ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت های جدید سامسونگ و اشاره به برخی از قابلیت های ویژه تلفن های هوشمند و تبلت های تاشوی این شرکت

تا به حال پتنت های بی شماری را از سامسونگ و در رابطه با تلفن های هوشمند تاشو این برند دیده ایم، اما امروز اداره ثبت اختراعات و نام های تجاری ایالات متحده آمریکا پتنت های ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

تا به حال پتنت های بی شماری را از سامسونگ و در رابطه با تلفن های هوشمند تاشو این برند دیده ایم، اما امروز اداره ثبت اختراعات و نام های تجاری ایالات متحده آمریکا پتنت های جدیدی را از کمپانی مذکور افشا کرده که در آنها به شکل همزمان به جزئیات تازه ای از تلفن های هوشمند و تبلت های تاشو اش پرداخته شده است.

بد نیست یادآور شویم که چندی پیش بود که مشخص گشت سامسونگ تحت پروژه ای با عنوان «Project Vally» مشغول توسعه ی اسمارت فون های تا شونده دارای نمایشگر یکپارچه است و البته اندکی بعد هم منابع گوناگون خبر دادند که احتمالاً چنین موبایلی در سال ۲۰۱۷ به صورت رسمی به بازار خواهد آمد.

در پتنتی که در بالا به آن اشاره شد از مدهای مختلفی سخن به میان آمده که به هنگام باز شدن یک تبلت یا تلفن هوشمند تا شو به وسیله کاربر و از طریق ژست های حرکتی معین و ویژه ای فعال می شوند (تصویر ابتدای مطلب). برای مثال، شخص زمانیکه می خواهد تبلت را باز کند ممکن است بتواند آیکونی را در لبه ی بخش نمایشگر لمس نموده و به این طریق پیش از باز شدن کامل دیوایس و آمده ی استفاده گشتن اش اپی که نیاز دارد را اجرا نماید.

همچنین در بخشی دیگر از توضیحات ارائه شده آمده، یکی از لبه های دستگاه پروفایل های کاربری را به نمایش درخواهد آورد و با انتخاب یک پروفایل لبه ی دیگر امکان وارد نمودن پسورد مربوطه را مهیا می سازد تا در حین باز کردن گجت به صورت خودکار پروفایل و تنظیمات مرتبط به هر نفر بارگذاری شوند.

به صورت کلی الگوهای تجاری ثبت شده جدید به نمایشگرهایی لمسی در لبه ی تبلت یا اسمارت فون می پردازند که اجازه می دهند کاربر کنترل بیشتری روی محصول داشته و برخی امور را سریع تر اجرایی نماید و در مجموع دستگاه کاربردی تر شود.

سامسونگ پتنت های مورد بحث را در نوامبر ۲۰۱۵ به ثبت رسانده و هیچ اشاره ای هم نکرده که دستگاه یا دستگاه هایی مبتنی بر آنها چه هنگام راهی بازار خواهند شد، لذا می بایست منتظر ماند و دید آیا طبق شایعات اسمارت فون و تبلت تاشوی این شرکت در ۲۰۱۷ به شکل تجاری عرضه خواهند گشت و از چنین قابلیت هایی بهره مند خواهند بود یا خیر.

6a0168e68320b0970c01b7c8770912970b-800wi foldable-smartphone-samsung-patent

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی