ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودروهای تحویلی تسلا در سه ماهه دوم امسال کمتر از میزان برآورد شده قبلی بود

کمپانی تسلا در سه ماهه دوم امسال توانست 18345 دستگاه خودرو تولید کند، با این همه، از این تعداد تنها 14370 عدد آن تحویل مشتریانش داده شد. رقم دومی که به آن اشاره نمودیم، منظور همان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

کمپانی تسلا در سه ماهه دوم امسال توانست 18345 دستگاه خودرو تولید کند، با این همه، از این تعداد تنها 14370 عدد آن تحویل مشتریانش داده شد. رقم دومی که به آن اشاره نمودیم، منظور همان تعداد ماشین های تحویلی به مشتریان، به مراتب از 17 هزار دستگاه اتومبیلی که تسلا پیش بینی کرده بود پایین تر است.

در هر صورت، نتایج عملکرد این شرکت ناامید کننده است و به خوبی نشان می دهد که چرا خودروساز آمریکایی آمار و ارقام فروش و اتومبیل های تحویلی اش را در روز یکشنبه (تعطیلات آخر هفته در آمریکا) منتشر کرده و این رویه ای مرسوم در زمان انتشار خبرهای ناخوشایند توسط شرکت هاست.

با این همه، اوضاع تسلایی که برای عرضه خودروی مقرون به صرفه تر خود موسوم به مدل 3 در سال آینده، به شدت تحت فشار قرار دارد، اندکی امیدوارکننده به نظر می آید.

شرکت مورد بحث در گزارش جدیدش اعلام داشته فصل اخیر را با «تولید کمتر از 2 هزار دستگاه در هفته» به اتمام رسانده که با یک محاسبه ساده ریاضی می توان امیدوار بود شمار خودروهای تحویلی آن در نیمه دوم سال جاری از مرز 50 هزار دستگاه بگذرد (این رقم تقریبا با کل محصولات تولیدی تسلا در سال 2015 برابری می کند).

در سه ماهه دوم امسال، تسلا مجموعا 9745 دستگاه مدل اس و 4625 دستگاه مدل اکس را به مشتریان خود تحویل داد. این کمپانی اعلام نموده که باید در سه ماهه های سوم و چهارم سطح تولیدش را به ترتیب به 2200 و 2400 دستگاه در هفته برساند.

کمپانی تحت سرپرستی ماسک همچنین اعلام نموده که در انتهای فصل اخیر، 5150 خودروی سفارش داده شده از سوی مشتریانش در وضعیت ترانزیت بوده اند که این رقم به مراتب بیشتر از میزان مورد انتظار شرکت بوده.

در هر حال، اگر خودروساز مورد بحث بتواند همچنان تولیدات خود را افزایش دهد (نیمی از ماشین های تولیدی آن در سه ماهه دوم، در ماه پایانی فصل از خطوط تولید بیرون آمدند)، نشانه محکمی برای سهامداران خواهد بود که این شرکت تمام تلاشش را برای عمل به تعهداتش به خدمت گرفته.

اما حتی با بالا بردن میزان تولید هم انتظار می رود که این شرکت نتواند به اهداف از پیش تعیین شده اش برای تولید خودرو در سال جاری دست پیدا کند چراکه تسلا پیشتر برآورد کرده بود امسال بین 80 تا 90 هزار دستگاه خودرو تولید نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی