ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

رقابت مجازی؛ معرفی بهترین بازی های آنلاین موبایل برای فصل تابستان [قسمت اول]

تابستان فصل عجیبی برای بازیکن هاست. در این روزها عناوین بزرگی به انتشار نرسیده و بیشتر شرکت های معروف عرضه بازی های خود را به تاریخ دیگری موکول می کنند. طبیعتا چون سه ماه زمان کمی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۴ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

تابستان فصل عجیبی برای بازیکن هاست. در این روزها عناوین بزرگی به انتشار نرسیده و بیشتر شرکت های معروف عرضه بازی های خود را به تاریخ دیگری موکول می کنند. طبیعتا چون سه ماه زمان کمی نیست و مدت ها برای رسیدنش چشم انتظار بوده ایم، نمی توانیم به همین راحتی از سرگرمی های مجازی بگذریم.

بنابراین چاره چیست؟ علاقه مندان به بازی های ویدیویی معمولا در این زمان دو راه دارند. یکی این که عناوین قدیمی کنسول ها و رایانه های شخصی را تجربه کنند. چون بازار تخفیف ها هم در این فصل بسیار داغ شده، اکنون بهترین زمان برای خریدن بازی هایی است که به هر دلیلی نتوانستیم آن ها را انجام دهیم.

دومین راه که خیلی ساده و در دسترس تر به نظر می رسد، تجربه بازی های اسمارت فون ها است. این هفته تصمیم گرفتیم سراغ عناوینی برویم که با بخش چند نفره خود روزها اوقات فراغت شما را پر می کنند. توصیه می کنیم دو قسمت دیگر مقاله [قسمت دوم - قسمت سوم] را هم از دست ندهید.

Hearthstone: Heroes of Warcraft

6

یکی از مقصرین اصلی حضور موج بازی های کارتی همین عنوان Hearthstone: Heroes of Warcraft است. البته به سازندگان حق می دهیم، کافی است چند دقیقه در بازی غرق شوید تا بفهمید دل کندن از این عنوان سخت تر از چیزی که فکر می کنید خواهد بود. بنابراین هر توسعه دهنده ای باشد وسوسه می شود محصولی مشابه بسازد. Hearthstone: Heroes of Warcraft همان طور که از اسمش بر می آید، عنوانی الهام گرفته از دنیای بسیار محبوب و غنی وارکرفت است.

همانند آثار مشابه، در این بازی هم باید با کارت های خود به رقابت بپردازید. چند عنصر در جذابیت بازی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. یکی از این المان ها به گستردگی بسیار بالای کارت ها اختصاص دارد. همین تنوع به تنهایی کافی است تا بتوانید تمام تابستان خود را صرف تجربه Hearthstone نمایید. نکته جالب اینجاست همین المان موجب شده تا اهمیت استراتژی های هر بازیکن بیش از پیش پر رنگ تر شود. نبردهای نه چندان طولانی و محیط وارکرفت مانند هم از دیگر بخش های جذابی است که می توانیم برای Hearthstone نام ببریم.

Hearthstone Heroes of Warcraft

Hearthstone Heroes of Warcraft

سازنده: Blizzard Entertainment قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1130 مگابایت زبان:

Walking War Robots

Walking War Robots

خروج از کلیشه ها و داشتن یک تجربه جدید می تواند برای هر کسی لذت بخش باشد. روزانه با چند عنوان شوتر یا تیراندازی مواجه می شوید که در آن ها نقش یک انسان را دارید؟ با کمی جستجو متوجه می شویم تعداد این گونه بازی ها بیشتر از چیزی است که فکر می کنیم. Walking War Robots آمده تا مرحم دل بازیکن هایی باشد که از کلیشه های موجود در بازار شوتر خسته شده اند. در بازی خبری از سربازهایی نیست که باید در محیطی کانتر یا کال آو دیوتی مانند با یکدیگر مبارزه کنند. بلکه این بار نقش ربات هایی عظیم الجثه را دارید که در یکی از لذت بخش ترین نبردهای موجود در عناوین موبایل سعی به نابودی هم دارند.

مکانیزم های گیم پلی Walking War Robots بدین صورت است که ابتدا فرصت دارید در پانزده ثانیه رباتی که می خواهید را انتخاب کنید. طبیعتا هر ربات دارای توانایی های گوناگونی بوده و این بازیکن است که باید بسته به قابلیت های خود بهترین گزینه ممکن را داشته باشد. پس از انتخاب ربات، نوبت به یک نبرد آنلاین ده دقیقه ای و نفس گیر می رسد. المانی که Walking War Robots را به اثری لذت بخش تبدیل کرده، داشتن تجربه ای تیمی از مبارزات رباتیک است. بنابراین هر حرکت یا تیری که می زنید باید برنامه ریزی شده باشد. با پیشروی بیشتر هم می توانید رتبه خود را افزایش داده و برای ربات خود اسلحه بخرید.

Walking War Robots

Walking War Robots

سازنده: Pixonic LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 311 / 267 مگابایت زبان:

Modern Combat 5: Blackout

modern-combat-5-mobile-game

تاکنون با واژه بنچمارک [Benchmark] مواجه شده اید؟ معمولا در مباحث گرافیکی بازی های ویدیویی این کلمه زیاد شنیده می شود. در دیگاه کلی، بنچمارک نقطه استانداردی است که یک محصول به واسطه قابلیت های خود می تواند به وجود بیاورد. تمام این توضیحات را گفتیم تا بگوییم گیم لافت با هر عنوانی که از فرنچایز مدرن کمبت می سازد، استاندارد جدیدی در زمینه تکنیکی عناوین موبایل تعریف کرده و این بازی ها را به یک بنچمارک گرافیکی تبدیل می کند. شاید جالب باشد بدانید با وجود این که حدود دو سال از انتشار مدرن کمبت 5 می گذرد، اما همچنان بعضی آثار از دیگاه تکنیکی با این عنوان مقایسه می شوند.

گیم پلی Modern Combat 5: Blackout همانند گذشته به Call of Duty شباهت داشته و باید در نمایی اول شخص به نبرد با بازیکن ها بپردازید. شاید بازی دارای بخش تک نفره هم باشد، ولی بدون ذره ای تردید جذابیت اصلی این عنوان در بخش چند نفره نفس گیرش نهفته که به واسطه گستردگی بالای سلاح، گیم پلی روان و کنترل خوب برای صفحات لمسی می تواند بازیکن ها را شیفته خود کند. اگر مقالات بخش اپلیکیشن ها را هم بخوانید، حتما می دانید دیروز به معرفی دوباره این عنوان پرداخته و از قرارداد میان گیم لافت و کافه بازار پرده برداشتیم؛ قرارداری که به واسطه آن بازیکن ها می توانند جدای از پداخت درون برنامه ای با ارز داخلی از سرورهای اختصاصی هم لذت ببرند.

Modern Combat 5: Blackout

Modern Combat 5: Blackout

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 845 / 760 مگابایت زبان:

Clash Royal

4

سوپرسل با ساخت کلش رویال نشان داد موفقیت های کلش آو کلنز اتفاقی نبودند. واقعا برای انتشار این بازی باید به آن ها تبریک بگوییم. اغراق نمی کنیم، سوپرسل لیاقت این همه تمجدید را دارد. کار این استودیو از دو دیدگاه قابل توجه بود. یکی این که برخلاف روویو که فرنچایز انگری بردز [نقد !Angry Birds Action را که فراموش نکرده اید] را به باتلاق تکرار فرستاد، سوپرسل توانست با الهام گیری از دنیای کلش آو کلنز و شخصیت های محبوبش، عنوانی کاملا متفاوت بسازد. دومین کار ستودنی این استودیو به سبک بازی جدیدش باز می گردد.

بالاتر Hearthstone: Heroes of Warcraft را از آثاری نامیدیم که در محبوبیت بازی های کارتی نقش بسیار مهمی را ایفا کردند. کلش رویال توانست با ترکیب بازی های کارتی با سبک های دیگر یک گیم پلی متفاوت و اعتیادآور را به وجود آورده و راهی که Hearthstone در محبوبیت این سبک طی کرده بود را ادامه دهد. زمانی که کلش رویال به انتشار رسید، خیلی از بازیکن ها به دلیل ذات اعتیادآور بازی سراغش نرفتند. اکنون که تابستان آمده دیگر همانند گذشته استرس وقت خود را نداریم. بنابراین بهترین فرصت است تا در دنیای جدید سوپرسل غرق شویم.

Clash Royale

Clash Royale

سازنده: Supercell قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 93.6 / 87 مگابایت زبان:

Order & Chaos 2: Redemption

3

درست است عناوین گیم لافت از دیدگاه کیفیت ساخت در سطح بالایی قرار دارند، اما عناوین آن ها عموما الهام گرفته از بازی های معروف کنسولی و رایانه های شخصی است. از Modern Combat و شباهتش با Call of Duty بگیرید تا Blitz Brigade که تجربه اش عنوان بسیار محبوب Team Fortress را به یاد بازیکن ها می اندازد. Order & Chaos 2: Redemption هم از این قاعده مستثنی نبوده و بازی الهامات بسیار زیادی از World of Warcraft گرفته است.

گیم پلی Order & Chaos 2 به قسمت اول شباهت داشته و برپایه سبک نقش آفرینی آنلاین [MMORPG] بنا شده است؛ شخصیت خود را از میان کلاس های گوناگون ساخته و او را به یک ماجراجویی هیجان انگیز در دنیایی بسیار عظیم بازی بفرستید تا در کنار انجام بیش از هزار ماموریت با بازیکن های دیگر ارتباط برقرار کند. اگر دوست دارید تجربه ای مشابه از وارکرفت در اسمارت فون های خود داشته باشید، Order & Chaos 2 بهترین گزینه ممکن است. وجود گرافیک بصری زیبا، کنترل مناسب برای صفحات لمسی و گستردگی المان های نقش آفرینی هم در جذابیت بیشتر این اثر نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

Order & Chaos 2: Redemption

Order & Chaos 2: Redemption

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 2030 / 2000 / 1870 مگابایت زبان:

Real Racing 3

7

پادشاه سبک درگ ریسینگ را که در معرفی CSR Racing 2 مشخص کردیم. اما سوال اینجاست چه کسی لیاقت نشستن روی تخت برترین عنوان ریسینگ موبایل را دارد؟ نامزدهای زیادی برای کسب این لقب می توانیم نام ببریم که یکی از آن ها Real Racing 3 است. با وجود این که حدود سه سال از انتشار بازی می گذرد، ولی همچنان شاهد آپدیت هایی برای این عنوان هستیم. آخرین بروز رسانی بازی همین هفته گذشته در دسترس قرار گرفت. گیم پلی Real Racing 3 همانند عناوین مشابه شبیه ساز است. باید با شرکت در مسابقات گوناگون پیشرفت کرده و ماشین های جدیدتری آزاد کنید. خوشبختانه تعداد اتومبیل های لایسنس شده و پیست های مختلف هم زیاد بوده و نگرانی بابت تکرار بازی نخواهید داشت.

اگر نقدهای Real Racing 3 را نگاه کنید، میبینید بازخوردها خیلی نوسانی بوده اند. دلیل اصلی این موضوع به المان های گیم پلی باز نمی گردد. تقریبا تمام منتقدان گیم پلی بازی، گرافیک چشم نواز، کنترل مناسب، پیست های شبیه سازی شده و ماشین های زیاد را ستودند. ولی نکته ای که متاسفانه باعث شده تا Real Racing 3 به جایگاه واقعی خود نرسد، پرداخت درون برنامه ای افتضاحش است. البته استودیو سازنده سعی کرد با آپدیت های بعدی کمی این مشکل را کمرنگ تر کند. در پایان باید دو نکته را اضافه کنیم، یکی این که بازی دارای بخش آفلاین هم است. ولی هدف ما بخش چند نفره اش بود. دومین نکته به پرداخت درون برنامه ای اختصاص دارد. نگران این موضوع نباشید، Real Racing 3 همچنان یکی از بهترین عناوین موبایل ریسینگ است.

Real Racing 3

Real Racing 3

سازنده: EA قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 635 مگابایت زبان:

Vainglory

5

تاکنون به ذات اعتیادآور موجود در عناوین آنلاین فکر کرده اید؟ عجیب است، می دانید عنوانی تکراری را بارها تجربه می کنید اما باز هم نمی توانید از آن دل بکنید. جدای از رقابت های آنلاین، یکی دیگر از المان هایی که موجب این اتفاق می شود، استراتژی های موجود برای هر مسابقه است. شاید شما یک بازی را بارها تکرار کنید، اما به واسطه تعویض رقیب مجبورید تا برنامه خود را تغییر داده و با چالش جدیدتری دست و پنجه نرم کنید. این موضوع برای بازی های سبک MOBA که از معروف ترین آن ها می توانیم به Dota 2 و League of Legends اشاره کنیم، بیشتر دیده می شود.

اگر خواهان تجربه ای مشابه از این سبک در اسمارت فون ها هستید، Vainglory آمده تا نیازهای شما را برطرف کند. همانند عناوین گفته شده در این بازی باید با انتخاب یک هیرو یا قهرمان به پایگاه حریف حمله کنید. شاهد دیگر المان های این سبک مانند اهمیت کار گروهی، ارتقا کاراکتر یا استفاده از آیتم ها هم در بازی هستیم. سبک Vainglory به خودی خود اعتیاد آور به نظر می رسد ولی این همگام سازی درست المان های این عنوان با اسمارت فون هاست که توانسته بازیکن ها را شیفته بازی کند.

Vainglory

Vainglory

سازنده: Super Evil Megacorp قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 682 / 735 مگابایت زبان:

Real Boxing 2 ROCKY

2

یک سال گذشته برای طرفداران شخصیت افسانه ای راکی رویایی گذشت. جدای از انتشار بازی موبایل Real Boxing 2 Creed و اکران موفق فیلم Creed، بازیکن ها بار دیگر توانستند با Real Boxing 2 ROCKY طعم مشت های این قهرمان فراموش نشدنی را بچشند. اولین نکته ای که با دیدن Real Boxing 2 ROCKY به آن پی خواهید برد، گرافیک تکنیکی بسیار بالای بازی است. به گونه ای که می توانیم ادعا کنیم با بهترین عنوان مشت زنی اسمارت فون ها در این زمینه طرف هستید. از موتور آنریل انجین 4 هم کمتر از این ها انتظار نمی رود. البته درخشش Real Boxing 2 ROCKY تنها به این بخش محدود نمی شود.

گیم پلی و کنترل بازی کاملا برای صفحات لمسی بهینه شده و بازیکن در کمترین زمان ممکن می تواند با آن ها انس بگیرد. مینی گیم ها هم تنها محدود به سرگرمی نبوده و با آن ها توانایی افزایش درآمد خود را دارید. یکی از جالب ترین المان های Real Boxing 2 ROCKY به قابلیت افزایش قدرت شخصیت اصلی بر می گردد که متفاوت با عناوین مشابه است. هر کدام از توانایی های بوکسور را ارتقا دهید سبک بازی شما تغییر می کند. در پایان باید بگوییم همانند Real Racing 3، بازی علاوه بر بخش آنلاین دارای بخش داستانی آفلاین هم است. مبارزه ها با چهره های فراموش نشدنی دنیای راکی می تواند برای خیلی ها لذت بخش باشد.

Real Boxing 2 ROCKY

Real Boxing 2 ROCKY

سازنده: .Vivid Games S.A قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 310 / 227 مگابایت زبان:

Slither.io

2

اگر از بازیکن های قدیمی باشید، Slither.io شما را یاد چندین بازی می اندازد. با وجود این که گیم پلی بی شباهت به Spore و Snake نیست، ولی اصلی ترین منبع الهام Slither.io را می توانیم Agar.io بنامیم. البته این تقلید هیچگاه به منزله ضعف Slither.io نخواهد بود و بر عکس، استودیو سازنده توانسته با پرداخت مناسب به آن ها یک عنوان آنلاین لذت بخش پدید بیاورد.

مکانیزم گیم پلی Slither.io برپایه «بخور تا خورده نشوی» بنا شده است. شما در دنیایی قدم می گذارید که مارهای آن را بازیکن های دیگر تشکیل می دهند. بنابراین باید با خوردن مارهای کوچک تر سعی کنید به بزرگترین مار ممکن تبدیل شوید. Slither.io پایانی ندارد و هدف اصلی در بازی شکست رکورد بقیه است. اگر عناوین مشابه را تجربه نکرده اید، حتم داریم Slither.io می تواند سرگرم تان کند.

Slither.io

Slither.io

سازنده: Thorntree Studios قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 24.7 / 15.1 مگابایت زبان:

Shadowgun: DeadZone

1

اگر Modern Combat توانست به بنچمارک گرافیکی شوترهای اول شخص موبایل تبدیل شود، بدون شک این وظیفه را در شوترهای سوم شخص Shadowgun برعهده داشته است. تا همین حد بگوییم با وجود این که حدود سه سال از انتشار بازی می گذرد، اما همچنان کمتر عنوان هم سبکی توانسته از دیدگاه بصری با Shadowgun رقابت کنند.

Shadowgun: DeadZone عنوانی کاملا آنلاین است که در آن بازیکن ها می توانند به رقابت با یکدیگر بپردازند. حضور شخصیت های گوناگون با تواناهایی مختلف، گیم پلی جذاب و کیفیت بصری بالا از مهمترین دلایلی هستند که می توانیم برای محبوبیت این بازی برشماریم. در پایان باید بگوییم قبل از Shadowgun: DeadZone هم شاهد عنوانی از این فرنچایز با نام Shadowgun بودیم که از بخش داستانی و تک نفره پشتیبانی می کرد.

SHADOWGUN: DeadZone

SHADOWGUN: DeadZone

سازنده: MADFINGER Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 203 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • shaBGardsg
    shaBGardsg | ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

    wwr

  • iliyatiger
    iliyatiger | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

    سلام هرچقدر خواستم دانلودش کنم نشد.از کجا میتونم بازی رو بیارم عاشقش شدم

  • Navid Ng
    Navid Ng | ۱۵ تیر ۱۳۹۵

    Hearthstone عالیه
    یه بازی کارتی فوق العاده

  • Dead TriGGeR ? ولی زاده
    Dead TriGGeR ? ولی زاده | ۱۵ تیر ۱۳۹۵

    خسته نباشید آقای کریمی، مقاله فوق العاده ای بود. تا یه ماه برنامه بازی هام پر شد ??

  • Ali mbi Mombeini
    Ali mbi Mombeini | ۱۵ تیر ۱۳۹۵

    بازی bombsquad هم واقعا عالیه پیشنهاد میکنم امتحانش کنید...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی