ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپادهایی که از سطح مولکولی درون خمره های حاوی مواد شیمیایی تولید خواهند شد

شرکتی به نام BAE System در انگلیس، امروز ویدئویی مفهومی از فرایندی را منتشر کرد که ظاهرا به شیوه ایجاد و شکل گیری پهپادها در آینده مربوط می شود. توضیحاتی که این کمپانی پیرامون ویدئوی منتشر شده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

شرکتی به نام BAE System در انگلیس، امروز ویدئویی مفهومی از فرایندی را منتشر کرد که ظاهرا به شیوه ایجاد و شکل گیری پهپادها در آینده مربوط می شود.

توضیحاتی که این کمپانی پیرامون ویدئوی منتشر شده روی وبسایت خود آورده به این شرح است: دستگاهی کاملا جدید به نام Chemputer قادر است با ایجاد برخی فرایندهای پیشرفته شیمیایی، هواپیما و بعضی از سیستم های الکترونیکی پیشرفته شان را از سطح مولکولی تولید نماید.

در این فیلم پهپادی به تصویر کشیده شده که داخل یک خمره مملو از مواد شیمیایی تولید می گردد و سپس به یک محوطه سکو مانند انتقال داده می شود تا بازوی رباتیک قطعاتی که به احتمال زیاد موتور و بخش های الکترونیکی آن را می سازند، درونش قرار دهد. لذا نمی توان این تصاویر را مفهومی چندان دور از واقعیت قلمداد نمود.

پروفسور Nick Colosimo یکی از مهندسین جهانی این شرکت در بیانیه ای که در وبسایت BAE Systems منتشر گردید اظهار داشت: ما مدتی است که دست به کار ابداع روش هایی برای دیجیتالی کردن شیمی ترکیبی و مواد شده ایم و امیدواریم که در آینده، بتوانیم اشیاء پیچیده را از سطح مولکولی و بدون کوچک ترین کمک از سوی انسان در داخل یک دستگاه تولید نماییم.

او در ادامه آورده است: ایجاد هواپیماهای کوچک کاری چالش برانگیز است اما من مطمئن هستم که با تفکر خلاق و بهره گیری از تکنولوژی های دیجیتالی همگرا عاقبت می توانیم سیستم های پیچیده شیمیایی را با استفاده از برنامه نویسی دیجیتالی تولید کنیم.

کسی چه می داند، شاید گام بزرگ بعدی پیش روی مهندسان این شرکت تولید ربات های انسان نما در داخل این خمره ها باشد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی