ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصویری که هوآوی اشاره به ثبت شدنش با P9 داشت، کار یک دوربین ۴۵۰۰ دلاری بود

دوربینی که سازندگان در موبایل های هوشمند قرار می دهند، سال به سال بهتر می شود و حال به نقطه ای رسیده ایم که عکاسی موبایلی با کیفیتی کاملاً قابل قبول امکان پذیر است. ولی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

دوربینی که سازندگان در موبایل های هوشمند قرار می دهند، سال به سال بهتر می شود و حال به نقطه ای رسیده ایم که عکاسی موبایلی با کیفیتی کاملاً قابل قبول امکان پذیر است. ولی هنوز هم دوربین بکار رفته در موبایل ها در بسیاری از شرایط یارای مبارزه با دوربین های حرفه ای را ندارد.

مدتی پیش زمانی که هوآوی، تلفن هوشمند P9 را معرفی و عرضه کرد، بیان نمود که سیستم دوگانه دوربین که در این موبایل بکار گرفته شده، می تواند کیفیتی بالا برای ثبت تصاویر به ارمغان آورده و تصویر برداری با موبایل را لذت بخش تر کند.

اخیراً هوآوی تصویری را در شبکه اجتماعی گوگل پلاس منتشر ساخته و به شکل ضمنی بیان نموده که تصویر با P9 به ثبت رسیده است. نکته اینجاست که هوآوی به شکل مستقیم به ثبت شدن این تصویر با P9 اشاره نکرده و در توضیح آن نوشته: «موفق شدیم تصویری زیبا از "Deliciously Ella" را به ثبت برسانیم.» (Deliciously Ella نام یکی از کانال های آشپزی یوتوب بوده و شخصی که در تصویر دیده می شود، گرداننده آن است.)

هوآوی سپس در جمله بعدی اش می نویسد: «دوربین دوگانه‌ی Leica در P9 باعث می شود تا بتوانید تصاویر بهتری در شرایط نور کم ثبت کنید. تصویر برداری موبایلی را متحول کرده و شما هم تصاویری که در زمان طلوع خورشید ثبت کرده اید را با ما به اشتراک بگذارید.»

chrome_2016-07-04_12-19-37

همانگونه که می بینید، در توضیح تصویر به شکل مستقیم اشاره نشده که عکس فوق با هوآوی P9 گرفته شده. با این حال شبکه اجتماعی گوگل پلاس به شما اجازه می دهد اطلاعات EXIF تصاویر را مشاهده کنید. ابتدا وب سایت اندروید پلیس همین کار را انجام داده و پی برده تصویری که هوآوی آن را بکار گرفته، با دوربین «EOS 5D Mark III» از کنون با لنز «EF70-200mm f/2.8L IS II USM» به ثبت رسیده.

هوآوی P9 قدرت تصویر برداری بالایی در میان موبایل های هوشمند دارد و شاید یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی که به تصویربرداری موبایلی علاقه دارند باشد، اما طبیعتاً نمی تواند جایگزینی شود برای یک دوربین DSLR با قیمت ۲۶۰۰ دلار به همراه لنزی ۱۹۰۰ دلاری.

هوآوی اندکی پس از انتشار این خبر، در توجیه اقدام خود، بیانیه زیر را برای وب سایت 9to5google ارسال کرده است.

به تازگی ذکر شده که یکی از تصاویر در شبکه های اجتماعی ما با Huawei P9 گرفته نشده است. این عکس، زمانی ثبت شده که در حال ساخت یک آگهی حرفه ای برای P9 بودیم. متوجه هستیم که باید توضیح شفاف تری در کنار عکسی که منتشر کردیم، بکار می گرفتیم. هرگز قصدمان این نبود که مخاطب را گمراه کنیم. از این بابت عذر خواهی کرده و تصویر مذکور را نیز از شبکه های اجتماعی خود حذف کرده ایم.

در واقع هوآوی می گوید که در یکی از آگهی های P9، از شخصیت اصلی و گرداننده کانال یوتوب «Deliciously Ella» استفاده کرده و این تصویر نیز با دوربین حرفه ای در همان زمان از وی به ثبت رسیده و سپس با توضیحی نه چندان شفاف، در شبکه های اجتماعی اش به انتشار رسیده است. سوال اینجاست که آیا توضیح هوآوی، توجیه کننده اقدامش بوده است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • reza
    reza | ۱۶ تیر ۱۳۹۵

    اون خواسته ثابت کنه کیفیتش مثل اون دوربینه منظورش اینه شما بد برداشت میکنین

  • reza
    reza | ۱۶ تیر ۱۳۹۵

    نه اقا دوربین این گوشی حرف نداره

  • | ۱۶ تیر ۱۳۹۵

    خیلی حرکت ضایعی بود!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی