ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشف آسیب پذیری امنیتی دیگری در کامپیوترهای لنوو

یک پژوهشگر به نام «دیمترو اولکسیک» (Dmytro Oleksiuk) ادعا می کند که یک آسیب پذیری امنیتی جدی در کامپیوترهای توسعه یافته از سوی لنوو و احتمالاً سایر سازندگان PC یافته که به شخص حمله کننده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

یک پژوهشگر به نام «دیمترو اولکسیک» (Dmytro Oleksiuk) ادعا می کند که یک آسیب پذیری امنیتی جدی در کامپیوترهای توسعه یافته از سوی لنوو و احتمالاً سایر سازندگان PC یافته که به شخص حمله کننده اجازه می دهد تا ساده ترین پروتکل های امنیتی ویندوز را دور بزند.

بر اساس آنچه وی در Github نوشته، فریم‌ور یا سفت افزار درایور برای کامپیوترها، آسیب پذیر بوده و صرفاً از منابع اینتل کپی و پیست شده است. آنطور که «TheRegister» خبر می دهد، این یک باگ مرتبط به UEFI است که از افزوده اطلاعات یا تغییر داده های قبلی جلوگیری می کند، Secure Boot را غیر فعال کرده و حتی قادر به دور زدن «Virtual Secure Mode» در نسخه سازمانی ویندوز ۱۰ می شود.

آقای «اولکسیک» عقیده دارد که شاید محصولات سایر سازندگان کامپیوترهای شخصی نیز از این باگ برخوردار باشند، چرا که کدهای مشکل دار از منابع اینتل دریافت شده اند و شاید سایر تولید کنندگان PC نیز دست به چنین کاری زده باشند.

لنوو در این میان اشاره می کند که به مشکل آگاه بوده و تلاش داشته با «اولکسیک» پیش از انتشار این خبر، ارتباط برقرار کند ولی موفق نبوده. این شرکت اشاره می کند که «حالت مدیریت سیستم» که باگ در آن وجود دارد، توسط یک توسعه دهنده نرم افزار بایوس به لنوو تحویل داده شده. در نتیجه این احتمال وجود دارد که سایر سازندگان نیز از همان شرکت نرم افزار بایوس خود را تهیه کرده باشند.

البته این تئوری نیز از سوی اولکسیک مطرح شده که شاید این مشکل، به عنوان یک آسیب پذیری ساده در محصولات لنوو قرار نگرفته و یک «درب پشتی» عمدی برای دسترسی به اطلاعات کاربران بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Stack Programer
    Stack Programer | ۱۵ تیر ۱۳۹۵

    جالبه

مطالب پیشنهادی