ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلیس لندن ممکن است برای تعقیب سارقان موتورسوار از پهپاد استفاده کند

پلیس لندن، در تلاش برای کاستن از روند رو به افزایش کیف قاپی و سرقت با استفاده از موتورسیکلت، ممکن است برای دنبال کردن مظنونین موتورسوار به استفاده از پهپاد رو بیاورد. در جلسه ی اخیر ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۵ تیر ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

پلیس لندن، در تلاش برای کاستن از روند رو به افزایش کیف قاپی و سرقت با استفاده از موتورسیکلت، ممکن است برای دنبال کردن مظنونین موتورسوار به استفاده از پهپاد رو بیاورد. در جلسه ی اخیر کمیته ی پلیس و جرم شورای شهر لندن، یکی از مقامات پلیس لندن گفته است به عنوان جایگزینی ایمن تر نسبت به استفاده از افسران پلیس برای دنبال کردن سارقان موتورسیکلت سوار پایتخت، می توان از پهپاد استفاده کرد.

به گزارش رسانه های محلی، نیروهای پلیس لندن تلاش دارند به نحوی جلوی رشد سرقت های موتورسیکلتی را در این شهر بگیرند، به ویژه در مناطق Camden و Islington. ظرف ۱۲ ماه گذشته، بیش از ۳ هزار مورد سرقت موبایل در لندن و حومه به ثبت رسیده است که بسیاری از آنها را سارقان موتورسیکلت سوار انجام داده اند.

پلیس لندن پس از آنکه یکی از عملیات های تعقیب و گریز پر سرعت این نیرو منجر به مرگ یک پسر ۱۸ ساله بر اثر تصادف شد، مشغول بازبینی تاکتیک های رهگیری و تعقیب خود است. این نوجوان ۱۸ ساله که جرمی هم مرتکب نشده بود، در سال ۲۰۱۴ سعی داشت در محله ی Islington از دست دو اتومبیل بی نشان پلیس و یک هلیکوپتر فرار کند که دچار سانحه شد و جان باخت.

مقام مذکور پلیس لندن گفته است برای کاهش احتمال تکرار چنین حوادثی، نیروهای پلیس در حال بررسی گزینه ها و تاکتیک های مختلفی هستند که یکی از آنها می تواند تعقیب سارقان با استفاده از پهپاد باشد.

پلیس لندن در این خصوص گفته است: «احتمال استفاده از پهپاد برای تعقیب مظنونین سوار بر وسایل نقلیه ی دو چرخ و چهار چرخ، در سطح ملی توسط نیروهای پلیس و مرکز علوم و فنون کاربردی در حال بررسی است».

اثربخشی استفاده از پهپاد در عملیات های روزمره ی نیروهای پلیس پیش از این نیز در کنترل آشوب های شهری و تحقیقات پلیسی اثبات شده است. با این حال استفاده از آنها در تعقیب و گریز ها نیز می تواند با کاهش نیاز به پشتیبانی هوایی و هلیکوپتر، باعث پایین آمدن هزینه ی نیروهای پلیس شود. پهپاد ها قادر خواهند بود حرکات مظنونین احتمالی را رهگیری و رصد کنند و نیروهای زمینی را از این طریق به سمت محل دقیق اختفای آنها هدایت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • agha mamali
    agha mamali | ۱۵ تیر ۱۳۹۵

    دزد موتور سوار اگه کارشو بلد باشه عمرا اینم جواب بده

  • علی گلکسی
    علی گلکسی | ۱۵ تیر ۱۳۹۵

    ییق

    یتالبسشص۷ج۷۵هخهخهخحعقع۳دامممببلتترزطیفخنننننننالخجچح۸۶۵۴۳۳۳۲۲۱صشششسبلرد دااجچچ خحنمننخهلعزرززدوتوطببلاااوووورردوووددردووتاللاووااللخحجن تنتنمممسشص۲ععاااادوودوودد

    • Amir
      Amir | ۱۵ تیر ۱۳۹۵

      آره دقیقا (؟؟؟ ؟؟!!!!! ؟؟!! ؟! ؟)

مطالب پیشنهادی