ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پیام ویل اسمیت درباره موفقیت و ۳ راهکار برای انتقال این پیام به کل اعضای تیم

فستیوال خلاقیت Cannes Lions، که قبلاً تحت عنوان فستیوال بین المللی تبلیغات شناخته می شد، رویدادی جهانی است که فعالان حوزه های ارتباطات خلاق، تبلیغات و حوزه های مرتبط، مخاطبان آن را تشکیل می دهند. ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

فستیوال خلاقیت Cannes Lions، که قبلاً تحت عنوان فستیوال بین المللی تبلیغات شناخته می شد، رویدادی جهانی است که فعالان حوزه های ارتباطات خلاق، تبلیغات و حوزه های مرتبط، مخاطبان آن را تشکیل می دهند. این فستیوال، بزرگ ترین گردهمایی حرفه ای های حوزه ی تبلیغات، طراحان، نوآوران حوزه ی دیجیتال و بازاریابان در سطح جهان تلقی می شود.

در بحبوحه ی سرو صداهای فستیوال Cannes Lions امسال که بازیگران و شخصیت های مطرح سینما نیز در آن حضور دارند، ویل اسمیت، بازیگر شناخته شده ی هالیوود نیز طی سخنانی از موفقیت صحبت کرده است. او طی سخنانی در برابر صد ها فعال و متخصص حوزه ی تبلیغات، درباره ی این موضوع صحبت کرد که از جایی به بعد، پیروزی برایش حکم شکست را پیدا کرد.

او در سخنان خود گفته است: «من آنقدر در کارم موفق شده بودم که برای اولین بار طعم موفقیت های جهانی را چشیدم و تمرکزم از هنر، به پیروزی و کسب موفقیت های جهانی معطوف شد. می خواستم جایزه ببرم و بزرگ ترین ستاره ی سینمای جهان شوم. اینجا بود که دیدم به جای آنکه به خاطر باورم چیزی را تبلیغ کنم، به خاطر جایزه و برنده شدن این کار را انجام می دهم». او به طور اخص از فیلمی نام برد که علی رغم موفقیت های جهانی و کسب درآمدی ۲۰۰ میلیون دلاری، نقطه ی تاریکی در زندگی هنری اش به حساب می آید.

احساسی که اسمیت از آن حرف می زد در دنیای کارآفرینان نیز زیاد تجربه می شود. وقتی با کارآفرینان صحبت کنید، می بینید که این حرف ها در میان آنان مصداق های زیادی پیدا می کند. همه دوست دارند پیروز شوند و از احساسی که از این موفقیت پیدا می کنند حرف بزنند. اما موفقیت به تنهایی کافی نیست. پیروزی باید با هدف همراه باشد؛ هدفی که از صمیم قلب به آن باور داشته باشید.

حال سؤال اینجاست که چگونه می توان این هدف را در میان اعضای یک تیم جا انداخت؟ رهبران چگونه می توانند مطمئن شوند نه تنها تیم خود را به سمت موفقیت هدایت می کنند، بلکه همه ی آنها را حول مأموریتی والاتر روی یک زمین مشترک قرار داده اند؟

در ادامه می توانید ۳ راهکاری را از نظر بگذرانید که می توانید برای همدل کردن اعضای تیم خود و گرد آوردن آنها زیر پرچم یک هدف مشترک از آنها استفاده کنید:

۱- بیانیه ی مأموریت داشته باشید:

نوشتن بیانیه ی مأموریت، از یک روز گرفته تا یک یا چند ماه می تواند زمان ببرد. داشتن یک بیانیه ی مأموریت شفاف و واضح برای موفقیت امری حیاتی است. نکته ی مهم این است که بیانیه ی مأموریت قرار نیست به شما کمک کند، بلکه قرار است به شما نشان دهد «شما» چگونه می توانید به دیگران کمک کنید. با این پرسش ها شروع کنید: «اصلاً شرکت من چرا وجود دارد؟» با این سؤال خیلی زود متوجه خواهید شد شرکتی که بنا کرده اید را برای خودتان ساخته اید یا دیگران.

۲- نقاط قوت اعضای تیم خود را شناسایی کنید:

پیدا کردن نقاط ضعف دیگران کار آسانی است. هنر آن است که نقاط قوت اعضای تیم خود را شناسایی و آنها را تقویت کنید. اگر این کار را انجام دهید و به اعضای تیم خود اجازه دهید روی نقاط قوتشان کار و آنها را تقویت کنند، از خلاقیت و بهره وری حاصل، شگفت زده خواهید شد. اگر هم تیمی های شما کاری انجام دهند که هم دوستش داشته باشند و هم خوب از پس انجامش بر بیایند، هدف پیدا خواهند کرد. نقاط قوت آنها می تواند هر چیزی باشد؛ از سازماندهی گرفته تا کدنویسی. هرچه که باشد، پیدا کردن آن، کار کردن را برایشان به مراتب لذت بخش تر از قبل خواهد کرد.

۳- به اعضای تیم خود بازخور بدهید:

تعداد مدیرانی که در مورد مسائل مهم به اعضای تیم خود بازخور می دهند بسیار کم است و این اصلاً چیز خوبی نیست. بازخور دادن به دیگران باعث می شود حس پیشرفت در میان اعضای تیم تان تقویت شود. بدترین چیز آن است که اعضای تیم شما ندانند کارشان را تا چه حد درست انجام می دهند و نظر شما در این باره چیست. پی بردن به اشتباه، آنها را یک قدم به اصلاح آن نزدیک تر می کند. به یاد داشته باشید که هر کسی ممکن است اشتباه کند؛ بهترین رهبران آنهایی هستند که این اشتباهات را به عنوان بخشی از فرایند رشد می پذیرند. مهم آن است که در زمان مناسب بازخور های منفی را با بازخور های مثبت تعدیل کنید؛ خیلی ها یا از این طرف بام می افتند یا از طرف دیگر آن.

اگر هدف و مسیر خود را یافته اید، پرچم را در دست بگیرید، تیم خود را حول این هدف مشترک گرد هم آورید و به سمت آن قدم بردارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی