ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو از احتمال ساخت کنترلری برای موبایل های هوشمند می گوید

نینتندو در حال حاضر برنامه دارد با عرضه بازی های رایگان برای پلتفرم های موبایل، مانند Miitomo که چندی پیش عرضه شد و اسپین آف های Animal Crossing و Fire Emblem که در سال 2017 ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

نینتندو در حال حاضر برنامه دارد با عرضه بازی های رایگان برای پلتفرم های موبایل، مانند Miitomo که چندی پیش عرضه شد و اسپین آف های Animal Crossing و Fire Emblem که در سال 2017 منتشر خواهند شد، راه خود را به بازار ارزشمند بازی های موبایل باز کند. اما به نظر می رسد که فعالیت های کمپانی ساکن کیوتو در حوزه موبایل، صرفاً به همین حد محدود نخواهد شد و آنها قصد دارند توسعه سخت افزار را نیز برعهده گیرند.

«شینیا تاکاهاشی» (Shinya Takahashi)، مدیر برنامه ریزی و توسعه سرگرمی کمپانی نینتندو اخیراً در جلسه ای با سهام داران گفته است: «کنترلرهای فیزیکی برای اپلیکیشن های دیوایس های هوشمند حالا به وفور در بازار یافت می شوند و احتمال دارد که ما نیز کنترلری جدید و مخصوص به [بازی های] خودمان را بسازیم.»

وی ادامه می دهد: «از سوی دیگر باور دارم که نینتندو به گونه ای به بازی های اکشن نگاه می کند [که انجام آنها بدون کنترلرهای فیزیکی برای موبایل های هوشمند] واقعا غیرممکن نخواهد بود. به نظرم ما در حال ساخت تعدادی اپلیکیشن هستیم، و نه بازی اکشن صرف، که بهتر از هرچیز بتوانند نمایانگر نرم افزارهای نینتندو باشند. اپلیکیشن هایی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان.»

«تاتسومی کیمیشیما» (Tatsumi Kimishima)، مدیر عامل فعلی نینتندو نیز افزوده: «ما در آینده پروژه های مختلفی را شروع خواهیم کرد. پروژه های پیشرفته ای مانند این ها، به مشارکت و پشتیبانی همکاران ما نیاز دارد و بخش منابع انسانی نینتندو کافی نیست.» منظور کیمیشیما از این سخنان آن بود که نینتندو ممکن است در آینده با توسعه دهندگان شخص ثالث برای تولید نرم افزار و نیز سخت افزار وارد همکاری شود.

مطمئناً یکی از بزرگترین چالش های توسعه بازی برای پلتفرم های موبایل، محدودیت شیوه های کنترل بازی ها است که معمولاً به استفاده از نمایشگر لمسی محدود می گردد. اگرچه بازی هایی مانند Downwell به خوبی از پس این چالش ها برآمده اند، اما اگر قرار باشد بازی هایی مانند Super Mario Bros یک روز راه خود را به این پلتفرم باز کنند، استفاده از دکمه های مجازی میزان دقت را تا حد چشمگیری کاهش خواهد داد.

باید افزود که نینتندو گذشته از دو بازی اسپین آف Fire Emblem و Animal Crossing، برنامه دارد تا ماه مارس 2017، دو بازی معرفی نشده دیگر به دست دارندگان موبایل های هوشمند برساند. باید افزود بنابر آخرین آمار، اپلیکیشن Miitomo ساکنین کیوتو، با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و 4 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی