ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل استارتاپی فرانسوی و فعال در زمینه شناسایی اشیا از طریق موبایل را خریداری کرد

گوگل استارتاپی فرانسوی با نام Moodstocks که فناوری هایی پیشرفته برای شناسایی سریع اشیا از طریق تلفن های هوشمند توسعه داده را به تملک خود درآورده؛ اقدامی که یکبار دیگر علاقه ی بیش از اندازه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

گوگل استارتاپی فرانسوی با نام Moodstocks که فناوری هایی پیشرفته برای شناسایی سریع اشیا از طریق تلفن های هوشمند توسعه داده را به تملک خود درآورده؛ اقدامی که یکبار دیگر علاقه ی بیش از اندازه ی اهالی مانتین ویو به راهکارهای مرتبط به هوش مصنوعی را نشان می دهد.

ناگفته نماند راه حل های کمپانی مورد اشاره بر خلاف دیگر محصولات موجود در بازار به سرورهایی توانمند نیاز ندارند و بیشتر پردازش های لازم و مهم را به کمک سخت افزار های اسمارت فون شخص به سرانجام می رسانند.

لازم است اشاره کنیم، این اتفاق در حالی رخ می دهد که غول تکنولوژی ساکن مانتین ویو خود از تکنولوژی هایی قابل توجه در عرصه ی تشخیص آنچه در تصاویر قابل رویت است بهره می برد و هم اکنون ابزار Photos این شرکت می تواند با دقتی قابل قبول اقدام به دسته بندی تصاویر بر همین مبنا (موارد موجود در تصاویر) نماید. هر چند بزرگان گوگل می گویند در ابتدای راه هستند و هنوز باید گام های به مراتب جدی تری بردارند.

ذکر این نکته نیز شاید خالی از لطف نباشد که پس از انعقاد قرارداد Moodstocks از ارائه خدمات و سرویس های پیشین اش دست کشیده و تیم آنها به دفتر تحقیق و توسعه ی اهالی مانتین ویو در پاریس خواهند پیوست، تا با همراهی نخبگان گوگل راه شان را ادامه داده و فناوری های شان را نیز در اختیار مالکین جدید قرار دهند.

شایعه کنندگان می افزایند، گوگل در تلاش است تا قابلیتی را پدید آورد که بر طبق آن کاربران بتوانند مستقیماً اقدام به جستجو سریع از طریق ثبت تصویر نمایند، ولی مشخص نیست خرید تازه در راستای تکمیل همین ویژگی و اضافه شدنش به پلتفرم اندروید صورت گرفته یا خیر.

download

گوگل تنها شرکتی نیست که به فعالیت جدی در زمینه یادگیری عمیق و فناوری های تشخیص جزئیات تصاویر می پردازد. فیس بوک، توییتر، مایکروسافت، آمازون و بسیاری دیگر از ساکنین دره ی سیلیکون علاقه مندی هایی مشابه دارند و سعی می کنند بر یکدیگر برتری یابند.

بیشتر این شرکت ها در اپلیکیشن ها و ابزارهای مربوطه ای که توسعه داده اند به سرورهای واتسون IBM‌ تکیه کرده اند، اما حالا شواهد اینگونه نشان می دهند که برنده کسی خواهد بود که بتواند فناوری تشخیصی سریع تری را با بهره گیری از توان پردازشی کمتری عرضه نماید.

برای مثال اپل در iOS 10 کوشش کرد در تشخیص تصاویر تا جای ممکن از پردازش های ابری بی نیاز باشد و به توان سخت افزاری دیوایس های خود بسنده کند، البته بعید نیست گوگل نیز Moodstocks را خریده باشد تا با کوپرتینویی ها مقابله به مثل کند، هر چند که راهکارهای این شرکت کوچک فرانسوی به ترکیبی از پردازش های ابری و پردازش های تحت دیوایس متکی هستند و ویژگی ها و معایب خاص خودشان را دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی