ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Portable Gaming System آشنا شوید؛ اسمارت فونی هیبریدی با قابلیت اجرای بازی های دسکتاپ

به تازگی کمپین دستگاه جدیدی تحت عنوان «Portable Gaming System» یا «سیستم گیمینگ قابل حمل» در وب سایت کیک استارتر شروع به کار کرده که سازندگانش آن را دیوایسی هیبریدی میان اسمارت فون و کنسول ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

به تازگی کمپین دستگاه جدیدی تحت عنوان «Portable Gaming System» یا «سیستم گیمینگ قابل حمل» در وب سایت کیک استارتر شروع به کار کرده که سازندگانش آن را دیوایسی هیبریدی میان اسمارت فون و کنسول قابل حمل می دانند. این پلتفرم قرار است در قالب دو مدل «حرفه ای» و «سبک» به بازار عرضه شود که هرکدام مشخصات سخت افزاری متفاوتی دارند.

مدل حرفه ای، اسمارت فونی تمام عیار به شمار می رود که با تمام موبایل های پرچمدار امروزی برابری خواهد کرد. این مدل به نمایشگری امولد و 5.7 اینچی با رزولوشن 2560x1440، پردازنده چهار هسته ای Intel Atom X7، هشت گیگابایت حافظه رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی و البته باتری 6120 میلی آمپر ساعتی مجهز است.

از سوی دیگر، مدل سبک، از نمایشگر IPS و 5.5 اینچی با رزولوشن 1280x720، چهار گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 4080 میلی آمپر ساعتی بهره می برد. هر دوی این مدل ها به همراه اندروید 6.0 مارشملو عرضه می شوند و از تمام قابلیت های اسمارت فون ها معمولی، از جمله برقراری تماس، برخوردار هستند.

pgs1

گذشته از این ها، دیوایس های مورد اشاره قادر به اجرای کامل نسخه دسکتاپ سیستم عامل ویندوز 10 هستند که اپلیکیشن های آن، مانند بازی های ویدیویی را نیز شامل می شود. اگرچه سخت افزار دستگاه قادر به اجرای بسیاری از بازی های امروزی با بالاترین تنظیمات گرافیکی نیست، اما توسعه دهندگان آن می گویند که دیوایس هیبریدی مذکور به خوبی از پس اجرای عناوینی چون Batman: Arkham City ،Mirror's Edge و Dark Souls 2 (البته با تنظیماتی پایین تر از حد معمول) بر می آید.

PGS از قابلیت اتصال به سخت افزارهای جانبی نیز برخوردار است و می توانید با اتصال ماوس و کیبورد، یک پی سی تمام عیار در جیب خود حمل کنید. ناگفته نماند PGS به صورت همزمان می قادر به بوت ویندوز و اندروید است و هر دو سیستم عامل به شکلی مجزا از دیگری عمل می کنند. به بیان واضح تر، امکان دسترسی به اپلیکیشن های ویندوز هنگام کار با اندروید و برعکس وجود ندارد.

در حالی که این خبر نوشته می شود، کمپین کیک استارتر PGS قادر به جمع آوری 250 هزار دلار بوده که به مراتب از هدف ابتدایی و 100 هزار دلاری توسعه دهندگان بیشتر است افرادی هم که با مبالغ 230 و 280 دلار از سازندگان حمایت کرده باشند، به ترتیب مدل های سبک و حرفه ای را دریافت خواهند کرد. حال باید دید که PGS از منظر پرفورمنس در بازی های ویدیویی، قادر به رقابت با دسکتاپ ها و کنسول های گیمینگ خواهد بود یا خیر.

pgs2 pgs6 pgs5 pgs4 pgs3

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • علیرضا بدرب
    علیرضا بدرب | ۱۷ تیر ۱۳۹۵

    اووووو

    توپه

  • heydar hejazi
    heydar hejazi | ۱۷ تیر ۱۳۹۵

    بلخره یه گجت با امکان اجرای بازیهای دکستاپ داره میاد.

  • M.T
    M.T | ۱۷ تیر ۱۳۹۵

    این بیشتر به درد بازی هایی مثل GTA:SA میخوره?

  • مسعود خدادادی
    مسعود خدادادی | ۱۶ تیر ۱۳۹۵

    اوووو عالیه. مایکروسافت دو سه ساله میخواد همچین چیزی بزنه اسمشو بذاره سرفیس فون. یعنی خااااک تو سرت مایکروسافت.

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱۶ تیر ۱۳۹۵

    پردازنده هشت هسته ای Intel Atom X7?
    این پردازنده 4 هسته ایه و هسته مجازی هم نداره
    http://goo.gl/29PGZN

مطالب پیشنهادی