ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رقابت رباتیک آمازون
علمی

قهرمانی در مسابقه رباتیک آمازون با بهره گیری از هوش مصنوعی [تماشا کنید]

آن طور که به نظر می رسد، خرده فروشی بزرگ آمازون عزم خود را جزم کرده تا در آینده نزدیک تمام چرخه انبارداری و توزیع کالاهای فروشگاه آنلاین خود را به دست ربات های هوشمند ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۶ تیر ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

آن طور که به نظر می رسد، خرده فروشی بزرگ آمازون عزم خود را جزم کرده تا در آینده نزدیک تمام چرخه انبارداری و توزیع کالاهای فروشگاه آنلاین خود را به دست ربات های هوشمند بسپارد. در این راه دستیابی به رباتی که بتواند کالاها را در قفسه ها شناسایی و به شیوه ای امن جا به جا کند، بسیار حیاتی خواهد بود. انگیزه اصلی در برگزاری مسابقه «برداشتن و بسته بندی» آمازون نیز همین است.

ربات ها همین حالا هم در انبارهای این خرده فروشی آنلاین حاضر هستند، اما عمده وظیفه آنها جابجایی بارهای سنگین در فواصل مختلف است. در شرایطی که یافتن یک محصول خاص در یک قفسه، در گوشه ای از انبار و برداشتن و جا به جایی آن، چالشی کاملاً متفاوت به حساب می آید.

آمازون برای نیل به این هدف، برای دومین بار مسابقه ای را تحت عنوان «برداشتن و بسته بندی» را میان ربات های مختلف از سرتاسر دنیا در شهر لایبزیک آلمان برگزار کرد. برنده مسابقه امسال رباتی هوشمند ساخته دست متخصصین هلندی گروه «Delft» بود که با فنجانی مکنده، دو انگشت رباتیک و یک دوربین سه بعدی پیشرفته توانست عملکردی شگفت انگیز را از خود بر جای گذاشته و به راحتی انواع اشیاء مختلف با اشکال بعضاً ناهنجار را به راحتی بردارد.

در یکی از این مراحل، ربات ها می بایست کالاهایی خاص را به ترتیبی مشخص از میان باکس های یک قفسه تنگ برداشته و برای بسته بندی تحویل دهند. در برخی موارد لازم بود تا ربات یک شیء را برای دستیابی به مورد مد نظر خود برداشته و در جای دیگر قرار دهد.

رقابت مذکور شامل مراحل مختلفی از جمله شناسایی کالاها، شیوه گرفتن آنها، برنامه ریزی بهینه ترین شیوه عملکرد، شیوه اجرا و یافتن ایرادات و اصلاح عملکردها می شد.

یکی از اعضای گروه سازنده ربات پیروز، درباره عملکرد دستگاه Delft می گوید: «به دلیل شکل متفاوت اشیا، همیشه نمی توان از یک استراتژی یکسان برای برداشتن استفاده کرد. نحوه برداشتن یک جعبه با یک تی شرت یا دمبل کاملاً متفاوت است. به هرکدام باید به روشی خاص نزدیک شد.»

برتری اصلی ربات هلندی، بهره گیری آن از هوش مصنوعی و «یادگیری عمیق است». آنها از این تکنیک برای یافتن الگوی وقایع تکراری و شناسایی اسکن های سه بعدی تهیه شده از اشیا استفاده کرده اند. به عبارت دیگر، ربات مذکور به مرور زمان با شکل کالاهایی که به طور روزمره با آنها برخورد می کند آشنا شده و سریع تر و دقیق تر می توان در مورد نحوه گرفتن و جابجایی شان تصمیم بگیرد.

پاداش تیم پیروز ۵۰ هزار دلار در نظر گرفته شده بود و آمازون اعلام داشت مسابقه امسال بسیار دشوار تر از رقابت سال قبل طراحی شده است.

رباتیک ساختن کارکنان انبارهای بزرگ و شلوغ آمازون می تواند هزاران دلار صرفه جویی را برای این کمپانی به دنبال داشته باشد. همین حالا نیز بهره گیری از ربات های باربر ساخت کمپانی Kiva، سالانه یک میلیون دلار به نفع غول اینترنتی تمام می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی