ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کوچک ترین بازی پک-من که زیر میکروسکوپ قابل مشاهده است [تماشا کنید]

محققین انستیتو فناوری سیسم های نانو و میکرو در نروژ، ورژنی 1 میلی متری از هزارتوی بازی Pac-Man ساخته اند و موجودات میکروسکوپی را درون آن قرار داده اند تا به بازی و سرگرمی و ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ تیر ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

محققین انستیتو فناوری سیسم های نانو و میکرو در نروژ، ورژنی 1 میلی متری از هزارتوی بازی Pac-Man ساخته اند و موجودات میکروسکوپی را درون آن قرار داده اند تا به بازی و سرگرمی و گاهی هم شکار بپردازند.

به جای یک بازی 8 بیتی و میوه های پیکسلی، محققین بازی خودشان را بر اساس ساختارهای نانو به وجود آورده اند که البته رنگ بندی آن بسیار شبیه بازی کلاسیک دهه 80 میلادی است و میکرو ارگانیسم های تک سلولی، نقش قهرمان بازی را ایفا می کنند. به جای روح های رنگارنگ نیز، موجودات پر سلولی قرار دارند که با سرعت، همه چیز از جمله این مژکداران بیچاره را می بلعند.

در حالی که روی این میکروسکوپ ها جوی استیک یا جایگاهی برای سکه انداختن نیست، اما حرکت سریع و تند این جانوران در زیر میکروسکوپ که خودشان مشغول فرار یا شکار هستند جالب است.

این پروژه برای سرگرم ساختن دانشمندها طراحی نشده و در حقیقت با این ترفند، پژوهشگران قصد دارند تا رفتار پروتوزوآهای تک سلولی را در برابر شکارچیان شان بررسی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی