ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با کاهش سهم از بازار موبایل های هوشمند در چین، چشم امید اپل به هند دوخته شده است

چین بزرگترین بازار موبایل های هوشمند را در اختیار دارد و از این جهت، بازاری بسیار مهم برای اپل و آیفون به حساب می آید اما اهالی کوپرتینو در حال از دست دادن سهم خود ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

چین بزرگترین بازار موبایل های هوشمند را در اختیار دارد و از این جهت، بازاری بسیار مهم برای اپل و آیفون به حساب می آید اما اهالی کوپرتینو در حال از دست دادن سهم خود در این کشور هستند. سه ماهه گذشته میلادی بود که آیفون خبر از کاهش فروش آیفون داد و گفت فروش منطقه «چین بزرگ» (شامل هونگ کونگ، ماکائو، تایوان و سرزمین اصلی چین) با کاهشی 26 درصدی به 12.49 میلیارد دلار رسیده است.

بنابر گزارش موسسه Counterpoint Reasearch، موبایل های آیفون در سه ماهه اخیر، سهمی 10.8 درصدی از دیوایس های فروخته شده داشته اند و این در حالی است که آمار بازه زمانی فعلی در سال گذشته، خبر از سهم 12 درصدی اهالی کوپرتینو می داد. وب سایت بلومبرگ نیز تاکید کرده که این کاهش، سبب سقوط اپل به جایگاه پنجم میان تولیدکنندگان موبایل در چین شده و ساکنین کوپرتینو، در حال شکست از رقبای چینی خود هستند.

با این تفاسیر باید گفت برندهای محلی چین، تجارت اپل را با مشکل مواجه کرده اند. در واقع 53 درصد از اسمارت فون های فروخته شده در کشور اژدهای سرخ، به کمپانی های نام آشنایی چون شیائومی، هوآوی، Vivo و Oppo تعلق داشته اند. در همین حال، اپل نیز قصد دارد توجه بیشتر خود را روی دومین بازار عظیم موبایل های هوشمند، یعنی بازار کشور هند معطوف کند.

سه ماهه اخیر بود که اپل خبر از رشد 53 درصدی آیفون در کشور هند داد. اما تنها مشکل اینجاست که درآمد سرانه هندی ها بسیار پایین بوده و مشتریان این کشور قادر به پرداخت مبالغ هنگفت برای دسترسی به موبایل های پریمیوم نیستند. لازم به اشاره است که 70 درصد از موبایل های خریداری شده در هند طی سال گذشته میلادی، کمتر از 150 دلار قیمت داشتند. از سوی دیگر نیز، پرفروش ترین دیوایس اهالی کوپرتینو در هند، آیفون 5 اس است که با قیمت 300 دلار عرضه می گردد.

در نتیجه تمام این مسائل، اپل تصمیم گرفت تا روی فروش آیفون های بازسازی شده در کشور هفتاد و دو ملت تمرکز کند اما این استراتژی هم با مقاومت مقامات هندی مواجه شد و اجازه این کار از سوی آنها صادر نگردید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی