ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رونمایی از OpenCellular، پلتفرم متن باز وایرلس فیسبوک
تکنولوژی

رونمایی از OpenCellular، پلتفرم متن باز وایرلس فیسبوک برای گسترش اینترنت

پلتفرم متن باز OpenCellular، جدیدترین راهکار فیسبوک برای دسترسی بی سیم به اینترنت برای تمام نقاط دور از دسترس دنیا به حساب می آید. سخت افزار اصلی این پلتفرم یک دستگاه به ابعاد یک جعبه کفش ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

پلتفرم متن باز OpenCellular، جدیدترین راهکار فیسبوک برای دسترسی بی سیم به اینترنت برای تمام نقاط دور از دسترس دنیا به حساب می آید. سخت افزار اصلی این پلتفرم یک دستگاه به ابعاد یک جعبه کفش است که می تواند دسترسی ۱۵۰۰ نفر در شعاع ۱۰ کیلومتری به اینترنت را، چه از طریق وایرلس و چه شبکه های سلولار (از 2G تا LTE)، فراهم نماید.

تا انتهای سال ۲۰۱۵، بیش از ۴ میلیارد نفر در سرتاسر دنیا به سرویس دهنده های اینترنت دسترسی نداشته اند و حدود ۷۰۰ میلیون نفر نیز در مکان های فاقد پوشش شبکه های مخابراتی تلفن همراه زندگی می کرده اند.

نسخه اولیه از نرم افزار OpenCellular در تابستان امسال عرضه می شود. باکس های ارسال و دریافت سیگنال نیز در حال حاضر در مقر اصلی فیسبوک مراحل تست خود را می گذرانند.

opencell

OpenCellular قرار است متن باز باشد، بنابراین محققین، اپراتورهای موبایل یا هر گروه دیگری می توانند طراحی آن را با توجه به نیازهای خود تغییر دهند. فیسبوک قصد دارد با دیگر اعضای «پروژه Telecom Infra» برای ایجاد پشتیبانی های لازم از اجتماع هایی که پیرامون OpenCellular شکل می گیرد، تلاش کنند.

این غول دنیای اینترنت انگیزه خود از متن باز کردن نرم افزار و سخت افزار این پلتفرم وایرلس را کاهش هزینه های توسعه شبکه های مخابراتی برای اپراتورهای تلفن همراه و سایر کمپانی ها اعلام کرده تا از این طریق انگیزه ای مضاعف برای تحت پوشش قرار دادن مناطق دور افتاده و فقیر ایجاد نماید. قرار است پروژه OpenCellular با دیگر برنامه های توسعه ای خود از جمله لیزرهای اینترنتی، طرح آکویلا و برنامه توزیع اینترنت با استفاده از هواپیماهای خورشیدی همگام سازی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hamid
    Hamid | ۱۷ تیر ۱۳۹۵

    اگه ایران بیاد با توجه به اینکه متن بازه هزار جور بلا سرش میاره دولت(محدود کردن سرعت،فیلترینگ و ...)

مطالب پیشنهادی