ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سریع ترین حافظه microSD دنیا با فناوری UFS سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ و معرفی سریع ترین مموری کارت های UFS دنیا در ابعاد یک کارت microSD

چطور می توان سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات در حافظه جانبی تلفن های هوشمند را تا حد و اندازه یک درایو SSD افزایش داد؟ یا یک فیلم سینمایی HD را در کمتر از ۱۰ ثانیه جا به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

چطور می توان سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات در حافظه جانبی تلفن های هوشمند را تا حد و اندازه یک درایو SSD افزایش داد؟ یا یک فیلم سینمایی HD را در کمتر از ۱۰ ثانیه جا به جا کرد؟ پاسخ سامسونگ به این سوال اولین مموری کارت UFS دنیا در اندازه یک کارت microSD است.

نسخه دوم استاندارد UFS در حال حاضر در چیپ های پر سرعت حافظه داخلی موبایل های پرچمدار سری گلکسی حضور دارد، اما حالا کمپانی کره ای این تکنولوژی را در ابعاد مموری کارت های کوچک microSD در اختیار کاربران قرار می دهد. این یعنی در اختیار داشتن یک حافظه داخلی جانبی!

اگر از ذکر اعداد دقیق صرف نظر کنیم، مموری کارت های UFS سامسونگ از لحاظ سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب ۵ و ۲ برابر سریع تر از پرسرعت ترین حافظه های microSD کلاس ۱۰ فعلی هستند. چنین سرعتی برای ثبت بلادرنگ عکس هایی با فرمت RAW در موبایل ها و دوربین های DSLR، ضبط فیلم های 4K در یک پهپاد و ذخیره تصاویر واقعیت مجازی در دوربین های ۳۶۰ درجه بسیار ایده آل است.

سامسونگ هنوز قیمت این کارت های حافظه پر سرعت را اعلام نکرده. شاید همین حقیقت گواهی محکم بر رقم سرگیجه آور برچسب قیمت این محصولات باشد. این خانواده از حافظه هایی جانبی در ظرفیت های ۳۲، ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی در آینده نزدیک روانه بازار مصارف حرفه ای خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مهرداد علیخانی
    مهرداد علیخانی | ۱۷ تیر ۱۳۹۵

    قیمت بالا وارد ایران هم بشه گوش بری هم میکنن واویلا میشه

  • | ۱۷ تیر ۱۳۹۵

    ضمن تشکر از آقای مافی‌ها باید به عرض برسانم این که معرفی کردید میکرواس دی نیست و حافظه‌های متفاوت هستن که در ابعاد شبیه میکرواس‌دی‌های رایج هستند ولی نه این حافظه ها به شیار اس‌دی معمول میخورند نه اس‌دی‌های رایج به شیار این حافظه های جدید. تشکر

    • محمد مافی‌ها
      محمد مافی‌ها | ۱۷ تیر ۱۳۹۵

      بسیار ممنون از تذکرتون، متن اصلاح شد

مطالب پیشنهادی