ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش عنصر خلاقیت در کمپانی های چینی
تکنولوژی

پیروزی های رو به افزایش کمپانی های چینی در دادگاه های نقض پتنت

روزگاری سرزمین چین و کمپانی های سازنده فعال در آن به نقض تمام قوانین کپی رایت دنیا و تولید محصولات تقلبی و تقلیدی مشهور بودند. اما رفته رفته این روند در حال تغییر است و ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

روزگاری سرزمین چین و کمپانی های سازنده فعال در آن به نقض تمام قوانین کپی رایت دنیا و تولید محصولات تقلبی و تقلیدی مشهور بودند. اما رفته رفته این روند در حال تغییر است و این شرکت ها با افزایش تجربه و دانش خود، به مرور در حال ثبت پتنت های اختصاصی خود هستند. به همین دلیل است که این روزها دادگاه های پتنتی دیگر عرصه شکست های متعدد آنها نیست. شرایط به طوری تغییر کرده که حالا برخی از آنها در جایگاه شاکی قرار گرفته اند.

شاید از نگاه عده ای، چنین تغییری بیشتر از آن که از بابت پیشرفت شرکت های سرزمین اژدها باشد، به خاطر حمایت های زیاد و حتی غیر عادلانه ای است که دولت سختگیر این کشور از صنایع و کمپانی های داخلی انجام می دهد. ولی حقیقت این است که این شرکت ها این روزها بیشتر از آن که تقلید کنند، به منابع خلاقیت در عرصه های مختلف تبدیل شده اند.

حالا یک سازنده کیف های چرمی از دادگاه اجازه می یابد که نام «آیفون» را روی محصولات خود بگذارد و نام کپی ساز مشهوری چون Goophone کمتر در میان وکلای تجاری به گوش می رسد.

البته این گفته ها به معنی پایان نبردهای پتنتی در آن سوی آب ها نیست، بلکه ما در حال حاضر شاهد کاهش تعداد پرونده ها و ایجاد موازنه در نتایج چنین دادگاه هایی هستیم.

به نظر می رسد که بیشتر کمپانی های بزرگ (و حالا نسبتاً با سابقه) چینی دوران گذار از «تقلید» به «نوآوری» را طی کرده اند. این مسئله البته در زمینه های مختلف دچار شدت و ضعف هایی است. مثلاً محصولات تولیدی چینی ها هنوز هم در زمینه طراحی بیش از اندازه «طعم» برندهای مطرح غربی را می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hamed_P_Azad
    Hamed_P_Azad | ۱۷ تیر ۱۳۹۵

    جمله آخر منظورتون "طعم" بود؟

    • | ۱۸ تیر ۱۳۹۵

      آره بیشتر طعم میخوره

مطالب پیشنهادی