ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آهنگسازی در استودیوی مجازی با واقعیت مجازی [تماشا کنید]

واقعیت مجازی زمانی فقط در فیلم ها و تخیل ما وجود داشت اما امروز به لطف هدست واقعیت مجازی HTC Vive و Oculus Rift، همه ما می توانیم آن را تجربه کنیم. هدست واقعیت مجازی ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

واقعیت مجازی زمانی فقط در فیلم ها و تخیل ما وجود داشت اما امروز به لطف هدست واقعیت مجازی HTC Vive و Oculus Rift، همه ما می توانیم آن را تجربه کنیم. هدست واقعیت مجازی یک سیستم صوتی-تصویری است که نمایشگر آن با فاصله کم روی چشم های شما قرار می گیرد و شما را وارد یک دنیای مجازی می کند که می توانید با آن تعامل داشته باشید.

این فناوری هنوز نوپاست، اما به خوبی دارد راه خود را باز می کند.بازی های کامپیوتری و سرگرمی تنها بخشی از قابلیت های واقعیت مجازی هستند. این فناوری بسیار گسترده است و از بازی های کامپیوتری تا آموزش فضانوردان را در حوزه خود جای می دهد. یکی از بخش هایی که به تازگی در واقعیت مجازی مورد توجه قرار گرفته، موسیقی است. موسیقی هزینه های بالایی دارد و شاید هر کسی نتواند از پس خریدن تجهیزات و سازهای موسیقی یا اجاره استودیو بربیاید.

A photo posted by Music Studios (@musicstudios) on

یک استودیوی خانگی مجهز

اما صبر کنید، یک راه وجود دارد: اگر تمامی تجهیزاتی که می خواهید در یک آن جلوی شما ظاهر شوند چه؟ با اپلیکیشن SoundStage و به لطف فناوری واقعیت مجازی، این امر امکان پذیر شده است. این اپلکیشن، کاربر را در یک استودیو با مجموعه ای از درامز، تعداد زیادی سمپل، سینتی سایزر و افکت های صوتی قرار می دهد که می تواند با استفاده از آن ها به خلق قطعات دلخواه خود بپردازد.

SoundStage با هدست واقعیت مجازی HTC Vive هماهنگ است و پتانسیل ایجاد شکل جدیدی از استودیوهای خانگی را دارد؛ استودیویی که می تواند نیازهای اولیه برای شروع را برآورده کند. اگر چه کارکرد این سیستم محدودیت هایی دارد، اما به خوبی بیانگر قابلیت های گسترده واقعیت مجازی است. در ویدیوی زیر، می توانید نحوه عملکرد این استودیوی مجازی را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی