ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فولکس واگن گلف کلاب اسپرت S، سریعترین دیفرانسیل جلو نوربرگرینگ

نبرد در جهنم سبز پایانی ندارد، پیست مشهور نوربرگرینگ آلمان که یکی از خشن ترین و بزرگترین پیست های جهان و محل تست های پیش از تولید بسیاری خودروسازان است، این روزها به یک ابزار ...

بهنام اصغریان
نوشته شده توسط بهنام اصغریان | ۱۸ تیر ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

نبرد در جهنم سبز پایانی ندارد، پیست مشهور نوربرگرینگ آلمان که یکی از خشن ترین و بزرگترین پیست های جهان و محل تست های پیش از تولید بسیاری خودروسازان است، این روزها به یک ابزار تبلیغاتی برای معرفی خودروهای جدید مبدل شده است.

مسیر شمالی و بزرگ نوربرگرینگ حدود 20 کیلومتر طول دارد و یکی از قدیمی ترین و سخت ترین پیست های جهان است، آنقدر سخت که برگزاری مسابقه در این مسیر از تقویم فرمول یک خارج شده است و در عوض این پیست قدیمی و خطرناک، یک مسیر مدرن به منظور برپایی مسابقات گرندپری ساخته شده است.

NORD-5

خودروسازان آلمانی و برخی از خودروسازان فرانسوی و حتی کره ای در سال های اخیر از این پیست در جهت تنظیم و توسعه شاسی محصولات اسپرت خود استفاده می کنند اما در سه سال اخیر رقابت برای ثبت سریعترین رکورد ها در جهنم سبز، به جنگ تبلیغاتی پنهان خودروسازان تبدیل شده است.

NORD-4

طبیعتا تمام خودروهای تولیدی در کلاس واحدی قرار نمی گیرند و این رقابت رکورد شکنی نیز در کلاس های متفاوتی برگزار می شود. برای مثال در شرایطی که رکورد کلی پیست (برای خودروهای غیر مسابقه ای) با زمانی کمتر از 7 دقیقه در اختیار پورشه 918 قرار دارد، انبوهی از هاچ بک های داغ و اسپرت در محدوده زمانی هفت دقیقه و 50 ثانیه برای شکستن رکورد سریعترین خودرو دیفرانسیل جلو با یکدیگر رقابت می کنند.

NORD-3

رقابتی که اخیرا به دوئل تمامی عیاری بین فولکس و رنو تبدیل شده است و چندی قبل فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت S رکورد دیفرانسیل جلو ها در پیست نوربرگ رینگ را از چنگ رنو مگان RS در آورد.

vwgolfgti-3فولکس واگن گلف GTI کلاب اسپرت S قویترین گلف GTI است که تا به حال تولید شده است. با 306 اسب قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور،این خودرو با تایم 7 دقیقه و 49.21 ثانیه رکورد جدیدی برای خودروهای دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگ رینگ ثبت کرده است.

NORD-2
از این مدل تنها 400 دستگاه ساخته خواهد شد و اولین بار در گردهمایی GTI ها در Lake Wörthersee در 4 ام ماه مِی در معرض دید عموم قرار گرفت.

این خودرو بر اساس گلف GTI کلاب اسپرت استاندارد ساخته شده و تولید آن به مناسبت جشن چهلمین سالگرد گلف GTI برنامه ریزی شده است.

این خودرو با همان سه رنگی که در گلف GTI نسل اول موجود بود، قابل عرضه می باشد که عبارتند از قرمز تورنادو، سفید خالص و سیاه مرواریدی.
تغییرات وسیعی در این خودرو نسبت به گلف GTI استاندارد اعمال شده است.
vwgolfgti-2وزن خالص کلاب اسپرت S معادل 1285 کیلوگرم است که کاهش قابل توجهی نسبت به GTI استاندارد دو در با وزن 1348 کیلوگرم را تجربه کرده است.

وزن کلاب اسپرت استاندارد نیز 30 کیلوگرم بیشتر از کلاب اسپرت S است.
این کاهش وزن تا حدی به لطف حذف صندلی های عقب و تکیه گاه مرکزی آرنج و استفاده از یک باطری کوچکتر حاصل شده است. تغییرات دیگر شامل حذف مواد عایق صدا و استفاده از ساب فریم آلومینیوم در اکسل جلو است.

NORD-1

صندلیهای عقب جای خود را به میله استرات و شبکه توری جدا کننده قسمت جلو از عقب در داخل خودرو داده اند.
تیم توسعه کلاب اسپرت S همکاری نزدیکی با تیم توسعه گلف GTI TCR داشته است که مسئول توسعه این مدل مسابقه ای گلف هستند.

تغییرات در برنامه ECU و استفاده از پمپ بنزین با خروجی بالاتر باعث افزایش دائمی قدرت به 306 اسب بخار شده است.

موتور این خودرو همان نمونه 2 لیتری مجهز به توربوشارژر با کد EA888 است که بر روی گلف GTI و گلف R نصب شده است.
vwgolfgti-4یکی از ویژگیهای منحصر به فرد کلاب اسپرت S سیستم اگزوز آن می باشد که نه تنها فشار برگشت اگزوز را کاهش می دهد بلکه هنگام ترمزگیری صدای زیبا تری تولید می کند.
فولکس واگن تنظیمات جدید متعددی برای سیستم کنترل پایداری و حالت های مختلف رانندگی برای کلاب اسپرت S در نظر گرفته است. در ابتدا سیستم کنترل پایداری تغییر کرد و به نحوی تنظیم شد تا دیرتر فعال شود و گشتاور موتور را کمتر کاهش دهد.

در حالی که سیستم کنترل الکترونیکی قفل دیفرانسیل جلو که به اختصار VAQ نامیده می شود مانند کلاب اسپرت استاندارد، درجه قفل شدن متغیری دارد و همزمان با سیستم کنترل پایداری کار می کند.
تنظیمات جدیدی برای سیستم کنترل داینامیک شاسی این خودرو در نظر گرفته شده است تا از عهده شرایط سخت پیست نوربرگ رینگ برآید.

با اینکه این سیستم برای بهبود کنترل بدنه خودرو هنگام حرکات موجی و عبور از دست اندازهای پیست نوربرگ رینگ طراحی شده است، فولکس واگن آن را طوری توصیف می کند که در واقع نسبت به چیزی که انتظار دارید نرمتر است و سازگاری بیشتری برای رانندگی خارج پیست دارد.
تایرهای این خودرو از نوع میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2 و رینگهای آن آلومینیومی 19 اینچی پِرِتوریا هستند.

سیستم ترمز کلاب اسپرت S نیز منحصر به فرد است و کلاهک ترمز و کاور ترمز از جنس آلومینیوم هستند که باعث شده وزن فنربندی نشده ی هر چرخ 1 کیلوگرم کاهش یابد.

فولکس واگن ادعا می کند که این اصلاحات باعث بهبود عملکرد ترمز در پیست می شود و این خودرو با لنت های ترمز سازگارتر با شرایط پیست از خط تولید کارخانه بیرون می آید.

تغییراتی که در طراحی ظاهری این خودرو به وجود آمده است شامل رنگ مشکی سقف، شماره تعداد تولید شده ی خودرو که در کنسول وسط حک می شود و صندلی های سطلی مسابقه ای می شوند.

مانند مدل سنتی کلاب اسپرت در این خودرو نیز از دسته دنده توپی شکل، خطهای قرمز روی کمربند ها، تریم مشکی رنگ داخل خودرو و غربالک فرمان با پوشش آلکانتارا است.

قیمت و زمان عرضه گلف GTI کلاب اسپرت S که یک خودروی دو نفره ی 3 در می باشد هنوز اعلام نشده است.

vwgolfgti-6رنو یکی از مدعیان رکورد شکنی در نوربرگ رینگ است و حالا باید فکری برای باز پس گیری رکورد قبلی خود بکند. این کمپانی محصولات شاخصی نظیر مگان و کلیو RS را توسط بخش رنو اسپرت راهی بازار می کند که توانایی غلبه بر سریعترین هاچ بک های بازار را دارند.

به روز رسانی - 18 آذر 95؛ سریع ترین خودروی محور جلو دنیا،فولکس واگن گلفGTI  clubsport توانست رکورد سریع ترین مدل محور متحرک جلو در پیست مشهور نوربرگ‌رینگ که در دستان خودش بود را ارتقا دهد.

زمان قبلی ثبت شده توسط فولکس ۷ دقیقه ۴۹ ثانیه بود. فولکس واگن یک بار دیگر به منظور ارتقا رکورد به نوربرگ‌رینگ بازگشت و این بار زمانی معادل ۷ دقیقه ۴۷ ثانیه ثبت کرد. این زمان نه تنها از آخرین رکورد دار محور متحرک جلو ها یعنی هوندا سیویک Type R سریع تر بود، بلکه از بی ام و M2 به عنوان یک خودروی محور متحرک عقب نیز سریع تر بود.

vwgolfgti-1

این گلف قدرتی در حدود ۳۱۰ اسب بخار از موتور ۲ لیتری توربوشارژ شده خود نیرو می گیرد و برای هرچه سبک تر شدن، صندلی های عقبی به کلی حذف شده اند. ساب فریم تمام الومینیومی و لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ از دیگر تجهیزات مهم این خودرو در حین ثبت این رکورد بوده اند. فولکس واگن تنها ۴۰۰ عدد از این مدل خواهد ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی