ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

8 نکته که باید درباره Battlefield 1 بدانید

رونمایی از نسخه جدید سری بازی Battlefield با غافلگیری بسیار بزرگی همراه بود. اگرچه شایعاتی درباره عقب گرد بازی به دوران جنگ جهانی اول به گوش می رسید، اما بیراهه نیست اگر بگوییم که هیچکس ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ تیر ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

رونمایی از نسخه جدید سری بازی Battlefield با غافلگیری بسیار بزرگی همراه بود. اگرچه شایعاتی درباره عقب گرد بازی به دوران جنگ جهانی اول به گوش می رسید، اما بیراهه نیست اگر بگوییم که هیچکس انتظار نداشت استودیوی خوش نام DICE واقعاً دست به چنین حرکتی زده و سری بتلفیلد که شهرت خاصی در تصویر کردن نبردهای عظیم و مدرن دارد را دچار چنین تغییرات شگرفی کند.

تریلر نخست Battlefield 1 اگرچه بسیار کوتاه بود و بخش های زیادی از گیم پلی را به نمایش در نمی آورد، اما چشم طرفدارانی که مشتاقانه منتظر نسخه جدید بتلفیلد بودند را به خود دوخت و حتی به یکی از پربازدیدترین ویدیوهای وب سایت یوتوب بدل شد. گاز خردل، نبردهای سنگر به سنگر، اسب ها، هواپیماهای ملخی، زپلین و تانک های زرهی، همه و همه عنصرهایی بودند که نوید عنوانی شاهکار را می دادند و DICE با نمایش بعدی بازی در نمایشگاه E3 امسال، یکبار دیگر ثابت کرد که در کار خود مهارت عجیبی دارد.

به عقیده بسیاری، DICE با ساخت Battlefield 1 دست به قمار بزرگی زده و دور شدن از فرمول های همیشگی سری بازی مورد بحث، پیامدهای خوشایندی برایش نخواهد داشت. اما اگر منصف باشیم، Battlefield 1 همان بتلفیلد همیشگی است که حالا نه تنها بزرگ تر از پیش شده، بلکه واقعاً نشان می دهد چه پتانسیل هایی در دل بازی های ویدیویی نسل هشتمی و قدرت پردازشی امروزی نهفته گشته.

pzf811t
تنها کافی است به تصاویر و ویدیوهای بازی نگاه کنید تا به وضوح متوجه شوید موتور فراست بایت جهشی عظیم در نسل هشتم داشته است. افکت های تصویری مانند آب و هوا، مه و دود همگی بی نظیر از آب درآمده اند و مطمئناً تجربه بصری بازی، چیزی فراتر از تمام عناوین شوتر و جنگ جهانی-محوری خواهد بود که تا به امروز تجربه کرده ایم. Battlefield 1 به معنای واقعی کلمه عنوانی نسل هشتمی است.
با وجود آنکه به نظر می رسد گیم پلی بازی با تغییرات گسترده ای همراه شده باشد، Battlefield 1 دقیقاً همان فرمول سابق را دنبال می کند و دوست داران این فرنچایز ناامید نخواهند شد. کلاس های بازی تقریباً حس و حال عناوین پیشین را حفظ کرده اند و مدهای آن نیز به جای بازطراحی، صرفاً به نوعی تکامل نسبت به قبل رسیده اند. DICE برای راضی نگه داشتن طرفدارانش نیازمند اعمال تغییرات گسترده نبوده، بنابراین دست به چنین حرکتی هم نزده است.
با وجود آنکه به نظر می رسد گیم پلی بازی با تغییرات گسترده ای همراه شده باشد، Battlefield 1 دقیقاً همان فرمول سابق را دنبال می کند و دوست داران این فرنچایز ناامید نخواهند شد. کلاس های بازی تقریباً حس و حال عناوین پیشین را حفظ کرده اند و مدهای آن نیز به جای بازطراحی، صرفاً به نوعی تکامل نسبت به قبل رسیده اند. DICE برای راضی نگه داشتن طرفدارانش نیازمند اعمال تغییرات گسترده نبوده، بنابراین دست به چنین حرکتی هم نزده است.
PwpMBDS
برخلاف آنچه بسیاری تصور می کنند، جنگ جهانی اول بازه ای مهم در طول تاریخ به حساب می آمده که بشر برای اولین بار توانست به سلاح ها و ابزارآلات نظامی امروزی دست پیدا کند. تا پیش از جنگ جهانی اول، چشم انسان به ماشین قتاله ای همچون تانک نیفتاده بود و این ماشین زرهی غول آسا توانست نقشی مهم در تغییر نتایج جنگ ایفا کند. حتی تصور سوار شدن و هدایت یکی از این تانک ها در Battlefield 1 سبب می شود خون از هیجان در رگمان به جوش آید.
DMqejBN
پایبندی به حقایق جنگ و تصویر کردن فضای مغموم آن دوران، یکی از مسائلی بوده که مورد توجه ویژه DICE قرار گرفته و این استودیو تصمیم داشته تا ضمن ارائه یک بازی ویدیویی سرگرم کننده، گیمرها را با شکل و شمایل واقعی جنگ آشنا سازد. البته سوالی که باقی می ماند این است که چرا با وجود پایبندی به حقایق جنگ، سربازان فرانسوی (که بیشترین نیروی نظامی جنگ جهانی نخست را تشکیل داده بودند) در بازی حضور ندارند؟
 زپلینی که در تصویر مشاهده می کنید، اهمیتی به مراتب بیشتر از یک المان محیطی صرف برای جذاب شدن جلوه های دیداری بازی دارند. در بخش مولتی پلیر، دو تیم 32 نفره در مقابل یکدیگر قرار می گیرند که هر دو می توانند زپلین های حریف را سرنگون کنند؛ فراموش نکنیم که با سقوط زپلین ها، زمین نقشه نیز به صورت دائمی دچار تغییر و تخریب می شود.
زپلینی که در تصویر مشاهده می کنید، اهمیتی به مراتب بیشتر از یک المان محیطی صرف برای جذاب شدن جلوه های دیداری بازی دارد. در بخش مولتی پلیر، دو تیم 32 نفره در مقابل یکدیگر قرار می گیرند که هر دو می توانند زپلین های حریف را سرنگون کنند؛ فراموش نکنیم که امکان به دست گرفتن کنترل سلاح هایی همچون تیربار در زپلین ها وجود دارد و در صورت سقوط آنها، زمین نقشه نیز به صورت دائمی دچار تغییر و تخریب می شود.
تخریب پذیری همواره یکی از المان های مهم سری بازی بتلفیلد بوده که در Battlefield 1 هم به اوج خود رسیده است. تقریباً تمام عناصر محیطی قابل تخریب هستند که این مسئله خود می تواند تاثیر عظیمی بر گیم پلی داشته باشد. با این همه، آسیاب بادی هایی که در تصویر می بینید، از قابلیت تخریب پذیری چندانی برخوردار نیستند.
battlefield-1 copy
شاید با مشاهده تصاویر بالا تصور کرده باشید که اتمسفری تیره و تار بر محیط های بتلفیلد 1 حاکم شده. اما حقیقت امر آن است که با وجود الهام بسیار از تم سرد و تاریک فیلم های سینمایی های ساخته شده براساس جنگ جهانی، بتلفیلد تنوع محیطی و آب و هوایی زیادی برای گیمر به ارمغان می آورد. این را به آب و هوای داینامیک که هر آن ممکن است دچار تغییر شود اضافه کنید تا به عمق عظمت کار DICE پی ببرید.باید افزود که تمام تصاویر بالا، از نسخه آلفا بازی تهیه شده اند و نه تنها بتلفیلد 1 واقعاً چنین گرافیک حیرت انگیزی را به نمایش می گذارد، بلکه امکان دارد کیفیت نسخه نهایی به مراتب از این تصاویر نیز بالاتر باشد.
Battlefield1_Reveal_04.0
DICE می گوید که از تجربیات قبلی خود، به خصوص در توسعه Battlefield 4 درس گرفته و نمی خواهد عنوانی ناقص به بازار عرضه کند. با توجه به آنچه از بازی تا به امروز دیده ایم، باید گفت که DICE سخت کوشانه در تلاش است تا به این وعده خود جامه عمل بپوشاند. اما هنوز یک مسئله باقی مانده که پاسخی برای آن نداریم: اگرچه تمرکز اصلی سری بتلفیلد همواره روی بخش چندنفره بوده، اما آیا بالاخره می توانیم یکبار دیگر به دوران اوج Battlefield Bad Company بازگشته و شاهد یک بخش تک نفره ارزشمند و غنی از منظر داستانی باشیم یا خیر؟
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • | ۱۹ تیر ۱۳۹۵

    مطلب بسیار خوبی بود، خیلی کار خوبی کردند که این شماره بازی رو به جنگ جهانی اول اختصاص دادند چون به این برهه در بازی سازی اهمیت زیادی نمی دهند

مطالب پیشنهادی