ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رمزگذاری دو سویه ارتباطات به مسنجر فیسبوک آمد

مسنجر فیسبوک علاوه بر اینکه عنوان دومین اپلیکیشن محبوب پیام رسان در دنیا را در اختیار دارد، بالاترین میزان امکانات را در خود جای داده و به باور بسیاری رابط کاربری آن در مقایسه با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

مسنجر فیسبوک علاوه بر اینکه عنوان دومین اپلیکیشن محبوب پیام رسان در دنیا را در اختیار دارد، بالاترین میزان امکانات را در خود جای داده و به باور بسیاری رابط کاربری آن در مقایسه با محصولات رقیبش بهتر است.

اما امکانی که شاید به شدت نبودش در این اپلیکیشن احساس می شد همان رمزگذاری دو سویه ارتباطات بود که حالا با استناد به بیانیه خبری این شرکت، چنین قابلیتی نیز به آن اضافه گردیده.

البته فیسبوک مدت هاست که تلاش دارد رمزگذاری دوسویه را به پلتفرم پیام رسان خود اضافه نماید و حالا طبق اعلام رسمی این شرکت، چنین امری در قالب یک امکان تازه به نام secret conversations یا مکالمات سری محقق شده است و به لطف آن، دیگر هیچ فرد ثالثی حتی خود فیسبوک هم نمی تواند به پیام های رد و بدل شده با آن دسترسی پیدا کند.

در فاز نخست، قرار است که شمار معدودی از کاربران از امروز به چنین امکانی دسترسی پیدا کنند و سپس به صورت تدریجی کلیه کاربران در اقصی نقاط دنیا می توانند از آن بهره بگیرند.

گفتنی است که این سرویس به صورت پیش فرض برای کاربران مسنجر فعال نخواهد شد و در مقابل ضروری است که کاربر راسا برای فعالسازی آن اقدام نماید.

secret conversations از پروتکلی به نام سیگنال بهره می گیرد که توسط یک شرکت غیرانتفاعی به نام Whisper Systems ارائه شده. این پروتکل کامل شناخته شده بود و تست های مختلفی را پشت سر گذاشته و هم اکنون نیز در اپلیکیشن های واتس اپ، Allo و خود اپلیکیشن ارتباطی سیگنال مورد استفاده قرار می گیرد.

گفتنی است که قابلیت تازه مسنجر فیسبوک از فایل های گیف، ویدئو یا پرداخت موبایلی پشتیبانی نمی کند اما می توانید برای نابودسازی خودبخودی پیام ها زمان مشخصی را برای آن تعریف نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی