ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت به زودی از قابلیت های جدیدی برای اسکایپ لینوکس پرده برداری می کند

مایکروسافت به تازگی در وبلاگ Garage & Updates خود اعلام کرده که در تاریخ 13 جولای (معادل بیست و سوم تیر ماه) خبرهای هیجان انگیزی را در مورد اپلیکیشن اسکایپ برای لینوکس اعلام می کند. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

مایکروسافت به تازگی در وبلاگ Garage & Updates خود اعلام کرده که در تاریخ 13 جولای (معادل بیست و سوم تیر ماه) خبرهای هیجان انگیزی را در مورد اپلیکیشن اسکایپ برای لینوکس اعلام می کند.

کلاینت اسکایپ برای لینوکس مدت هاست که رنگ بروزرسانی را به خود ندیده. آخرین نسخه منتشر شده برای این پلتفرم اسکایپ 4.3 بود که انتشار آن به هجدهم ژوئن سال 2014 بر می گردد؛ چیزی قریب به دو سال پیش.

اما طبق پست اخیر وبلاگ مایکروسافت، به نظر می رسد که کاربران لینوکس پس از گذشت زمانی طولانی بالاخره می توانند منتظر ارائه یک بروزرسانی و شاید قابلیت هایی جدید برای اسکایپ در پلتفرم محبوب خود باشند.

تا این لحظه هنوز مشخص نیست که مایکروسافت برای اسکایپ لینوکس چه نقشه هایی در سر دارد، اما می توان حدس هایی در مورد این موضوع زد. احتمال دارد که مایکروسافت کلاینت اسکایپ در لینوکس را برای هم تراز شدن با کلاینت های ویندوز و مک این اپلیکیشن ارتقا داده باشد،‌ یا اینکه نسخه های متعدد و پراکنده اسکایپ برای لینوکس را در قالب یک اپ واحد گردآوری کرده و کاربران را به استفاده از کلاینت تحت وب وادار نماید.

موضوعی که امکان به وقوع پیوستن احتمال دوم را تقویت می کند این است که مایکروسافت اخیرا به فعالسازی تماس های صوتی در سیستم عامل کروم و لینوکس اقدام کرده و ضمنا بسیاری از پلاگین های اختصاصی خود را با تکنولوژی های استاندارد تحت وب تعویض نموده است.

در هر صورت اگر هیچ کدام از این حدس و گمان ها هم درست نباشند، حداقل کاربران لینوکس می دانند که از روز چهارشنبه تجربه فعلی شان از اپلیکیشن اسکایپ نسبت به امروز متفاوت خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی