ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

با عجیب ترین حواشی های Pokémon Go آشنا شوید

به نظر می رسد حاشیه ها پیرامون Pokémon Go ادامه ندارند. شاید آخرین بار که عنوانی از این فرنچایز بسیار محبوب توانسته بود این گونه سر و صدا کند به حدود یک دهه پیش و ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۰ تیر ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

به نظر می رسد حاشیه ها پیرامون Pokémon Go ادامه ندارند. شاید آخرین بار که عنوانی از این فرنچایز بسیار محبوب توانسته بود این گونه سر و صدا کند به حدود یک دهه پیش و شایعات عجیبی که از ارتباط موسیقی بازی و مرگ چندین کودک خبر می داد برگردد.

مکانیزم گیم پلی این عنوان بدین صورت است که باید با استفاده از دوربین اسمارت فون و تماشای محیط از قاب آن، پوکمون ها را در دنیای واقعی پیدا کنید. هنگامی هم که به یک پوکمون نزدیک می شوید، موبایل می لزرد. همین مسئله توانسته مشکلات زیادی را برای بعضی بازیکن ها در سراسر دنیا به وجود بیاورد.

نکته جالب اینجاست تنها سه روز از انتشار پوکمون گو گذشته و تمام این حواشی ها مربوط به این بازه زمانی کوتاه هستند. اگر به این مسئله اتفاقاتی که به بیرون درز پیدا نکرده هم اضافه کنیم، بهتر می توانیم به عمق ماجرا پی ببریم. در مطلب پیش رو سعی کردیم به جالب ترین حاشیه هایی که پیرامون بازی شکل گرفته بپردازیم.

pokeman-mobile game
سی دقیقه از انتشار بازی نگذشته بود که یکی از بازیکن ها حین پیدا کردن پوکمونی به زمین افتاده و مجروح می شود. نکته جالب اینجاست براساس گفته فرد مذکور، این مجروحیت سطحی نیست و او باید حدود شش تا هشت هفته ریکاوری کند. مشابه این اتفاق زیاد افتاده است. سازمان های گوناگونی هم تاکنون هشدار داده اند که هنگام تجربه پوکمون گو تمام حواس خود را جمع کنید.
pokemon-go-mobile
دیگر از این عجیب تر نمی شود. بعضی کاربرها از تجربه پوکمون گو هنگام رانندگی خبر داده اند. همین مسئله موجب شده تا سازمان حمل و نقل واشنگتن در توییتر خود به بازیکن ها هشدار دهد زمان انجام پوکمون گو، رانندگی نکنید. تصور کنید فرد با پای پیاده صدمه می بیند، چه برسد سوار ماشین بوده و نقش یک راننده را داشته باشد.
pokeman
پوکمون گو در پیدا کردن یک جنازه هم نقش داشته است. روزی که یکی از کاربرهای این بازی برای پیدا کردن شخصیت ها تصمیم می گیرد به کنار رودخانه برود، متوجه جسدی شناور شده و با حالتی شوک آور به مسئولین مربوطه خبر می دهد. احتمالا علت مرگ به خاطر غرق شدن بوده است. این نکته را بگوییم که پوکمون ها به چند دسته مختلف تقسیم شده و هر کدام در مکان هایی با خصوصیات متفاوت هستند.
pokeman-go
بازی موجب ملاقات های ناخواسته هم شده است. یکی از کاربرهای وب سایت Reddit گزارش داده که تعداد بسیار زیادی از مردم برای پیدا کردن پوکمون ها به پارک محلی آن ها رجوع کرده و ناخواسته با یکدیگر ملاقات داشته اند. اگر کامنت های زیر پست را بخوانید، متوجه می شوید مشابه این اتفاق برای افراد دیگری هم افتاده است.
pokeman-mobile
ورود بعضی بازیکن ها به ایستگاه پلیسی واقع در استرالیا هم از دسته اتفاقات عجیبی است که این چند روز شاهد بودیم. در همین راستا، پلیس محلی در بیانیه ای از بازیکن ها خواهش کرد تا برای یافتن پوکمون ها به هر جایی نروند: «تقاضا داریم برای یافتن پوکمون ها به هر جایی نروید. شاید بد هم نباشد هنگام تجربه Pokémon Go نگاهی به اطراف بیندازید. پوکمون ها که به این زودی جایی نمی روند. در امنیت تمام پوکمون ها را بگیرید.»
pokeman-game
یکی از بازیکن ها به صورت اتفاقی، هنگامی که زنش آماده زایمان می شود، پوکمونی با نام Pidgey را پیدا می کند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Dariush ghorbani
    Dariush ghorbani | ۲ مرداد ۱۳۹۵

    سلام دوستان
    تو شیراز : دروازه قران و حافظیه -پارك ملت
    یه گروه تلگرامی هم درست کردم واسه مکانها .
    اگه خاستید لینکشو واستون میفرستم

    • mohammad
      mohammad | ۲ مرداد ۱۳۹۵

      بفرست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی