ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجرای آزمایشی طرح رجیستری موبایل و جزئیاتی تازه از شیوه های احتمالی پیاده سازی آن

روز گذشته، از وعده ی عباس نخعی، مدیر کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای اجرای قطعی طرح رجیستری موبایل از مرداد ماه گفتیم. به گفته ی مسئولان این طرح، با اجرا شدن طرح رجیستری، امکان ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

روز گذشته، از وعده ی عباس نخعی، مدیر کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای اجرای قطعی طرح رجیستری موبایل از مرداد ماه گفتیم. به گفته ی مسئولان این طرح، با اجرا شدن طرح رجیستری، امکان استفاده از موبایل های قاچاق در کشور تقریباً به صفر می رسد.

با انتشار خبر اجرایی شدن قریب الوقوع این طرح، سؤالات زیادی در ذهن مخاطبان شکل گرفته از جمله اینکه تلفن های همراهی که برای استفاده ی شخصی و در تعداد محدود توسط مسافران یا گردشگران وارد کشور می شود نیز شامل این طرح می شوند یا خیر. عباس نخعی در خرداد ماه از طرح پیشنهادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این باره گفته و آن را اینگونه توصیف کرده بود: «در این طرح، شماره ی IMEI با شماره ی ملی فرد خریدار و مشخصات گوشی ترکیب شده و امکان جعل تقریباً به صفر می‌ رسد».

به این ترتیب در صورتی که طرح فعلی، همان طرح پیشنهادی این ستاد باشد، انتظار می رود برای مشخص شدن اینکه موبایل وارد شده به کشور، «قاچاق موبایل» تلقی می شود یا صرفاً برای استفاده ی شخصی همراه فرد وارد شده، ساز و کاری در نظر گرفته شده باشد.

حال سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح، جزئیات بیشتری در اختیار عموم قرار داده است که به روشن تر شدن موضوع کمک می کند. حسین فلاح جوشقانی اظهار داشته است: «طرح رجیستری موبایل در مرحله ی اجرای آزمایشی است و پس از یک ماه، با توجه به نتایج تست در مورد شیوه ی اجرای آن تصمیم‌ گیری می‌ شود».

وی در مورد نحوه ی اجرای طرح رجیستری اعلام کرده است که اجرای رجیستری موبایل در کمیته‌ ای متشکل از نمایندگان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت، رگولاتوری و اپراتور های تلفن همراه در قالب ۲ طرح «استعلام تلفن همراه و اعمال سیاست روی موبایل مشترک» و «استعلام تلفن همراه و اعمال سیاست روی سیم‌ کارت مشترک» مورد بررسی قرار می گیرد.

فلاح جوشقانی در مورد اینکه در حال حاضر کدام روش در حال تست است، اظهار کرده: «طرح دوم علی رغم اینکه از نظر رگولاتوری و اپراتور ها، به دلیل قطع ارتباط سیم‌ کارت روش مناسبی به نظر نمی‌ رسد، در دست بررسی است، ولی طرح اول به دلیل تأثیرات جانبی کمتر به صورت آزمایشی در حال پیاده‌ سازی است».

جوشقانی افزوده است: «در مورد اجرای طرح های مورد نظر نیز ملاحظاتی وجود دارد که پس از بررسی و نتیجه‌ گیری از اجرای آزمایشی، ممکن است با تغییراتی نسبت به بهینه‌ سازی آن اقدام شود. پیاده‌ سازی تمامی مراحل طرح و تست آن تا یک ماه طول می‌ کشد و پس از آن نتایج تست‌ ها به کمیته ی بررسی‌ کننده ی موضوع ارائه می‌ شود تا درباره ی چگونگی پیاده‌ سازی کامل طرح تصمیم گرفته شود».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Marco Hetfield
    Marco Hetfield | ۲۱ تیر ۱۳۹۵

    واقعا مسخره س همه ی گوشی های قیمت بالا تو ایران قاچاقه این کار انجام بدن عملا گوشی های هممون تعطیله

  • THEBEST
    THEBEST | ۲۰ تیر ۱۳۹۵

    یعنی هرکی ایفون داره باید بندازش دور؟?

  • arman
    arman | ۲۰ تیر ۱۳۹۵

    خب اونایی که قبلا گوشی از بازار یا اینترنتی مثل دیجیکالا خریداری کردن چی سرشون میاد؟

  • rozbeh amoei
    rozbeh amoei | ۲۰ تیر ۱۳۹۵

    این طرح برای مردم فقط ضرره ... الان ایرانسل اطلاعات لو داده اونموقعه دیگه حریم شخصی به معنای واقعی مفهومش رو از دست میده و گوشی ها هم گرونتر گرونتر میشن

  • Imani
    Imani | ۲۰ تیر ۱۳۹۵

    این طرح هیچ فایده ای بحال مردم نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی