ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جایگاه ضعیف ایران از لحاظ آمادگی فناورانه و سهم حداقلی کسب و کارها از فناوری اطلاعات

مجمع جهانی اقتصاد شاخصی دارد تحت عنوان Networked Readiness Index یا «شاخص آمادگی شبکه ای» که از آن با عنوان «آمادگی فناورانه» نیز یاد می شود. این شاخص به اندازه گیری میزان گرایش کشورها به ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

مجمع جهانی اقتصاد شاخصی دارد تحت عنوان Networked Readiness Index یا «شاخص آمادگی شبکه ای» که از آن با عنوان «آمادگی فناورانه» نیز یاد می شود. این شاخص به اندازه گیری میزان گرایش کشورها به بهره گیری از فرصت های فراهم شده به واسطه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات می پردازد. گزارش این شاخص نیز به عنوان بخشی از گزارشی جامع تر با عنوان «گزارش جهانی فناوری» هر ساله توسط مجمع جهانی اقتصاد منتشر می شود.

این مجمع به تازگی گزارش شاخص آمادگی شبکه ای سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده که در این فهرست ایران از بین ۱۳۹ کشور جهان رتبه ی ۹۲ را کسب کرده است.

شاخص یاد شده در ۴ زیرشاخص و بر اساس ۱۰ رکن محاسبه می شود که هر یک از آنها نیز زیرشاخه های خود را دارند. محیط سیاسی و رگولاتوری، محیط کسب و کار و نوآوری، زیرساخت و محتوای دیجیتال، قیمت، مهارت ها، استفاده ی شخصی، استفاده ی کسب و کاری، استفاده ی دولتی، اثرات اقتصادی، و اثرات اجتماعی، این ۱۰ رکن اصلی را تشکیل می دهند.

بر طبق این گزارش قاره ی اروپا از نظر میزان آمادگی در حوزه ی فناوری بهترین وضعیت را در جهان دارد، به گونه ای که از میان ۱۰ کشور برتر موجود در گزارش جهانی فناوری اطلاعات سال ۲۰۱۶، هفت کشور اروپایی هستند. در این فهرست ایالات متحده رتبه ی پنجم را کسب کرده و بعد از سنگاپور، فنلاند، سوئد و نروژ قرار گرفته است.

2

نمرات ایران در این گزارش به شرح زیر است:

امتیاز کلی ۳.۷ از ۷ و کسب رتبه ی ۹۲ از بین ۱۳۹ کشور جهان. رتبه ی ۹۱ از لحاظ آمادگی محیط سیاسی و قانونگذاری در حوزه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات، رتبه ی ۷۶ از نظر آمادگی محیط کسب و کار و نوآوری در حوزه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات، رتبه ی ۱۰۱ از نظر زیرساخت ها و محتوای دیجیتالی، رتبه ی ۳۷ از نظر هزینه‌ ی دسترسی به ارتباطات و فناوری اطلاعات، رتبه ی ۸۰ از نظر مهارت های این حوزه، رتبه ی ۹۰ از نظر کاربرد فردی، رتبه ی ۱۲۶ از نظر استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات در کسب و کار، رتبه ی ۹۳ از نظر استفاده ی دولت از اینترنت، رتبه ی ۱۰۰ از نظر اثرات اقتصادی ارتباطات و فناوری اطلاعات و رتبه ی ۱۰۱ از نظر اثرات اجتماعی ارتباطات و فناوری اطلاعات.

iran

به این ترتیب بهترین رتبه ی کشورمان به ارزانی دسترسی (سی و هفتم) و بدترین رتبه ی آن نیز به استفاده ی کسب و کاری از ارتباطات و فناوری اطلاعات (صد و بیست و ششم) اختصاص دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۳ تیر ۱۳۹۵

    اخه بگید ایران تو چی موفق تو اختلاس رانت رانت خواری چرا اینا را امار نمیگیرند این خارجی ها ببنند ما از همه جلوتریم

  • بنجامین. م
    بنجامین. م | ۲۰ تیر ۱۳۹۵

    وقتی سرعت اینترنت ایران حتی از افغانستان کمتر باشه دیگ بهتر این نمیشه همین که آخر آخر نشد باز جای شکر داره

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۰ تیر ۱۳۹۵

    وقتي به خود اينترنت اهميت واقعي داده نشه وقتي حداقل سرعت جهاني اينجا رعايت نشه و هيچ سازماني نخواهد كه اينترنت رشد درست داشته باشه خوب معلومه كه وضع همينه❗️ تازه بازم دمه خود مردم گرم كه خود جوش يه كارايي ميكنن

  • siavash tazang
    siavash tazang | ۲۰ تیر ۱۳۹۵

    ایران تو چقد بدبختی اخه ??

مطالب پیشنهادی