ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کد مربوط به کامپیوتر هدایت کننده آپولو 11 در فضای آنلاین قرار گرفت

یکی از کارآموزان سابق ناسا به تازگی کد مربوط به سیستم هدایت کامپیوتری آپولو 11 (AGC) که اولین فرود انسان روی ماه را رقم زد، در وبسایت Github آپلود کرده تا دسترسی آنلاین به آن برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ تیر ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

یکی از کارآموزان سابق ناسا به تازگی کد مربوط به سیستم هدایت کامپیوتری آپولو 11 (AGC) که اولین فرود انسان روی ماه را رقم زد، در وبسایت Github آپلود کرده تا دسترسی آنلاین به آن برای همگان فراهم شود.

در ابتدا MIT تصاویر مربوط به این کدها را در فضای آنلاین قرار داد و در سال 2003 میلادی فردی به نام Ron Burkey (محقق حوزه تکنولوژی) آنها را بازنویسی نمود (خط به خط کدها را دست نویسی کرد).

کار اسکن کدها را خلبانی به نام Gary Neff در کلورادو انجام داد. در واقع آنطور که Burkey در باره گفته: MIT ابتدا آنها را به صورت عکس در فضای آنلاین قرار داد اما در جریان فرایند اسکن و عکس گرفتن آنقدر از کیفیت تصاویر کم شد که دیگر امکان خواندشان وجود نداشت.

به همین خاطر Burkey قسمت های غیرقابل خواندن را بازسازی کرد و با استفاده از مهارت های مهندسی اش، بخش های مفقود شده را پر نمود.

او در این باره می گوید:

کمی بعد توانستم اسکن مربوط به بخش های ناخوانا را از  Gary Neff دریافت کنم و خوشبختانه بعد از مطابقت دادن آنها با دست نوشته هایم دریافتم که آن قسمت ها صد درصد درست بودند.

در هر حال، به لطف زحمت این فرد، حالا دسترسی عمومی به این کدها فراهم شده و هر محقق و فرد عادی علاقمند می تواند آنها را ببیند و به کشف نکته های جالب در آنها بپردازد. مثلا با کمی دقت در بخش هایی از آن با گوشه ای از یک قطعه ماندگار از شکسپیر روبرو خواهید شد. برای مشاهده این کدها روی لینک کلیک نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • masih
    masih | ۲۱ تیر ۱۳۹۵

    با چه زبانیه؟!

مطالب پیشنهادی