ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابزار Spector مثل یک Shazam فیزیکی فونت ها را شناسایی می کند [تماشا کنید]

تایپوگرافی یکی از المان های مهم در طراحی به حساب می آید و بر همین اساس یک دانشجوی کالج، نمونه اولیه از ابزاری را ساخته است که می تواند با اسکن کردن فونت، نام آن ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۱ تیر ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

تایپوگرافی یکی از المان های مهم در طراحی به حساب می آید و بر همین اساس یک دانشجوی کالج، نمونه اولیه از ابزاری را ساخته است که می تواند با اسکن کردن فونت، نام آن را تشخیص دهد.

این ابزار جالب که Spector نام دارد تصویری از فونت مورد نظر شما را ثبت کرده و با استفاده از الگوریتم های خود، بر اساس شکل، اندازه و ارتفاع حروف نام آن را در اختیار شما قرار می دهد.

Spector_PressShot04_©fionaoleary

البته باید توجه داشته باشید که دستگاه در ابتدای راه قرار دارد و در حال حاضر تنها می تواند نام، اندازه و دو خصوصیت کرنینگ و leading را برای 7 خانواده از فونت های مختلف تشخیص دهد. این دستگاه همچنین قادر است رنگ های CMYK/RGB را نیز شناسایی کند که این قابلیت را می توان معادل ابزار eyedropper یا قطره چکان در فتوشاپ به حساب آورد.

در حقیقت می توان این ابزار را یک نمونه ی فیزیکی از نرم افزار Shazam برای تشخیص فونت ها و شماره رنگ آنها در نظر گرفت که در صورت تولید تجاری می تواند مورد استقبال طراحان بسیاری قرار گیرد.

در پایان از شما دعوت می کنیم ویدیوی معرفی ابزار Spector را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی