ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل شیائومی: به زودی بالغ بر هزار فروشگاه فیزیکی را افتتاح خواهیم کرد

در دو سال اخیر شیائومی به عنوان محبوب ترین برند چینی تولید کننده موبایل لقب گرفته است. این شرکت در سال 2010 میلادی تاسیس شد و علیرغم قدمت اندکش حالا عنوان برند شماره یک تولید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

در دو سال اخیر شیائومی به عنوان محبوب ترین برند چینی تولید کننده موبایل لقب گرفته است. این شرکت در سال 2010 میلادی تاسیس شد و علیرغم قدمت اندکش حالا عنوان برند شماره یک تولید کننده موبایل در سرزمین اژدهای سرخ را به خود اختصاص داده.

آنها که از نزدیک فعالیت های این شرکت را دنبال می کنند می دانند که شیائومی یک شرکت آنلاین است و چینی ها هم که مشتریان اصلی اش را تشکیل می دهند محصولات آن را از طریق اینترنت خریداری می کنند اما ظاهرا در آینده نزدیک استراتژی فروش کمپانی مورد بحث تغییر خواهد یافت و این اتفاقی است که شاید کمتر کسی انتظارش را دارد.

Lei Jun مدیرعامل شیائومی اظهار داشته که این شرکت در نظر دارد بالغ بر هزار فروشگاه فیزیکی را ظرف دو سال آینده راه اندازی نماید و مساحت هر کدام از آنها نیز برابر با 250 متر مربع خواهد بود.

انتظار می رود که با راه اندازی این فروشگاه ها بر درآمدهای کلی شرکت مورد بحث اضافه گردد، دست کم با استناد به تحقیقاتی که خود چینی ها انجام داده اند که اینطور پیش بینی می شود.

حال ممکن است این سوال در ذهنتان شکل بگیرد که اساسا چرا چنین تصمیمی اتخاذ شده؟ احتمال می رود که موفقیت های اخیر اوپو و ویوو (دو کمپانی چینی دیگر که تمرکزشان را روی فروش آفلاین قرار داده اند) در این تصمیم نقش داشته اند چراکه ظاهرا این دو کمپانی با اتخاذ استراتژی یاد شده توانسته اند جایگاه خود را در سطح جهانی هم بهبود بدهند، در حالی که شیائومی جایگاهی در میان 5 تولید کننده مطرح موبایل دنیا ندارد و مدتهاست که از این لیست خط خورده  است.

در هر حال روشن است که شیائومی کاملا بر اهمیت گشودن فروشگاه های آفلاین واقف است و فرصت های خوبی را با این اقدام پیش روی خود می بیند. حال اینکه نتیجه چنین تصمیمی چه خواهد بود تنها منوط به گذر زمان است و بس.

در برهه کنونی تصور می شود فروشگاه های مد نظر این کمپانی قرار است در آسیا افتتاح شوند (و شمار زیادی از آنها در چین خواهند بود) البته شانس آنکه در هند نیز چنین طرحی پیاده شود کم نیست. بازارهای هدف شیائومی هرکدام که باشند، تردیدی نیست که بسیاری در اقصی نقاط دنیا شامل اروپا و آمریکا منتظر خرید محصولات آن در کشور خود هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی