ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام از چیپست مجتمع اسنپدراگون ۸۲۱ پرده برداشت

کوالکام دقایقی پیش از چیپست پرچمدار جدیدی تحت عنوان اسنپدراگون ۸۲۱ پرده برداشت. این سیستم-بر-چیپ، یک بروز رسانی جزیی برای اسنپدراگون ۸۲۰ به شمار می رود که در ابتدای سال جاری میلادی، در بیشتر پرچمداران اندرویدی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

کوالکام دقایقی پیش از چیپست پرچمدار جدیدی تحت عنوان اسنپدراگون ۸۲۱ پرده برداشت. این سیستم-بر-چیپ، یک بروز رسانی جزیی برای اسنپدراگون ۸۲۰ به شمار می رود که در ابتدای سال جاری میلادی، در بیشتر پرچمداران اندرویدی مورد استفاده قرار گرفت.

شرکت کوالکام خبر می دهد که اسنپدراگون ۸۲۱، از همان پلتفرم اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده می کند و صرفاً برخی ویژگی های آن بهبود یافته اند. همین مسئله، موجب گشته تا چیپست تازه عملکردی ۱۰ درصد بالاتر و بهتر از نسل قبلی خود داشته باشد.

اسنپدراگون ۸۲۱ همچنان به پردازنده ای ۴ هسته ای تجهیز شده که فرکانس کاری اش به ۲.۴ گیگاهرتز می رسد. کوالکام خبر می دهد که این چیپست مجتمع در پرچمداران نیمه دوم سال جاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بر همین اساس به سادگی می توان تصور کرد که گلکسی نوت بعدی، یکی از میزبان های اصلی چیپست جدید و قدرتمند کوالکام خواهد بود.

همانگونه که ذکر شد، هسته های پردازنده در اسنپدراگون ۸۲۱ مجهز به کلاک پردازشی ۲.۴ گیگاهرتز شده اند و این در حالیست که پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، فرکانس پردازشی ۲.۱۵ گیگاهرتز را در اختیار کاربر قرار می داد. در این میان باید اشاره کرد که اسنپدراگون ۸۲۰ و ۸۲۱، هر دو ۱۴ نانومتری هستند. سایر مشخصات، همانند اسنپدراگون ۸۲۰ هستند. می توان در آن یک چیپ مودم X12 را دید که قدرت دریافت دیتا تا ۶۰۰ مگابیت را فراهم می کند، از صدای Ultra HD برای ارتقاء کیفیت صدای مکالمه پشتیبانی می کند و در عین حال به علت افزایش فرکانس کاری، سرعت بالاتری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

از سوی دیگر و به جز فبلت سامسونگ، می توان انتظار داشت که چیپست تازه از راه رسیده در نکسوس بعدی که احتمالاً توسط اچ تی سی تولید می شود و همچنین ذن فون ۳ از ایسوس جای گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی