ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به زودی می توانید بسیاری از تنظیمات حریم خصوصی اندروید را از طریق یک اپلیکیشن کنترل کنید

از زمانی که جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا در مکالمات مردم این کشور علنی شده، نسل تازه ای از اپلیکیشن ها با تمرکز بر امنیت و الگوریتم های رمزنگاری در اپ استورهای مختلف ظاهر شده ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۵

از زمانی که جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا در مکالمات مردم این کشور علنی شده، نسل تازه ای از اپلیکیشن ها با تمرکز بر امنیت و الگوریتم های رمزنگاری در اپ استورهای مختلف ظاهر شده اند. البته بسیاری از این اپلیکیشن ها در واقع سایه ای کم رنگ از نسخه های کامل و غیر رمزنگاری شده شان هستند.

در کنار این اپلیکیشن ها، سیستم های عاملی چون اندروید و iOS هم یک سری تنظیمات حریم خصوصی دارند که اگر تمایلی به استفاده از پیام رسان های رمزنگاری شده نداشته باشید، می توانند امنیت شما را تضمین کنند. اگرچه محققان بر این عقیده اند که برای رسیدن به حفاظت کامل حریم شخصی در برابر نفوذ سازمان های دولتی، باید در تنظیمات مربوطه با صدها گزینه مختلف سر و کله بزنید.

اما خوشبختانه قرار است تا به زودی شاهد کنترل آسان تر گزینه های حریم خصوصی در سیستم های عامل باشیم. محققین دانشگاه Carnegie Mellon شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیای آمریکا به رهبری پروفسور Norman Sadeh، به تازگی اپلیکیشنی طراحی کرده اند که با بهره گیری از قدرت یادگیری ماشینی می تواند تنظیمات حریم شخصی کلیه اپ هایی که در موبایل نصب شده را از یک محل کنترل کند.

روند کار اپلیکیشن بدین صورت است که در ابتدا سوالاتی در مورد حفظ حریم خصوصی از شما پرسیده و سپس بسته به تمایلات شما در پاسخ هایی که ارائه کرده اید، راه حل هایی آماده به شما پیشنهاد می دهد. حالا می توانید سطوح مختلفی از حفظ حریم شخصی را تنها با فشردن یک دکمه برای کلیه اپلیکیشن های نصب شده در موبایل تان اعمال کنید.

کلیه پیشنهاداتی که اپلیکیشن ارائه می کند را می توانید قبول کنید، یا اینکه فقط بخشی از آنها را به اجرا بگذارید. اپلیکیشن مذکور فعلا روی گجت های روت شده اندرویدی در حال تست است، و قرار است که تابستان همین امسال به شکل یک اپلیکیشن مستقل در پلی استور منتشر گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی