ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی اینترنتی علی بابا
تکنولوژی

معرفی اولین خودروی هوشمند کمپانی چینی علی بابا

بسیاری کمپانی بزرگ Alibaba را آمازون چینی می نامند. اتفاقاً، این خرده فروشی بزرگ اینترنتی نیز به مانند آمازون آمریکایی، به تدریج در حال ورود به بازارهای جدید است. شرکت مذکور به تازگی از «خودروی اینترنتی» خود ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

بسیاری کمپانی بزرگ Alibaba را آمازون چینی می نامند. اتفاقاً، این خرده فروشی بزرگ اینترنتی نیز به مانند آمازون آمریکایی، به تدریج در حال ورود به بازارهای جدید است. شرکت مذکور به تازگی از «خودروی اینترنتی» خود با نام OS’Car RX5 SUV پرده برداشته است. قرار است این خودروی هوشمند توسط یکی از بزرگترین خودروسازان چین، یعنی SAIC تولید شود.

خودروی  RX5 علی بابا مجهز به نسخه اختصاصی سیستم عامل YunOS این شرکت است که در تمام ابزارهای هوشمند تولیدی آنها، از موبایل ها گرفته تا یخچال ها و لوازم خانگی، به کار رفته است.

دکتر وانگ ژیان (Wang Jian) رئیس کمپانی، ایده اصلی در طراحی این سیستم عامل اختصاصی را «توسعه پیشرانه ای دوم با سوخت از اطلاعات» توصیف کرده است. از دیدگاه این شرکت، یک خودرو نیز می تواند به عنوان یکی از ابزارهای بهره مند از اینترنت اشیا در نظر گرفته شود که با سایر ابزارهای هوشمند ارتباط برقرار می کند.

مالک RX5 می تواند از طریق خودروی خود اقدام به رزرو فضا و پرداخت هزینه پارکینگ نماید، یا به طور مستقیم هزینه بنزین، عوارض جاده ای و هر گونه خدماتی که در راه ها ارائه می شود را از طریق سرویس Alipay پرداخت نماید.

علاوه بر این، خودروی هوشمند Alibaba رانندگان خود را از طریق یک ID خاص شناسایی کرده و می تواند عادات آنها را در حین رانندگی به خاطر بسپارد. مثلاً RX5 می داند که شما چه دمایی را برای سیستم تهویه خودروی خود می پسندید. یا این که در مسیری خاص معمولاً به چه رستوران هایی مراجعه می نمایید، یا حتی این که موسیقی های دلخواه شما کدام است.

مشاهده اطلاعات و کنترل قابلیت های هوشمند این خودرو علاوه بر فرامین صوتی، از طریق سه نمایشگر LED با کیفیت نیز میسر خواهد بود. ضمن این که در فضای کابین چند محل خاص برای نصب دوربین های 360 درجه جهت ضبط فیلم یا عکس های سلفی در نظر گرفته شده است.

کمپانی علی بابا امیدوار است که روزی خودروهای اینترنتی به یکی از اجزای اساسی شهرهای هوشمند تبدیل شوند. خودروی RX5 SUV از ماه آینده با قیمت 22300 دلار روانه بازار خواهد شد. مدیران شرکت هنوز در خصوص احتمال عرضه این خودرو در سایر کشورها و قاره ها اظهار نظری نکرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sobhanalikhani
    sobhanalikhani | ۲۲ تیر ۱۳۹۵

    فرض کنین دیجی کالا هم ماشین تولید کنه

مطالب پیشنهادی