ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل جدید سونی با کد F8331 در GFXBench رؤیت شد

همانطور که می دانیم، شرکت سونی در ابتدای سال جاری چندین دیوایس پرچمدار خود را معرفی کرد، و سری برتر موبایل های این شرکت ژاپنی از Z به X تغییر نام داد. اولین اعضایی که از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

همانطور که می دانیم، شرکت سونی در ابتدای سال جاری چندین دیوایس پرچمدار خود را معرفی کرد، و سری برتر موبایل های این شرکت ژاپنی از Z به X تغییر نام داد. اولین اعضایی که از این خانواده مشاهده شدند، اکسپریا X، اکسپریا XA و اکسپریا X پرفرمنس بودند که در رده های قیمتی مختلفی قرار می گیرند.

حال، در صورتی که لیست های بنچمارک GFXBench را جدی بگیریم، به نظر می رسد که پرچمدار جدید دیگری از سونی در نیمه دوم سال جاری معرفی خواهد شد. سونی معمولاً دو پرچمدار را در هر سال عرضه می کند. سیاستی که انتقاداتی را نیز برای شرکت مذکور در پی داشته، به خصوص از این نظر که هرکدام از این اسمارتفون ها تا چه بازه ی زمانی در دسترس و موجود خواهند بود.

این تلفن همراه جدید، شماره مدل H8331 را یدک می کشد. طبق لیست GFXBench، این دیوایس احتمالاً از اندروید نسخه 6.0.1 استفاده کرده و صفحه نمایش 5.1 اینچی با رزولوشن 1080p خواهد داشت. این اطلاعات باز هم نشان می دهد که سونی هنوز بر استفاده از صفحات فول اچ دی اصرار می ورزد و برخلاف دیگر رقبا، به صفحات QHD علاقه ای ندارد.

در مشخصات اعلام شده می بینیم که اسمارت فون فوق از تراشه اسنپدراگون 820 استفاده می کند، و ظاهراً خبری از اسنپدراگون 821 که به تازگی معرفی شده، نیست. از دیگر مشخصات ثبت شده در پایگاه داده فوق می توان به 3 گیگابایت حافظه رَم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی اشاره کرد.

 sony_f8331_1

با توجه به آنچه خواندیم، مشخص است که با تلفن همراه فوق العاده ای روبرو نیستیم؛ حداقل این که بیشتر اسمارت فون های معرفی شده و آتی با حافظه رَم 4 گیگابایت و صفحه نمایش QHD یا حداقل 2K عرضه می شوند، باعث می شود که در مورد این محصول جدید ژاپنی ها چندان هیجان زده نشویم.

در همین راستا و با نزدیک شدن به نمایشگاه بین المللی IFA که در هفته اول ماه سپتامبر سال جاری برگزار می شود، به نظر می رسد سونی این پرچمدار جدید خود را در کنفرانس مطبوعاتی اش در برلین معرفی کند. هرچند این موضوع هنوز تأیید نشده، و با توجه به اینکه هنوز تقریباً دو ماه به شروع IFA باقی مانده، بسیاری از شرکت ها هنوز برنامه های خود را برای این نمایشگاه معتبر اعلام نکرده اند.

نکته جالب توجه این است که این غول تجاری ژاپن به تازگی اقدام به عرضه جهانی سری اکسپریا X کرده. به همین خاطر، بسیاری افراد هنوز در تعجب اند که چرا باید به زودی یک محصول جدید از این سری معرفی شود. به نظر این افراد، معرفی اسمارت فون جدیدی در سال جاری چندان معقول نیست، هر چند سونی از اینگونه تصمیمات زیاد گرفته است و این بار هم نباید چندان حیرت زده شد.

اکنون می بایست منتظر بمانیم و ببینیم دستگاهی که در بالا از آن سخن گفتیم آیا تا اوایل شهریور ماه و برگزاری نمایشگاه IFA رونمایی خواهد شد و آیا شرکت سازنده می تواند در زمینه ی فروش آن موفقیتی را به دست آورد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • TNT
    TNT | ۲۲ تیر ۱۳۹۵

    موقعی که x performance با ۳ گیگ رم و اسنپ ۸۲۰ بنچمارکش حتی از S7 بالاتر میاد و ۱۳۹ هزار میشه، چه نیازی هست که رم ۴ بذاره و cpu اسنپ ۸۲۱؟پ.ن:حتی گوشی بنده که Z5 permium هست با cpu اسنپ ۸۱۰ سنگین ترین و گرافیکی ترین بازی های اندروید مثل اساسینز کرید آیدنتیتی، بیلتز بریگید، کریتیکال آپس، دد تریگر و آسفالت ۸ رو بدون هیچ افت فریم و لگی اجرا میکنه با بنچمارک ۹۰ هزار بعد شما کل مشکلتون اینه که سونی چرا اسنپ ۸۲۱ رو گوشی جدیدش نذاشته که مثلا امتیاز بنچمارک انتوتو گوشیش بشه ۱۴۵ هزار؟ شرکتایی مثل one plus, shiaomi,ZTE,meizu و Samsung هم بهتره بجای تمرکز صرف رو امتیاز بنچمارکا یه نیم نگاهی هم به پرفورمنس گوشیاشون در عمل و فریمی که تو بازیا میگیرن بندازن تا گوشیاشون با بنچ ۱۴۰ هزارتو بازیی مثل ac:identity لگ نزنه مقابل یه گوشی یه سال پیش سونی با بنچ ۹۰ هزار

  • salari
    salari | ۲۲ تیر ۱۳۹۵

    با دو روز تاخیر این خبر رو گذاشتین
    سونی غیر قابل پیش بینیه یهو دیدید که این میان رده ی
    نمونش ایکس پرفورمنس کی فکر میکرد معرفی بشه
    من سرکلاس بودم شنیدم مخم سوت کشید

  • | ۲۲ تیر ۱۳۹۵

    سونی برندی دوست داشتنی است اما متاسفانه در زمینه تولید موبایل به قهقرا میرود

  • Abolfazl_Ahmady
    Abolfazl_Ahmady | ۲۲ تیر ۱۳۹۵

    چرا سونی همیشه یه نسل عقبه؟
    پردازنده اسنپ 820؟ باید از 821 استفاده کنه... اما با استفاده از رم 3 توی x performance ثابت کرده که بعید نیست حالا هم نسل قبلی پردازنده رو استفاده کنه ?

    • salari
      salari | ۲۲ تیر ۱۳۹۵

      از یک طرف هم ممکنه یه کوشی خیلی خاص بیرون بده اصلا کاراش معلوم نیست

    • TNT
      TNT | ۲۲ تیر ۱۳۹۵

      موقعی که x performance با ۳ گیگ رم و اسنپ ۸۲۰ بنچمارکش حتی از S7 بالاتر میاد و ۱۳۹ هزار میشه، چه نیازی هست که رم ۴ بذاره و cpu اسنپ ۸۲۱؟
      پ.ن:حتی گوشی بنده که Z5 permium هست با cpu اسنپ ۸۱۰ سنگین ترین و گرافیکی ترین بازی های اندروید مثل اساسینز کرید آیدنتیتی، بیلتز بریگید، کریتیکال آپس، دد تریگر و آسفالت ۸ رو بدون هیچ افت فریم و لگی اجرا میکنه با بنچمارک ۹۰ هزار بعد شما کل مشکلتون اینه که سونی چرا اسنپ ۸۲۱ رو گوشی جدیدش نذاشته که مثلا امتیاز بنچمارک انتوتو گوشیش بشه ۱۴۵ هزار؟
      شرکتایی مثل one plus, shiaomi,ZTE,meizu و Samsung هم بهتره بجای تمرکز صرف رو امتیاز بنچمارکا یه نیم نگاهی هم به پرفورمنس گوشیاشون در عمل و فریمی که تو بازیا میگیرن بندازن تا گوشیاشون با بنچ ۱۴۰ هزارتو بازیی مثل ac:identity لگ نزنه مقابل یه گوشی یه سال پیش سونی با بنچ ۹۰ هزار

مطالب پیشنهادی