ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروتکل Riffle از MIT، امنیتی به مراتب بالاتر از Tor دارد

شبکه «Tor» به کاربر اجازه می دهد تا هویت خود در اینترنت را به شکل ناشناس درآورد اما این سامانه بدون نقص هم نیست. MIT (مؤسسه فناوری ماساچوست) به همراه EPFL (مؤسسه پلی‌ تکنیک فدرال لوزان) ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

شبکه «Tor» به کاربر اجازه می دهد تا هویت خود در اینترنت را به شکل ناشناس درآورد اما این سامانه بدون نقص هم نیست.

MIT (مؤسسه فناوری ماساچوست) به همراه EPFL (مؤسسه پلی‌ تکنیک فدرال لوزان) اقدام به توسعه پروتکل ناشاس مشابهی کرده اند که Riffle نام داشته و وعده می دهد تا زمانی که سرور امن باشد، امنیت کلی کاربران را حفظ کند.

به جای استفاده از چندین لایه رمزنگاری شده، Riffle تنها با دو عامل تلاش می کند تا اطلاعات کاربران را امن نگه دارد. اول اینکه سرورها، نحوه ذخیره سازی پیام ها را دستخوش تغییر می کنند. اما عامل دوم، به این شکل است که پیام ارسالی از سوی کاربر در تمام سرورها ذخیره می شود نه فقط یک سرور.

سپس نتیجه دریافتی از سوی سرورها، با هم مقایسه می شوند و باید تشابه آنها اثبات شود. دو روش یاد شده به شکل مستقل سال هاست که وجود دارند اما تا کنون با هم ترکیب نشده بودند.

نکته بسیار مهم اینکه روش جدید و ترکیب راهکارهای پیشین، تا جایی بهینه است که انتقال موارد مختلف در آن تنها یک دهم یک شبکه ناشناس دیگر به طول می انجامد. در این میان باید افزود که Riffle هنوز راه زیادی تا کاربردی شدن دارد اما زمانی که از راه برسد، می تواند حفاظت بالاتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی