ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بسترن B70 توسط گروه بهمن در نمایشگاه شیراز معرفی شد

دیگر شنیدن خبرهایی در مورد ورود خودروهای چینی با کیفیت و مدرن (کنایه) به عادت تبدیل شده است و هر علاقمند به خودرویی در کشور ما با شنیدن این خبرها بیش از پیش متاسف می ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۲۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

دیگر شنیدن خبرهایی در مورد ورود خودروهای چینی با کیفیت و مدرن (کنایه) به عادت تبدیل شده است و هر علاقمند به خودرویی در کشور ما با شنیدن این خبرها بیش از پیش متاسف می شود.

ولی چاره ای نیست جز معرفی بی طرفانه این خودروها، زیرا این خودروهای چینی با قیمت مناسب (چند برابر قیمت جهانی) در دسترس هستند و امکانات مناسبی را در اختیار رانندگان ایرانی که شیفته امکانات رفاهی هستند قرار می دهد.

حال به بررسی محصول جدید گروه بهمن که در غرفه این خودروساز در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی شده است، می پردازیم.

faw-b70-2014-002

پس از فروش نه چندان موفق خودروی FAW بسترن B50 در بازار خودروی کشور، حال گروه خودروسازی بهمن محصول جدید این خودروساز چینی را عرضه خواهد کرد.

بسترن B70 در بازار چین دو موتور 1999 سی سی 144 اسب بخاری با 184 نیوتن متر گشتاور و پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژر 183.5 اسب بخاری با 235 نیوتن متر گشتاور عرضه می شود.

اما در بازار ایران ظاهرا قرار بر استفاده از پیشرانه 1.8 لیتری و 143 اسب بخاری مشترک با بسترن B50 است.

faw-b70-2014-003

سیستم تعلیق این خودرو همانند B50 از دوبل جناغی در جلو و چند اتصالی در عقب بهره می برد. در این خودرو از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است، گیربکس 6 سرعته دستی نیز برای این خودرو موجود است البته احتمال عرضه این خودرو در ایران با گیربکس اتوماتیک بیشتر است.

faw-b70-2014-004

این خودرو از نظر امکانات رفاهی از برادر کوچکتر خود وضعیت بهتری دارد. سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، گرمکن صندلی های جلو، آینه های برقی همراه با گرمکن، سانروف، شیشه های UV، سنسور پارک جلو و عقب و نور روشنایی روز برخی از امکانات این خودروی چینی هستند.

از این رو می توان گفت که بسترن B70 در واقع از نظر شاسی و پلت فرم و مشخصات فنی تفاوت بارزی با مدل B50 ندارد و فقط اندکی بزرگتر و با امکانات بیشتر است. از این رو برای کسانی که نیاز به یک خودرو بزرگ و پر آپشن ندارند، انتخاب B50 با 10 میلیون قیمت کمتر، توجیه بیشتری خواهد داشت.

faw-b70-2014-021

مسئولین گروه خودروسازی بهمن سال گذشته در نمایشگاه خودروی مشهد اعلام کردند که این خودرو در صورت عرضه قیمتی در حدود 85 میلیون تومان خواهد داشت و هنوز هم بر این قیمت گذاری خود مصر هستند.

البته با این بودجه انتخاب های کارکرده خارجی زیادی در دسترس است. باید منتظر عرضه این خودرو باشیم تا ببینیم این خودرو نیز مانند برادر کوچک خود از عدم تبلیغات ضربه می خورد یا به خودرویی پر فروش در مقایسه با لیفان 820 مبدل می شود.

faw-b70-2014-036

faw-b70-2014-039

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mehrdad_A_
    Mehrdad_A_ | ۲۴ تیر ۱۳۹۵

    بسترد؟

    • ali gerami
      ali gerami | ۲۴ تیر ۱۳۹۵

      واقعا هم بسترد هست

  • amir pazaj
    amir pazaj | ۲۳ تیر ۱۳۹۵

    به نظرم مدل قبلی طراحی خارجی بهتری داشت

مطالب پیشنهادی