ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: برترین اپلیکیشن های مسدودکننده تبلیغات در iOS و اندروید

اینترنت امروز را می توان به مثابه یک کاتالوگ تبلیغاتی عظیم در نظر گرفت که لا به لای بنرهای بزرگ و آگهی های چشمک زن آن مطالب مفید و کاربردی هم پیدا می شود! تقریبا دیگر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

اینترنت امروز را می توان به مثابه یک کاتالوگ تبلیغاتی عظیم در نظر گرفت که لا به لای بنرهای بزرگ و آگهی های چشمک زن آن مطالب مفید و کاربردی هم پیدا می شود! تقریبا دیگر جایی در دنیای مجازی نمانده که تبلیغات به آن نفود نکرده باشند؛ از وبسایت ها و وبلاگ ها گرفته تا اپلیکیشن ها و نوتیفیکیشن هایی که از گجت های هوشمندمان دریافت می کنیم.

درست است که تبلیغات عامل بقا و شریان های حیاتی کسب و کارها هستند، اما به قول جورج پارکر تنها گروهی از انسان ها برای آن ها ارزش قائلن که خودشان در حوزه تبلیغات و بازاریابی به کار مشغولند. اگر شما هم از دیدن تبلیغات در محیط اینترنت بیزارید، برای آنکه دیگر هرگز آنها را نبینید (یا حداقل میزان شان را به کمترین حالت ممکن برسانید) اپلیکیشن هایی وجود دارند که می توانند در این هدف به کمک تان بیایند.

مرورگرها و افزونه های مسدود کننده تبلیغات از جمله این اپلیکیشن ها هستند که در جعبه ابزار این هفته به  شش مورد از کاربردی ترین شان در پلتفرم های iOS و اندروید خواهیم پرداخت. بنابراین از شما دعوت می کنیم که تا پایان جعبه ابزار این هفته با دیجیاتو همراه باشید.

1Blocker

1Blocker 1

کاربران iOS بسیار خوش شانس اند که می توانند از افزونه فوق العاده ای چون 1Blocker به رایگان استفاده کنند. وان بلاکر در واقع افزونه ای برای مرورگر سافاری است که به غیر از مسدودکردن تبلیغات و Tracker های وبسایت ها می تواند بخش نظرات، ویجت های توئیتر و فیسبوک و صفحه های غیر اخلاقی (که بهترین جا برای Malvertising یا پخش تبلیغات حاوی بدافزار هستند) را ببندد.

برای فعال شدن وان بلاکر هم کافیست در تنظیمات iOS یک سوئیچ ساده را فعال کنید. نکته قابل توجه در آن امکان ایجاد الگوهای شخصی برای مسدودسازی محتواست که از این طریق می توانید تصمیم بگیرید که در هر وبسایت دقیقا جلوی بارگذاری چه محتوایی گرفته شود.

وان بلاکر با iCloud همگام سازی می شود تا بتوانید به الگوهای مسدودسازی تان در آی دیوایس های مختلف دسترسی داشته باشید. به ادعای توسعه دهندگان این افزونه، وان بلاکر می تواند سرعت بارگذاری وبسایت ها را به میزان %50 نسبت به حالت حاوی تبلیغات افزایش دهد.

1Blocker

1Blocker

سازنده: Salavat Khanov قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 14.3 مگابایت زبان:

Focus by Firefox

Focus Firefox 1

اگر به عملکرد اپلیکیشن های بی نام و نشان ضد تبلیغ اعتماد ندارید، اد بلاکر موزیلای مشهور بهترین گزینه برای شماست. فوکوس هم مثل وان بلاکر یک افزونه سافاری است که تبلیغات و Tracker های وبسایت های اینترنتی را مسدود می کند.

این افزونه که در دسامبر 2015 منتشر شد، برای مسدودسازی تبلیغات از بلک لیست وبسایت Disconnect.me بهره می گیرد و می تواند علاوه بر تبلیغات مواردی همچون Web Font ها (که برای بارگذاری زمان بیشتری از فونت های موجود در سیستم عامل می خواهند) و محتوای دیگری چون ویدئوها و تصاویر را هم برای کاهش مصرف دیتا مسدود کند.

برای فعالسازی این افزونه کافیست در تنظیمات iOS به صفحه سافاری مراجعه کرده و در بخش Content Blockers گزینه فوکوس را فعال کنید.

Focus by Firefox

Focus by Firefox

سازنده: Mozilla قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 2.9 مگابایت زبان:

Adguard

AdGuard 1

اد گارد هم یکی دیگر از افزونه های ضد تبلیغی است که می توانید برای تجربه وبگردی بهتر با سافاری از آن استفاده کنید. این افزونه کاربردی بیش از پنجاه فیلتر قابل شخصی سازی مختلف برای مسدودسازی انواع تبلیغات (بنرها، تبلیغات ویدئویی، پنجره های پاپ آپ و ...) را در اختیارتان می گذارد تا با فعالسازی آنها بتوانید سرعت وبگردی تان را به طرز شگفت انگیزی نسبت به حالت عادی افزایش دهید.

خصوصیت منحصر به فرد اد گارد، اعمال فیلترهای منطقه ای است تا از طریق آن جلوی باز کردن وبسایت هایی با زبان های متفرقه را بگیرید. مسدودسازی Tracker ها و ویجت های شبکه های اجتماعی هم از دیگر امکانات این افزونه کاربردی به شمار می آیند.

Adguard

Adguard

سازنده: Performix قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 37.3 مگابایت زبان:

Adblock Browser

Adblock Browser 1

با آمار بیش از 400 میلیون دانلود، Adblock Browser پراستفاده ترین ابزار ضد تبلیغ حال حاضر در دنیاست که می توان در پلتفرم های iOS، اندروید و پی سی به آن دسترسی داشت.این مرورگر ضد تبلیغ علاوه بر مسدودسازی بنرها و پنجره های پاپ آپ می تواند جلوی تبلیغات شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک و توئیتر و همچنین آگهی های ویدئویی آزاردهنده یوتوب را هم بگیرد.

برای آنکه تفاوت Adblock Browser را با دیگر اپلیکیشن های ضد تبلیغ بفهمید، کافیست چند روزی مرور وب را با آن انجام بدهید و ببینید که چقدر بر مصرف باتری و دیتای گجت تان تأثیر می گذارد. به ادعای تیم توسعه دهنده اپلیکیشن Adblock Browser می تواند مصرف باتری و دیتا را به ترتیب تا میزان 50 و 23 درصد کاهش دهد و طبق تستی که انجام دادیم، می توانیم این ادعا را تا حد زیادی درست و به جا بدانیم.

البته نسخه های iOS و اندروید این اپ از نظر عملکرد با هم برابر نیستند. نسخه اندرویدی به میزان قابل توجهی نسبت به نسخه iOS در مسدودسازی بنرهای تبلیغاتی (خصوصا وبسایت های فارسی) موفق تر ظاهر می شود.

Adblock Browser

Adblock Browser

سازنده: Eyeo GmbH قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 12.7 / 38 مگابایت زبان:

Ad Detect Plugin

Ad Detect Plugin 1

اگر از اپلیکیشن All-In-One Toolbox برای پاکسازی حافظه از فایل های کش و دورریختنی استفاده می کنید، بد نیست گوشه چشمی هم به پلاگین ضد تبلیغ آن داشته باشید. وظیفه اصلی Ad Detect Plugin شناسایی و مسدود کردن اپلیکیشن هایی است که حاوی تبلیغات (چه به صورت نوتیفیکیشن و چه به صورت پنجره های پاپ آپ) هستند.

توجه داشته باشید که برای بهره گیری از این پلاگین حتما می بایست اپلیکیشن All-In-One Toolbox را در دستگاه اندرویدی تان نصب کرده باشید. این موضوع را می توان به گونه ای توفیق اجباری دانست، چرا که هم می توانید یک مسدودکننده تبلیغات خوب داشته باشید و هم از امکانات دیگر All-In-One Toolbox مثل بارکدخوان و حذف فایل های کش و ویجت های دسترسی به تنظیمات نهایت بهره را ببرید.

Ad Detect Plugin

Ad Detect Plugin

سازنده: .AIO Software Technology CO., Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.4 مگابایت زبان:

AppBrain Ad Detector

AppBrain 12

همانطور که از اسم اپلیکیشن پیداست، Ad Detector کلیه اپلیکیشن هایی که می توانند نوتیفیکیشن و پنجره های پاپ آپ تبلیغاتی را در سیستم عامل اندروید پدیدار کنند را شناسایی کرده و از نصب آنها جلوگیری می کند.

مضاف بر این، تشخیص اپلیکیشن های دارای مشکل امنیتی هم از دیگر وظایف AppBrain Ad Detector هستند. بنابراین می توانید روی آن به غیر از یک نرم افزار ضد تبلیغ، به عنوان یک آنتی ویروس مطمئن هم حساب باز کنید.

Ad Detector کاملا رایگان است و می توانید همین حالا آن را از گوگل پلی دانلود کنید.

AppBrain Ad Detector

AppBrain Ad Detector

سازنده: AppTornado قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.7 مگابایت زبان:

بعضی تبلیغات به غیر از کاهش سرعت بارگذاری وبسایت ها و بر هم زدن تمرکز شما، می توانند حاوی بدافزار هم باشند و حتی اطلاعات شخصی شما را بدزدند. بنابراین هرگز مسدود کردن شان را سرسری نگیرید و از بهترین اپلیکیشن ها برای این منظور استفاده کنید.

آیا تا به حال از نرم افزارهای مسدود کننده تبلیغات استفاده کرده اید؟ چقدر استفاده از آن ها را مفید می بینید و به نظرتان به کارگیری آن ها چقدر توانسته در ارتقای تجربه وب گردی شما اثرگذار باشد؟ تجربیات ارزشمندتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۳ تیر ۱۳۹۵

    از Focus و 1Blocker استفاده می کنم! تو تبلیغ های خارجی خوبن اما فارسی ها رو ساپورت نمی کنن

    • امیر
      امیر | ۲۴ تیر ۱۳۹۵

      دقیقا مشکل منم همینه که فارسی رو نمیشناسه و تبلیغات فارسی راحت باز میشن ?

  • farsam
    farsam | ۲۳ تیر ۱۳۹۵

    مرسی

مطالب پیشنهادی