ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ برای عرضه چیپ های حافظه، پنل های OLED و دوربین های دوگانه به شیائومی آماده می شود

تا پیش از این بارها و بارها خبرهایی را در مورد مذاکرات شیائومی با سامسونگ برای تامین قطعه شنیده بودیم، اما خبری که در ادامه با شما در میان خواهیم گذاشت شاید از همه جدی تر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

تا پیش از این بارها و بارها خبرهایی را در مورد مذاکرات شیائومی با سامسونگ برای تامین قطعه شنیده بودیم، اما خبری که در ادامه با شما در میان خواهیم گذاشت شاید از همه جدی تر باشد. Lei Jun بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت چینی ظاهرا سفری به سئول پایتخت کره جنوبی داشته و قصد دارد با مدیران بخش مموری و نمایشگر این غول فناوری دیدار داشته باشد.

این دیدارها ممکن است تفاسیر زیادی داشته باشند؛ برای نمونه می توان اینطور نتیجه گرفت که شیائومی قصد دارد محصولات آتی اش را با استفاده از نمایشگرهای OLED و چیپ های حافظه UFS سامسونگ تولید کند. البته چندی پیش در خبرها خواندید که غول فناوری کره ای قصد دارد ماژول دوربین های دوگانه اش را به شرکت هایی نظیر شیائومی، اوپو و LeEco نیز عرضه نماید.

در همین راستا، اخیرا گزارش تازه ای منتشر شده که نشان می دهد Redmi Note 4 دوربینی با لنز دوگانه را به خدمت خواهد گرفت. از آنجا که وجود این دوربین بدون نمایشگر OLED معنا پیدا نمی کند، می توان به نتایج جالبی در این رابطه دست پیدا کرد.

از سویی، طبق برخی شایعات، شیائومی و هوآوی در نظر دارند نمایشگرهای OLED منعطف مورد نیاز برای پرچمداران آتی شان را از ال جی تامین نمایند، حالا با انتشار این خبر به نظر می رسد که این دو کمپانی بر آن شده اند تا قطعه مورد نیازشان را از بزرگ ترین تامین کننده اش خریداری نمایند [دست کم در مورد شیائومی که اینطور است].

جدیدترین اطلاعات لو رفته در مورد Mi Pro نشان می دهد که تلفن هوشمند معرفی نشده ی مذکور امکاناتی نظیر نمایشگر OLED و چیپ حافظه UFS 2.0 را در خود جای خواهد داد اما تولید کننده پنل، ظاهرا نه سامسونگ که AUO (شرکت تایوانی که از ادغام واحد نمایشگر ایسر و کمپانی Unipac Optoelectronics در سال 2011 شکل گرفت) است و مدیرعامل شیائومی هم از آن جهت به کره جنوبی سفر کرده تا چانه زنی های نهایی را با سامسونگ انجام دهد.

از طرف دیگر سامسونگ تنها 3.2 درصد از سهم بازار اسمارت فون چین را در اختیار دارد و به همین خاطر فروش قطعه به بزرگ ترین بازیگر صنعت موبایل این کشور یعنی شیائومی راهی برای جبران این عملکرد ضعیف خواهد بود و به نوعی جای پای آن در بازار چین را محکم می کند، پس بهتر آن است که کره ای ها با چشم بادامی های چینی کنار بیایند. در هر صورت اگر محصولی با قطعات تولیدی سامسونگ و برچسب قیمتی معمول موبایل های شیائومی به بازار عرضه گردد خیلی ها از آن استقبال می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی