ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی اپلیکیشن منظوم؛ مرجعی برای دوستداران سینما و تلویزیون ایران

کدام فیلم های روی پرده ارزش سینما رفتن دارند؟ برنامه های امشب صدا و سیما چه هستند؟ چرا از فلان بازیگر یا کارگردان در تلویزیون خبری نیست؟ اگر پیگیر آثار و اخبار سینما و تلویزیون ایران باشید، احتمالا این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

کدام فیلم های روی پرده ارزش سینما رفتن دارند؟ برنامه های امشب صدا و سیما چه هستند؟ چرا از فلان بازیگر یا کارگردان در تلویزیون خبری نیست؟ اگر پیگیر آثار و اخبار سینما و تلویزیون ایران باشید، احتمالا این ها سوالاتی هستند که برای رسیدن به پاسخ شان هر روز منابع خبری داخلی را کند و کاو می کنید.

اپلیکیشن منظوم که امروز معرفی می کنیم، انجام این جستجو را برایتان به میزان زیادی راحت کرده. کافیست آن را در موبایل تان نصب کنید تا به اخبار برنامه های سینما و تلویزیون، شبکه خانگی، خبرها و حواشی هنرمندان، نقد و بررسی فیلم های در حال اکران، تیزرهای ویدئویی جدیدترین آثار سینمایی و به طور کلی هر چه به سینما و تلویزیون ایران مربوط است به طور یکجا دسترسی داشته باشید.

Manzoom 2

اپلیکیشن اندروید منظوم در واقع نمونه کوچک شده ای از وبسایت منظوم محسوب می شود، بنابراین هر آنچه در وبسایت مجموعه می بینید را از طریق موبایل هم می توانید دنبال کنید، البته با سرعت بیشتر و دسترسی آسان تر.

منوی اصلی اپلیکیشن جایی است که در آن گزیده ای از جدیدترین و مهم ترین خروجی های مجموعه منظوم را شاهد هستید؛ بخشی که از اسلایدشوی داغ ترین موضوعات و خبرها شروع شده و در ادامه به سریال های در حال پخش، داغ ترین ویدئوها، آخرین خبرها و بخش هایی مثل نقد روز و حواشی فیلم ها و بازیگران می رسد.

تیم منصه (سازنده اپلیکیشن) موفق شده تا تمام محتوای وبسایت منظوم را در قالب یک اپلیکیشن بسیار شیک و کاربرپسند جمع آوری کند، طوری که با داشتن آن شاید دیگر به باز کردن وبسایت آن احتیاجی نداشته باشید. رابط کاربری اپ در عین شلوغی و فشردگی به هیچ وجه برای کاربر گیج کننده نیست، و خوشبختانه (فعلا) در آن اثری از تبلیغات نمی بینید.

Manzoom 3

با این وجود به خاطر تعداد نسبتا زیاد تصاویری که در اپ بارگذاری می شوند، عملکرد چندان نرم و روانی از جابجایی در محیط آن شاهد نیستید و یک کُندی نسبی را تجربه خواهید کرد. شاید توسعه دهنده بتواند این مشکل را در بروزرسانی های بعدی با فشرده سازی تصاویر و کم کردن از جزئیات گرافیکی رابط کاربری اپ به حداقل میزان ممکن خود برساند.

البته امکانات و اطلاعات اپلیکیشن آنقدر خوب و مفید هستند که بتوانید با کندی نسبی اش کنار بیایید. همانطور که در مقدمه مطلب گفتیم، در منظوم هر چه در مورد سینما و تلویزیون کشور بخواهید را پیدا خواهید کرد؛ از جدیدترین خبرها و تیزرها گرفته تا اطلاعات فیلم های سینمایی و تلویزیونی، بیوگرافی هنرمندان و نقد و بررسی های منتقدین و نظرات کاربران در مورد آثار روز.

Manzoom 4

یکی از بخش های بسیار خوب و جذاب اپلیکیشن که کاربران تا به حال استقبال خوبی از آن به عمل آورده اند، بخش بحث و امتیازدهی به فیلم های روز سینمایی است. در این بخش به غیر از خواندن نقد و بررسی های منتقدین کارکشته، می توانید از نظرات مردم و امتیازات شان به فیلم ها مطلع شده و حتی خودتان در مباحث شرکت کنید.

گالری عکس و ویدئوی منظوم هم یکی از پرطرفدارترین بخش های آن محسوب می شود. به غیر از تصاویر و ویدئوهای مربوط به آثار روز، آرشیو بسیار جذابی از آثار سینمای پیش از انقلاب هم در منظوم گردآوری شده که قطعا تماشایشان خالی از لطف نیست.

برای افرادی هم که نمی خواهند حتی یک ثانیه از جدیدترین تحولات سینمای کشور عقب بمانند، منظوم پیام رسانی به شیوه نوتیفیکیشن های آنی را در نظر گرفته که در تنظیمات اپ می توانید به نحوه ارسال آن ها کنترل کاملی داشته باشید. این خصوصیت که اتفاقا قابل شخصی سازی هم هست را باید جزء بهترین قابلیت های اپلیکیشن منظوم بدانیم.

Manzoom 5

البته منظوم علیرغم تمام خوبی هایی که دارد، خالی از عیب و ایراد هم نیست. متأسفانه برای استفاده از محتوای این اپ حتما می بایست دائما به اینترنت متصل باشید، حتی برای خواندن مقالاتی که قبلا نشانه گذاری شان کرده اید.

از آنجا که حجم اخبار منتشر شده در منظوم بسیار بالاست و شاید مجالی برای چک کردن تمام آن ها برای کاربر وجود نداشته باشد، بد نیست که تیم توسعه دهنده امکان مطالعه آفلاین را هم در بروزرسانی های بعدی برای کاربر در نظر بگیرد. مورد دیگر اینکه در نسخه فعلی منظوم نمی توان خبرها را نشانه گذاری کرد و این امکان فقط به صفحه فیلم ها و هنرمندان محدود شده که امیدواریم این مشکل هم در نسخه های بعدی مرتفع شود.

فارغ از تمام نکات مثبت و منفی، اقدام مجموعه منظوم برای ایجاد مرجعی کامل از اخبار و تحولات سینما و تلویزیون ایران را باید اقدامی ارزشمند توصیف کرد. بیجا نیست اگر منظوم را تا همین مرحله و با همین سطح از امکانات یک IMDB بومی توصیف کنیم؛ اپلیکیشنی که علاقه مندان به سینمای کشور با داشتن آن به هیچ منبع خبری یا وسیله دیگری برای پیگیری اخبار حوزه مورد علاقه شان احتیاج نخواهند داشت.

دانلود و نصب این اپلیکیشن رایگان را به کلیه دوستداران سینمای و تلویزیون کشور توصیه می کنیم.

منظوم: مرجع سینما و تلویزیون

منظوم: مرجع سینما و تلویزیون

سازنده: منصه قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سامان
    سامان | ۲۵ تیر ۱۳۹۵

    اخه این چه اسمیه براش انتخاب کردن ! منظوم !!!

  • mahmoud mirghafari
    mahmoud mirghafari | ۲۴ تیر ۱۳۹۵

    سلام. وقت بخیر...
    لطفا در صورت امکان برنامه ایرانی حسابدار جیب رو هم بررسی کنید.

    https://cafebazaar.ir/app/com.parsibit.jib_personal_accountant/?l=fa

  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۲۴ تیر ۱۳۹۵

    سلام، لطفا لطفا لطفا موقع معرفي اپليكيشن تو همون تيتر، يا نهايتا خط اول، بنويسيد كه اپليكيشن مربوط به كدوم پلتفرم هست، بخدا همه اندرويدي نيستن، ويندوزفون و iOS هم وجود داره...هي بايد متن و بالا پايين كني هي بخوني بري جلو تا تهش بفهمي برنامه فقط براي اندرويده...لطفا رعايت كنيد

مطالب پیشنهادی