ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین پهپاد Zenmuse Z3 با زوم اپتیکال
تکنولوژی

کمپانی DJI از اولین دوربین خود با زوم اپتیکال برای پهپادها پرده برداشت

کمپانی DJI یکی از مشهورترین پهپادسازهای دنیا به حساب می آید که طیف وسیعی از محصولات را با قابلیت های گوناگون ارائه می دهد. این شرکت به تازگی از اولین دوربین قابل نصب روی پهپادهای خود با ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۴ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

کمپانی DJI یکی از مشهورترین پهپادسازهای دنیا به حساب می آید که طیف وسیعی از محصولات را با قابلیت های گوناگون ارائه می دهد. این شرکت به تازگی از اولین دوربین قابل نصب روی پهپادهای خود با امکان زوم اپتیکال پرده برداشته است.

دوربین Zenmuse Z3  با وزن ۲۶۲ گرمی خود ۸۹۹ دلار قیمت دارد و سنسور ۱/۲.۳ اینچی ساخت سونی آن عکس هایی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل را به ثبت می رساند. ضمن این که می توان به کمک این محصول به ضبط فیلم با کیفیت 4K و نرخ فریم ۳۰ فریم در ثانیه پرداخت.

دوربین گرانقیمت DJI می تواند تا ۷ برابر روی سوژه های خود زوم کند. (ترکیب ۳.۵X زوم اپتیکال و ۲X دیجیتال) شرکت سازنده به Z3 به چشم یک ابزار حرفه ای جهت مقاصد صنعتی نگاه می کند و اگر شما از پهپاد گران قیمت خود جهت حفاظت تاسیسات صنعتی و یا امور نقشه برداری بهره می برید، این دوربین تازه به یقین به کارتان خواهد آمد.

پائول پن (Paul Pan) مدیر محصولات DJI در خصوص Zenmuse Z3 می گوید: «اگر پهپاد تان را بر فراز یک آتش سوزی بزرگ به پرواز درآورده اید، یا از آن برای کنترل دقیق محوطه ای وسیع بهره می برید، حالا می توانید بدون نزدیک شدن به سوژه یا به خطر انداختن موقعیت امن خود، تصاویری دقیق و با جزئیات بالا را به ثبت برسانید.»

دوربین Z3 با پهپادهای سری Inspire 1 ،Matrice 100 و Matrice 600 همخوانی دارد و از تکنولوژی ارسال ویدیوی Lightbridge و Lightbridge ۲ بهره می برد. با استفاده از این فناوری ها امکان ارسال و استریم فیلم های HD به صورت زنده تا فاصله ۵ کیلومتری میسر می شود. کنترل زوم دوربین نیز در نرم افزار اختصاصی DJI روی تلفن های هوشمند اضافه شده است.

Zenmuse Z3 اولین دوربین مخصوص پهپادها با قابلیت زوم اپتیکال نیست. محصولی چون «Aeryon HDZoom30» می تواند تا ۳۰ برابر زوم را برای دوربین این پرنده های مکانیکی فراهم آورد.

با تمام جذابیتی که این محصول برای کاربران پهپادها به ارمغان می آورد، در طرف دیگر نگرانی هایی را نیز در خصوص نقض حریم خصوصی افراد به وجود می آورد.

medium_Z3_1.0 medium_Z3_3.0 medium_Z3_2.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی