ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه ویندوز 10 موبایل مرورگر اج احتمالا از افزونه ها بی نصیب خواهد ماند

بحث پشتیبانی یا عدم پشتیبانی نسخه ویندوز 10 موبایل مرورگر اج از افزونه ها همیشه سوال بزرگی برای کاربران تلفن های هوشمند مبتنی بر ویندوز بوده است. در حالی که مرورگرهای رقیب امکان استفاده از افزونه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

بحث پشتیبانی یا عدم پشتیبانی نسخه ویندوز 10 موبایل مرورگر اج از افزونه ها همیشه سوال بزرگی برای کاربران تلفن های هوشمند مبتنی بر ویندوز بوده است.

در حالی که مرورگرهای رقیب امکان استفاده از افزونه ها را در اختیار کاربران شان قرار نمی دهند، وجود قابلیت هایی همچون Continuum و برابری نسبی امکانات ویندوز 10 در پلتفرم های دسکتاپ و موبایل، کاربران تلفن های هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل را به پشتیبانی از افزونه ها در مرورگر اج امیدوار کرده است.

از سال گذشته تا کنون مایکروسافت و تعدادی از برنامه نویسان مشغول به کار روی مروگر اج همواره اشارات کوچکی به احتمال حضور افزونه ها در نسخه موبایل این مرورگر داشته اند. فاش شدن نقشه راه توسعه مرورگر اج و رؤیت آیکن موبایل در آن هم دلیل دیگری بود که کاربران به پشتیبانی از افزونه ها بیشتر از گذشته امیدوار شوند.

Edge-Extensions

اما با توجه به اخبار جدید، به نظر می رسد که احتمالا این اتفاق رخ نخواهد داد. مایکروسافت اخیرا آیکن موبایل را از نقشه راه توسعه مرورگر اج حذف کرده اما دیگر آیکن ها و توضیحات را دست نخورده باقی گذاشته است.

البته این موضوع خبر چندان غافلگیر کننده ای نیست. به خاطر مصرف زیاد باتری و حافظه، احتمال آنکه مایکروسافت از ارائه افزونه ها برای نسخه موبایل مرورگر اج منصرف شود بسیار بالاست. سافاری در iOS و کروم در اندروید هم دقیقا به همین دلیل چنین قابلیتی را در اختیار کاربران و توسعه دهندگان شخص ثالث قرار نداده و ترجیح داده اند تا به ارائه قابلیت هایی "افزونه مانند" در محصولات خود بسنده کنند.

با توجه به این موضوع، اگر شایعه عدم پشتیبانی نسخه ویندوز 10 موبایل اج از افزونه ها صحت داشته باشد، هیچ بعید نیست که مایکروسافت گزینه های شبه افزونه ای را برای آن در نظر گرفته باشد. در هر صورت باید منتظر بمانیم و ببینیم که مایکروسافت چگونه می تواند بدون استفاده از افزونه ها و با اتکای به ویژگی Continuum، کاربران مرورگر اج در پلتفرم موبایل را راضی نگه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی