ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش آمارهای فروش پنل های نمایشگر ال جی
تکنولوژی

گزارش های اولیه حاکی از بهبود تدریجی بازار فروش پنل های نمایشگر ساخت ال جی است

بازار تولید نمایشگرها در چند سال اخیر فراز و نشیب های بسیاری را تحمل کرده است. از یک طرف با ورود رقبای جدید‌ (عمدتاً چینی) عرصه برای بازیگران سنتی بیش از پیش تنگ شده، به خصوص ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

بازار تولید نمایشگرها در چند سال اخیر فراز و نشیب های بسیاری را تحمل کرده است. از یک طرف با ورود رقبای جدید‌ (عمدتاً چینی) عرصه برای بازیگران سنتی بیش از پیش تنگ شده، به خصوص که این تولیدکننده های نوپا عمدتاً به دنبال ساخت پنل های LCD ارزان قیمت تر هستند که فروش محصولات با کیفیت کمپانی های با سابقه تری چون ال جی (LG)، سامسونگ و شارپ را پیش از پیش با چالش رو به رو می کند. از طرف دیگر نیز تکنولوژی جدیدتر OLED با آن که با استقبال نسبتاً خوبی مواجه شده، اما هنوز از لحاظ قیمت تمام شده قادر به پوشش بازارهای متوسط نیست.

با همه این ها، گزارش های اخیر نشان می دهد که سیاست های  کنترل هزینه تمام شده شرکت کره ای ال جی افق های روشنی را در زمینه فروش پیش روی مدیران و سرمایه گذاران ترسیم کرده است.

ال جی به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های پنل نمایشگر در دنیا، در حال گسترش کسب و کار خود و راه اندازی خطوط تولید صفحه نمایش، به خصوص از نوع OLED، است. ضمن این که آنها به تدریج به سوی تولید انبوه نمایشگرهای منعطف POLED (یا plastic organic light emitting diode) نیز می روند.

بر اساس اعلام هان هانگ بیوم (Han Hang-beom) مدیر ارشد اجرایی ال جی، آمارهای فروش این شرکت بعد از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ با رشدی معنادار مواجه خواهد شد. او دلیل اصلی این مسئله را سیاست های کاهش هزینه تمام شده محصولات عنوان می کند.

موسسه تحقیقات بازار IHS نیز به تازگی اعلام کرده بود که حجم مراودات بازار پنل های ارزان قیمت تلویزیون ها، تبلت ها و نمایشگرها در ماه ژوئن روند صعودی پیدا کرده است. این خبر برای کمپانی ال جی بسیار مسرت بخش خواهد بود، چرا که پیش بینی می شد سود عملیاتی این شرکت در سه ماهه دوم امسال با افتی ۹۶ درصدی همراه شود. بزرگترین عامل چنین افت فاحشی کاهش فروش آیفون های اپل و در نتیجه کاهش سفارش نمایشگرهای LCD از طرف آن شرکت است.

آقای هانگ بیوم امیدوار است کسب و کار تولید و فروش نمایشگرهای OLED ال جی در ماه های پیش رو، و به لطف یافتن مشتری هایی مطرح از موبایل سازهای کشور چین، دوباره رو به افزایش بگذارد.

گزارش عملکرد مالی سه ماهه دوم ال جی در تاریخ ۲۷ جولای منتشر خواهد شد و باید دید آنها چه آمار و ارقامی را در این گزارش ارائه می دهند و آیا اوضاع واقعاً برای شان به سمت و سوی بهبودی خواهد رفت یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی