ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس برگزاری مرحله اصلی مسابقه طراحی کپسول هایپرلوپ را به تعویق انداخت

بالاخره SpaceX تاریخ برگزاری مرحله نهایی مسابقه داغ و جذاب طراحی کپسول هایپرلوپ را اعلام کرد: ژانویه 2017. این مسابقه در ابتدا برای تابستان امسال برنامه ریزی شده بود، اما شرکت یاد شده می گوید که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

بالاخره SpaceX تاریخ برگزاری مرحله نهایی مسابقه داغ و جذاب طراحی کپسول هایپرلوپ را اعلام کرد: ژانویه 2017. این مسابقه در ابتدا برای تابستان امسال برنامه ریزی شده بود، اما شرکت یاد شده می گوید که با درخواست چندین تیم شرکت کننده، زمان فوق تمدید شد تا این تیم ها بتوانند به تکمیل نمونه های خود بپردازند.

در اعلانی که در همین رابطه روی وب سایت رسمی این شرکت قرار گرفته، آمده است:

می دانیم که همه برای نمایش ساخته های خود هیجان زیادی دارند، اما بسیاری از تیم ها به ما گفته اند که زمان بیشتری برای اصلاح و بهینه سازی طرح شان نیاز دارند.

ما به بازخوردهای دریافتی از تیم ها توجه کرده و برای اینکه تعداد تیم های شرکت کننده به حداکثر برسد، تصمیم گرفتیم مسابقات را در تاریخ 27 الی 29 ژانویه سال 2017 برگزار نماییم.

بدین ترتیب، رقابت نهایی دقیقاً یک سال پس از فاز اول این مسابقه برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که در مرحله اول، ده ها تیم در دانشگاه A&M تگزاس گرد هم آمده و طرح های پیشنهادی خود برای سیستم حمل و نقل فوق سریع و آینده نگرانه «ایلان ماسک» را به نمایش گذاشتند.

در مرحله اول از بین 120 شرکت کننده، 29 تیم دانشگاهی (بعلاوه یک تیم دبیرستانی و یک تیم غیر دانشجویی که از طریق انجمن Reddit شکل گرفته بود) برای شرکت در فاز بعد انتخاب شدند. در این مرحله، آنها باید مدل های کاملاً عملیاتی از کپسول های حمل و نقل را در مقیاس سه-چهارم ساخته و سپس آن را بر روی مسیر آزمایشی شرکت SpaceX به طول یک مایل بیازمایند.

hyperloop_pod_competition_delay_1

البته لازم به ذکر است که خبر تأخیر این مسابقات از سوی اسپیس اکس چندان ضربه ای بر صنعت نوظهور هایپرلوپ وارد نخواهد آورد. آنچه این صنعت را بیشتر به مخاطره انداخته، اخبار جنجالی شرکت استارتاپی Hyperloop One است.

هایپرلوپ وان، استارتاپ مستقر در لس آنجلس که با هدف تجاری سازی این سیستم حمل و نقل پیشرفته تشکیل شده و فعالیت می کند، با شکایت یکی از بنیان گذاران اصلی خود از شرکای سابق اش، وارد مناقشه گشته. در این شکایت مواردی همچون تخلفات مالی، سوء استفاده و تهدیدهای فیزیکی به چشم می خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

    (بعلاوه یک تیم دبیرستانی و یک تیم غیر دانشجویی که از طریق انجمن Reddit شکل گرفته بود) !!!!
    تیم دبیرستانی؟! اون وقت دیجی کالا تیم ما رو برای مسابقات درون هاش قبول نکرد! البته بیشتر از این هم انتظار نمی رفت :/

مطالب پیشنهادی