ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

الزام ISP ها به جداسازی ترافیک داخلی از بین المللی تا بهمن ماه

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خرداد ماه سال جاری با کاهش تعرفه ی خدمات اینترنت ثابت ADSL موافقت و مصوبه ی آن را صادر کرد. طبق این مصوبه، مشترکانی که بیش از ۲ گیگا بایت دیتا به صورت ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خرداد ماه سال جاری با کاهش تعرفه ی خدمات اینترنت ثابت ADSL موافقت و مصوبه ی آن را صادر کرد. طبق این مصوبه، مشترکانی که بیش از ۲ گیگا بایت دیتا به صورت ماهانه مصرف دارند، حداقل با کاهش ۱۶ درصدی تعرفه‌ ها مواجه می‌ شوند که در بعضی موارد ممکن است تا ۳۰ درصد هم برسد. این کمیسیون با اعمال نرخ‌ های جدید اینترنت ثابت، مهلت ۶ ماهه‌ای را نیز برای شرکت‌ های اینترنتی جهت جداسازی ترافیک داخلی و خارجی در نظر گرفته است.

با تغییرات جدید، اپراتور های اینترنتی موظف هستند ترافیک داخلی را از ترافیک خارجی، یا به عبارتی «اینترانت» را از «اینترنت» جدا کنند تا به این طریق هزینه ی استفاده از پهنای باند برای مشترکان نهایی کاهش یابد. جدول تعرفه‌ ها نیز نشان می‌ دهد به میزان مصرف ترافیک خارجی، دو برابر ترافیک داخلی برای مشترکان وجود خواهد داشت که این نشان دهنده ی ارزان تر بودن ترافیک داخلی است.

در مصوبه ی جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای استفاده از اینترنت غیرحجمی حداقل سقف تعیین شده و بعد از آن حداقل، مشترکان باید گیگ آزاد خریداری کنند. به عبارت دیگر تعرفه ی ثابت اینترنت نامحدود حذف شده و ترافیک «غیرحجمی» جایگزین آن شده است. در اینترنت غیرحجمی، مشترکان باید به ازای حداقل سقفی از حجم تعیین شده رقمی ثابت، و بیش از آن حجم، گیگابایت اضافه خریداری کنند.

جدول این تعرفه ها به شرح زیر است:

table

همانگونه که می بینید در جدول مذکور جداسازی ترافیکی صورت گرفته است. در صورتی که ارائه کننده ی خدمت امکان تفکیک ترافیک داخلی از ترافیک بین‌ الملل را نداشته باشد حداکثر باید تا اول بهمن ماه سال جاری این امکان را فراهم کند. شرکت‌ های اینترنتی که از این امکان محروم هستند، باید برای رعایت حقوق مشترکان به میزان حداقل یک سوم سقف حجم ترافیک داخلی جدول فوق، به سقف حجم ترافیک بین‌ المللی خود اضافه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • A_A_2
    A_A_2 | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    الزام و گند زدن بیش از حد به گشت و گذار فضای خارجی.. فیلترینگ جواب نداده انگار، میخوان قطره ایش کنن.. این نادانان مثل اینکه نمیدانند مردم را نمیتوانند به سمت طرز فکر عقب مانده ی خود بکشند حتی به زور ! مردم ما شاید ساده و حق نشناس باشند {حق خود را نمیشناسند} اما زورکی به سمت چیزی کشیده نمیشوند در خلوت خود ! مگر اینکه آن را قطع کنید یا در خلوت آنها نیز ورود پیدا کنید که کرده اید تا حدودی..
    این کارتان هم مثل راه اندازیه شبکه ی دیجیتال داخلی میباشد که پس از ناتوانی در پارازیت پراکنی و ایجاد این همه سرطان راه انداختید و فقط خودتان تماشاچی آن هستید.. و یا اینترنت ملی و دیگر تصمیم های بچه گانه تان برای ایزوله کردن این مردم همچون مردم بدبخت کره ی شمالی..
    حال پرسش من از شماها این است.، "کی میخواهید آدم شوید؟!" لطفا در اسرع وقت پاسخ دهید.
    یک شهروند حق شناس.
    {کامنت به اختیار}

  • Nima
    Nima | ۲۷ تیر ۱۳۹۵

    ولی واقعا نامردیه چون من ماهانه 60-70 گیگ نت مصرف میکنم و اینطوری خیلی ضرر میکنم .??
    ...... دهنشون

  • Nima
    Nima | ۲۷ تیر ۱۳۹۵

    خوب ، من الان اینترنت نامحدود 1‌مگ دارم یعنی تبدیل میشه به غیر حجمی ؟ میشه یکی راهنمایی کنه ؟?

  • نیما
    نیما | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

    دوستان
    در مورد این که نوشتید توی اینترنت غیر حجمی بعد از پایان حجم تعیین شده ، باید حجم خرید ، فکر نمی کنم درست باشه. تا اونجایی که میدونم سرعت میاد پایین فقط

  • dara
    dara | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

    با این قوانیین تنها مسخره کردن, و کار رو پیچیده تر میکنند!?
    مشکل اینترنت ایران تنها و تنها انحصار هست, خصوصا انحصار مخابرات که این وضعیت غییر انسانی و غییر عادلانه رو به وجود آورده. باید انحصار مخابرات برداشته بشه تا مشکل قیمت و کیفیت اینترنت حل بشه و بازار رقابتی باشه و مردم تصمیم بگیرند از چه isp استفاده کنند. این قانون هم یقینا ابزاری خواهد بود برای اینکه کیفیت اینترنت بین الملل فاجعه تر بشه و اینترانت داخلی کمی بهتر که باز مردم باید ضرر کنن و مخابرات جیبش رو پر کنه.?
    امیدوارم بجای این دلقک بازی ها مثل تمامی کشور های پیشرفته رقابت رو جایگزین شکنجه بکنند.
    به امید خدا.

    • dara
      dara | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

      البته وقتی انتقادی میشه باید قسمت خوب قضیه رو هم دید. از مانی که دولت روحانی اومده نسبت به دولت قبل واقعا وضع اینترنت بهتر شده و میشه یکم امید داشت که دولت روحانی مردم رو مایوس نکنه در این ضمنیه خصوصا وقتی انتخابات نزدیکه.
      اما در اول کار دولت جناب روحانی این وعده داده شد که انحصار مخابرات برداشته میشه و مردم میتونن ازادانه isp اینترنتیشون رو انتخاب کنند که هنوز محقق نشده و تحت سلطه بی چون و چرا مخابراتیم. امیدوارم حداقل به وعده LTE ثابت که قرار بود شرکت های خصوصی به فروش برسونند را زیر قولشون نزنند و اجازه بدن شرکت های خصوصی هم خدمات ارایه کنند.

مطالب پیشنهادی