ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بخشنامه افزایش قیمت پراید ابلاغ شد؛ سرآغاز افزایش قیمت تابستانی خودروها

پیش از این در مطالبی به رکورد بازار در بهار و مجوز افزایش قیمت خودروها توسط شورای رقابت اشاره کرده بودیم. حالا پس از چند ماه رکورد بهاری بازار خودرو و پایان یافتن ماه مبارک ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

پیش از این در مطالبی به رکورد بازار در بهار و مجوز افزایش قیمت خودروها توسط شورای رقابت اشاره کرده بودیم.

حالا پس از چند ماه رکورد بهاری بازار خودرو و پایان یافتن ماه مبارک رمضان در آستانه دومین ماه تابستان به عنوان فصل اصلی مسافرت و سیر و سیاحت خانوادگی در ایران، به نظر می رسد که خودروسازان سرانجام تصمیم به اجرای مصوبه های افزایش قیمت شورای رقابت گرفته اند.

پیش از این براورد می شد که به دلیل حجم کم نقدینگی بازار و رکورد در فروش خودروسازان، دو شرکت اصلی تامین کننده خودرو ایران جسارت لازم برای افزایش قیمت در تمام محصولات را نداشته باشند، چرا که چنین تصمیمی طبیعتا می تواند به افزایش رکود منجر شود.

اما امروز با ابلاغ مصوبه افزایش 300 الی 500 هزار تومانی قیمت پراید، مشخص شد که مدیران سایپا حداقل بابت حفظ بازار پراید خاطر جمع هستند و چنین افزایش قیمتی ممکن است به راحتی گریبان سایر خودروهای پر فروش و پر طرفدار را هم بگیرد.

PRIDE-1

حالا باید منتظر ماند و دید که ایران خودرو به عنوان شرکتی که در هفته گذشته شرایط فوق العاده فروش پژو 206 با پیش پرداخت 11 و 13 میلیونی را اعلام کرد نیز در مسیر افزایش قیمت ها با سایپا هم مسیر می شود یا خیر.

ولی آنچه از شواهد امر پیداست، پژو 405، سمند و پژو 206 تیپ پنج بیش از سایر مدل های تولیدی ایران خودرو با ریسک افزایش قیمت مواجه اند.

این افزایش قیمت ها در حالی اتفاق می افتد که هر دو خودروساز متولی ساخت مدل های چینی در کشورمان (کرمان موتور و مدیران خودرو) در طی چند ماه اخیر با کاهش تیراژ مواجه شده اند و هر دو  در هفته های اخیر شرایط فروش جذابی را برای محصولات خود ارائه کرده اند.

chery_fulwin_2_hatchback_4

بنابراین در صورت افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا احتمالا بخش بیشتری از مشتریان واقعی (مصرف کنندگان) به سمت خرید مدل های چینی با شرایط فروش ویژه جذب می شوند و در مقابل حاشیه سود واسطه گران و دلال های همیشگی محصولات ایران خودرو و سایپا افزایش یافته و در کوتاه مدت حاشیه سود بیشتری برای خودروهای در معرض افزایش قیمت به وجود می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • | ۲۷ تیر ۱۳۹۵

    چون میدونن ملت بازم میان میخرن...!!

  • منصور
    منصور | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

    هر که خود داند و خدای دلش
    ک چ دردیست در کجای دلش

  • techworld
    techworld | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

    خوب امیدوارم پیکان بتونیم بخریم?

  • Ali
    Ali | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

    واقعا فاز خودروسازای داخلی جیه؟
    خب بازار راکده درامد ندارن افزایش قیمت فقط تو کوتاه مدت کمکشون میکنه
    وضع بازار که همینطور بمونه مجبورن مدام افزایش قیمت بدن :-\
    افزایش کیفیت و تنوع هم فقط یه رویاست....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی