ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انگجت: گوگل همچنان در پی توسعه هدستی مستقل برای ترکیب واقعیت مجازی و افزوده است

روز گذشته وب سایت ری/کد گزارشی منتشر کرد و مدعی شد که گوگل پروژه توسعه هدست واقعیت مجازی پیشرفته خود برای مقابله با آکیلس و HTC را کنار گذاشته است. این گزارش اگرچه به نظر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ تیر ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

روز گذشته وب سایت ری/کد گزارشی منتشر کرد و مدعی شد که گوگل پروژه توسعه هدست واقعیت مجازی پیشرفته خود برای مقابله با آکیلس و HTC را کنار گذاشته است. این گزارش اگرچه به نظر صحیح می رسد اما اکنون منابع داخل کمپانی گوگل خبر می دهند که این شرکت همچنان در پی توسعه هدستی است که بتواند مرزهای میان تکنولوژی واقعیت مجازی و افزوده را از میان برداشته و آن را در قالب یک محصول به دست کاربر نهایی برساند.

در گزارش روز گذشته، ری/کد گفته بود که در آزمایشگاه اکس، بیش از ۵۰ کارمند آلفابت مشغول توسعه هدستی مستقل با یک سیستم عامل اختصاصی دیگر به جز اندروید بوده اند که توسعه آن متوقف شده. حال وب سایت انگجت از طریق منابع خود درون گوگل خبر می دهد که این شرکت همچنان به شکلی فعال در پی توسعه هدستی پیشرفته است که بتواند دو تکنولوژی مذکور را با هم در اختیار کاربر بگذارد.

همچنین درون گوگل، به تیم ها فعال در این زمینه گفته شده که پلتفرم Daydream، نشانگر دیدگاه بلندمدت از فناوری واقعیت مجازی نیست. البته در حال حاضر Daydream قرار است نقطه تمرکز اصلی گوگل باشد و کارمندان این شرکت که نامی از آنها برده نشده، گفته اند که این پلتفرم اینک چندین تیم را درگیر خود کرده است.

منابع انگجت خبر می دهند که هدست پیشرفته گوگل، نیازمند بهره گیری از یک تلفن هوشمند یا یک کامپیوتر پیشرفته جهت نیرو بخشیدن به آن نخواهد بود و اگرچه یک نمایشگر در آن به کار رفته، اما تمرکزش بیشتر بر فناوری واقعیت افزوده است تا واقعیت مجازی. انگجت در نهایت خاطر نشان می کند که هنوز هیچ تاریخی برای معرفی و عرضه هدست مورد بحث مشخص نشده اما در هر حال، ارائه آن بخش مهمی از برنامه های آتی گوگل است.

در ابتدای سال میلادی جاری، گزارش شد که گوگل در پی توسعه یک هدست واقعیت مجازی مستقل و بی نیاز از کامپیوتر یا موبایل است. در آن زمان خبر رسیده بود که هدست یاد شده از چند دوربین به همراه چیپ Movidius برای پایش نحوه حرکت سر کاربر بهره می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی