ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بهترین دانشگاه های جهان برای ادامه تحصیل: موسسات آموزش عالی امارات متحده عربی

ادامه تحصیل در امارات متحده عربی هرچه که نداشته باشد مزایای مختص به خود را دارد: خورشید، دریا، ماسه، درآمد احتمالا بدون مالیات بعد از فارغ التحصیلی و آنطور که سازمان جهانی رتبه بندی دانشگاه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ تیر ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

ادامه تحصیل در امارات متحده عربی هرچه که نداشته باشد مزایای مختص به خود را دارد: خورشید، دریا، ماسه، درآمد احتمالا بدون مالیات بعد از فارغ التحصیلی و آنطور که سازمان جهانی رتبه بندی دانشگاه ها به نام QS گفته، شانس درس خواندن در برخی از برترین موسسات آموزش عالی حومه خلیج فارس.

امارات متحده عربی در برگیرنده هفت ایالت یا امارت است (به نوعی همان نسخه کوچک شده از ایالات متحده آمریکاست) که هر کدام از آنها نیز سطحی از استقلال را برای خود دارند و همگی زیر لوای یک دولت مرکزی فعالیت می کنند.

این دولت مرکزی هم با نام شورای عالی حکام شناخته می شود و از هفت امیر (همان سران امارت ها) تشکیل شده است.

از دهه 1950 میلادی تا به امروز، وقتی که نفت در این منطقه پیدا شد، اقتصاد امارات متحده عربی هم دستخوش تغییراتی سریع گردید. این کشور علاوه بر تمرکز روی استخراج نفت و گاز توجه ویژه ای را هم معطوف صنایع توریسم و ساخت و ساز نمود که البته این دو مقوله قرابت و نزدیکی خاصی هم با هم دارند چراکه طراحی مدرن دبی از جمله اصلی ترین جاذبه های آن برای گردشگران است.

چنانچه دوست دارید بیشتر در مورد این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس بدانید توصیه می کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

شش دانشگاه در امارات متحده عربی وجود دارند که نام همگی شان هم در رتبه بندی سال تحصیلی 2015-16 سازمان QS آمده است و دانشگاه هفتم این کشور نیز در نسخه دوم از رتبه بندی QS که مختص به مناطق عرب نشین است ذکر شده.

بزرگ ترین موسسه آموزش عالی این کشور کالج های عالی فناوری (Higher Colleges of Technology) نام دارد که 17 شعبه مختلف در خاک امارات دارد و نکته جالب توجه اینکه برخی از بهترین دانشگاههای دنیا در این کشور شعبه هایی دارند.

دانشگاه آمریکایی شارجه

american_university_of_sharjah_i_by_nassertone-d55q175

این دانشگاه که به اختصار AUS هم خوانده می شود جایگاه هفتم در دنیای عرب و رتبه 411-420 را در رتبه بندی جهانی دارد. AUS هم مورد تایید امارات است و هم آمریکا و دوره هایی که در آن ارائه می شوند برپایه الگوی نظام آموزش عالی آمریکا تدوین شده اند و به همین خاطر از محبوبیت زیادی نزد دانشجویان برخوردار است. ساختمان اصلی این مرکز در شارجه واقع شده و نامش به تازگی به لیست بهترین شهرهای دانشجویی سال 2016 سازمان QS اضافه گردیده است.

دانشگاه امارات متحده عربی

262870b

این دانشگاه رتبه 421-430 را در سطح جهان دارد و در میان موسسات آموزش عالی جهان عرب نیز جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است. ساختمان اصلی این مرکز در شهر العین قرار دارد و قدیمی ترین مرکز آموزشی در این کشور محسوب می شود [که البته حتی با این وجود نیز کاملا جوان و نوپاست]. این دانشگاه در سال 1976 میلادی تاسیس شد و بسیاری از قدرتمندترین رهبران حوزه تجارت و البته دولتی های امارات را هم فارغ التحصیلان آن تشکیل می دهند.

دانشگاه شارجه

UoS-1

این موسسه آموزش عالی در سال 1997 میلادی توسط سلطان بن محمد القاسمی امیر شارجه تاسیس شد. دانشگاه شارجه جایگاه 601-650 را در رتبه بندی جهانی QS دارد و در دنیای عرب هم  نوزدهمین دانشگاه برتر محسوب می شود. هدف این دانشگاه تبدیل شدن به به بهترین موسسه آکادمیک در خاور میانه و دنیاست و نقش به سزایی را در توسعه اجتماعی-اقتصادی امارت شارجه ایفا می کند.

دانشگاه آمریکایی دبی

AUD_campus

این دانشگاه در اصل یک مرکز آموزش عالی خصوصی است که در سال 1995 میلادی تاسیس شد و جایگاه 551-600 جهانی و رتبه 23 را در جهان عرب دارد. حدودا 2585 دانشجو از 108 ملیت مختلف در آن درس می خوانند و این مرکز هم مجوز رسمی امارات متحده عربی را دارد و هم ایالات متحده آمریکا و در مرکز مهارت های زبان انگلیسی آن نیز دوره های فشرده برای بهبود مهارت های زبانی دانشجویان پیش از شروع به تحصیل برگزار می گردد.

دانشگاه خلیفه

1_Khalifa_University_2

این مرکز جایگاه 481-490 در دنیا و رتبه 25 را در جهان عرب دارد. دانشگاه خلیفه یک موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی با محوریت علوم است که در سال 2007 میلادی در ابوظبی تاسیس شد. این دانشگاه هم اکنون 1500 دانشجو دارد اما طبق برنامه ریزی های دراز مدت آن قرار شده شمار محصلانش به رقم 6000 نفر برسد. برنامه های درسی و آموزشی دانشگاه خلیفه از روی ساختار آموزش عالی آمریکا الگوبندی شده و هم اکنون نیز مدیران آن مشغول رایزنی برای ایجاد شبکه ای از شرکای جهانی، اعضای هیئت مدیره و برنامه های تحقیقاتی برایش هستند تا تحقیقات و نوآوری را در خاک این کشور با پیشرفت های بیشتری همراه نمایند.

زندگی در امارات متحده عربی

UAE-fifth-globally-in-change-readiness-index

سیستم دولتی در امارات هنوز هم که هنوز است موروثی است، با این همه، این کشور جامعه ای نسبتا باز و آزادمنش دارد. طبق برآوردهای صورت گرفته، 13 درصد از جمعیت این کشور را بومیان امارات تشکیل می دهند و مابقی اتباع خارجی هستند که عموما هم از آسیا، اروپا و آمریکای شمالی به این منطقه آمده اند. اما با وجود جمعیت بالای خارجی های امارات، بهتر است که همه نسبت به رسم و رسوم سنتی در آن و قوانین عمومی اش آگاهی داشته باشند تا نادانسته دستگیر یا مرتکب خطایی نشوید.

دبی

Dubai-Skyline

اولین چیزی که در مورد دبی به ذهن خطور می کند آسمان خراش هایش و نگین آنها برج خلیفه است که با ارتفاع کمتر از 830 متری خود عنوان بلندترین دست سازه بشر در دنیا را یدک می کشد.

جزایر درخت نخل (بزرگ ترین جزایر دست ساز انسان)، جزایر «جهان» (که وقتی از بالا به آنها نگاه شود جهان را در ذهن تداعی می کنند) و پیست اسکی دبی (اولین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه) را می توان از جمله جذابیت های این شهر دانست. گفتنی است که این شهر در سال 2020 میزبان نمایشگاه اکسپو 2020 خواهد بود که پیش بینی شده میلیاردها درهم درآمد را به سمت آن سرازیر کند.

اما در حاشیه های دبی، شهر بین المللی آکادمیک آن قرار دارد که 27 مرکز دانشگاهی را در خود جای داده و این مراکز نیز توسط 11 کشور مختلف از جمله انگلستان، استرالیا و آمریکا اداره می شوند. از دیگر شهرهای دانشجویی خوب در امارات می توان به ابوظبی و شارجه اشاره نمود که هر یک جاذبه های توریسی مختص به خود را دارند.

درخواست برای ادامه تحصیل و هزینه های دانشجویی

o-TUITION-COSTS-facebook

برای آنکه در امارات درس بخوانید نخست لازم است درخوست خود را در ماه های می/ژوئن به صورت آنلاین به دانشگاه انتخابی خود ارسال نمایید. برای این منظور به فرم تکمیل شده درخواست، پاسپورت معتبر، مدرک و ترجمه آخرین مدرک تحصیلی خود، مدرک کسب مهارت زبانی و معرفی نامه از دانشگاه یا آخرین محل تحصیل خود نیاز خواهید داشت.

البته در نظر داشته باشید که هر دانشگاه پیش نیازهای خود را دارد. دانشگاه های دولتی معمولا از دانشجویان می خواهند که در زبان عربی و همچنین انگلیسی مهارت داشته باشند. در هر حال اگر انگلیسی زبان بومی نیستید لازم است که مدرک آیلتس یا تافل خود را ارائه نمایید.

شهریه دانشگاه های امارات هم متغیر است و بسته به نوع دانشگاه فرق میکند. موفقیت اقتصادی ادامه دار امارات بدان معناست که تحصیل در آن می تواند گران تمام شود. در هر حال شهریه ها برای دوره کارشناسی ارشد از 13070 دلار آمریکا تا 32670 دلار متغیر هستند.

ویزاهای دانشجویی

برای دریافت ویزا در امارات متحد عربی و تحصیل در این کشور به اسپانسری نیاز خواهید داشت که در خاک امارات ساکن باشد. اگر خویشاوند یا آشنایی در این کشور نداشته باشید، دانشگاهی که می خواهید در آن تحصیل کنید این کار را برایتان انجام می دهد. برای این منظور می توانید به صورت آنلاین درخواست خود را ارائه نمایید، اما به خاطر داشته باشید حتی در صورت داشتن حامی یا اسپانسر هم تضمینی برای پذیرش شما وجود ندارد. ویزاهای دانشجویی معمولا یکساله هستند و بعد می شود آنها را تمدید کرد. هزینه ارائه درخواست برابر با 820 دلار به همراه 280 دلار بابت ودیعه است.

مدارک مورد نیاز برای این منظور:

  • پاسپورت و چهار نسخه کپی از آن
  • 12 قطعه عکس
  • ارائه سه نسخه از پاسپورت به محض ورود به کشور و همچنین ویزای ورود به خاک این کشور
  • نامه ای که نشان دهد در یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش شده اید
  • گواهی تمکن مالی که نشان دهد استطاعت لازم برای تحصیل در این کشور را دارید
  • احتمالا اجاره نامه (یا نامه ای از سوی دانشگاه که نشان می دهد در خوابگاه اقامت خواهید کرد)
  • کپی رسید پرداخت شهریه برای یک سال تحصیلی
  • کپی رسید پرداخت هزینه های دریافت ویزا
  • و مدرک تحصیلی معتبر در مقطع لیسانس برای دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع ارشد

گفتنی است که به محض ورود به کشور امارات، یک معاینه پزشکی نیز در یکی از مراکز تایید شده درمانی این کشور ترتیب داده می شود و تست های مختلف برای تشخیص بیماری هایی نظیر ایدز، هپاتیت ب، هپاتیت سی، سل، جذام و سیفلیس روی شما انجام خواهد شد و چنانچه نتایج آزمایش برای هرکدام از موارد یاد شده (به غیر از سیفلیس) مثبت از آب در بیاید دیپورت خواهید شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    درمورد کره جنوبی هم بذارید

  • molavy
    molavy | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    حداقل عنوان رو عوض کنید. آدم بره امارات دانشگاه. دانشگاه پیام نور محله مون بهتره که

  • Mehdi_Yaz2012
    Mehdi_Yaz2012 | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    یکی از دوستای من ارشد برق از یکی از داشگاه‌های تهران داره... الان نشسته می‌خواد دوباره واسه کنکور تجربی بخونه! نمی‌دونم چی بگم والا...

  • امیر رضا مرزبان
    امیر رضا مرزبان | ۲۷ تیر ۱۳۹۵

    درباره دانشگاه های پزشکی و پیراپزشکی ایتالیا هم مطلب بذارید

  • farsam
    farsam | ۲۷ تیر ۱۳۹۵

    میشه درباره تحصیل در رشته های پزشکی دندانپرشکی دارو در انگلیس دانشگاه بیرمنگام و کشورهند و روسیه و مجارستان و آلمان و ترکیه و اتریش و سوئد و‌نروژ و فنلاند و ایتالیا مطلب بذارید افراد زیادی هستن از جوانها ک بعد سی سالگی رشته تحصیلی شون رو بخاطر شرایط اقتصادی واجتماعی و فرهنگی حاکم بر داخل ایران تغییر میدن یا در فکر و اندیشه تغییرشن یعنی در پروسه تصمیم گیری تغییر رشته درگیرن اکثرا هم گرایش به رشته های حوزه پزشکی و پیراپزشکی دارن برای همین مطالب مرتبط ب تحصیل در این رشته ها در کشورهای ذکرشده را لطفا بذارید
    ممنون

مطالب پیشنهادی