ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درخواست اتحادیه ی فناوران رایانه تهران برای کاهش تعرفه لپتاپ به همان ۵ درصد سابق

سیدمهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه ی فناوران رایانه ی تهران با گلایه از افزایش تعرفه ی واردات لپتاپ از ۵ درصد به ۱۵ درصد، اظهار داشته است: «در نتیجه ی این افزایش تعرفه، قاچاق این کالا به صرفه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

سیدمهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه ی فناوران رایانه ی تهران با گلایه از افزایش تعرفه ی واردات لپتاپ از ۵ درصد به ۱۵ درصد، اظهار داشته است: «در نتیجه ی این افزایش تعرفه، قاچاق این کالا به صرفه شده و کالای قاچاق در بازار افزایش یافته که این به ضرر مصرف کننده است. در گذشته در بازار لپتاپ هیچ کالای غیر اصلی وجود نداشت اما با افزایش تعرفه ها، از صنوف دیگر نیز در حال واردات این کالا به صورت قاچاق هستند و برای مثال از صنف آهن، ۲۵ هزار لپتاپ با کارت بیمه ی غیر اصلی، وارد بازار IT کرده اند که این کالاها، قاچاق هستند».

رئیس اتحادیه ی فناوران رایانه ی تهران: از صنف آهن، ۲۵ هزار لپتاپ قاچاق با کارت بیمه ی غیر اصلی، وارد بازار IT کرده اند

میرمهدی به درخواست صنف فناوری اطلاعات برای بازنگری قانون در مورد تعرفه ی کالا های دیجیتال به ویژه لپتاپ اشاره و تأکید کرده است: «درخواست کاهش تعرفه ی واردات لپتاپ به ۵ درصد را طی نامه ای به گمرک، وزیر صنعت و ریاست جمهوری، ارائه کرده ایم». رئیس اتحادیه ی فناوران رایانه، بررسی طرح الزام کارت های بازرگانی فنی برای کالا های وارداتی از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس را راه حلی برای مشکل کالا های قاچاق دانسته است.

میرمهدی همچنین از برنامه ی هیأت عالی نظارت بر اصناف برای ادغام ۴ اتحادیه ی مرتبط با صنف فناوری اطلاعات خبر داده و گفته است: «۴ اتحادیه ی فناوران رایانه، صوت و تصویری و موبایل، الکترونیک و دستگاه های مخابراتی در این صنف فعال هستند که ادغام آنها و ایجاد یک اتحادیه ی مستقل فناوری اطلاعات ضروری است».

وی برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس تهران از ۱۹ تا ۲۲ مردادماه در مصلی تهران را از برنامه های این اتحادیه خوانده و افزوده است: «این نمایشگاه در حوزه ی فروش و خدمات پس از فروش کالا های کامپیوتری شامل سخت افزار، نرم افزار، شبکه و ماشین های اداری برگزار می شود و معرفی شرکت های معتبر ارائه دهنده ی خدمات پس از فروش، کمک به واحد های صنفی کوچک برای حضور در این بازار و ترغیب مصرف کننده به خرید کالاهای IT در شرایط رکود بازار، از جمله اهدف برپایی آن است».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • arman_ghasami
    arman_ghasami | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    یکی باید به این آدم بی خبر مسئول بگه دوست عزیز تعرفه قاچاق هم کمتر از ۱۵ درصد نیست که شما بهانه قاچاق دارین ُ مصرف کننده ها هیچ ضرری نمیکنه این وسط اگر کالای قاچاق بخره فقط شما دزدان عزیز هستید که امکان دزدیتون کمتر میشه

  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    من نوت بوک عالی صنعتی استوک خرید کردم اقا قیمنت نوش 2200 بود من 650 خرید کردم هیچیش هم نیست بعد شش ماه کار کردن باهاش معلومه گمرکی هم نداده طرف خیلی تو هزینه صرف جویی شد اینترنت گرون قطعه گرون درآمد هم که نداریم تو این کشور همون بهتر قاچاقی بیاد دلال عزیز هم سود نکنه اینجوری از ما بخواد بگیره

  • Mehdi_Yaz2012
    Mehdi_Yaz2012 | ۲۸ تیر ۱۳۹۵

    من حدود یه هفته پیش از یه فروشگاه تو مریوان به نام روژسا لپ‌تاپ XPS 15 با صفحه 4K گرفتم که یک ملیون و سیصد هزار با بازار تهران اختلاف قیمت داشت، تازه لپ تاپی که من گرفتم SSD داشت و اونی که تو بازار اینجا می‌گفتند بدون SSD بود! با امکان تعویض 10 روزه و گارانتی یک ساله... پولی که برخی شرکت‌های ایرانی می‌گیرند فقط واسه گمرک نیست. اکثر این شرکت‌های بزرگ بازار سخت افزار کشور واقعا بی انصافند! و در حد بنگاه های ویلا و ریل استیت دارند بی‌رحمانه کمسیون و پورسانت الکی از مردم می‌گیرند!

    یادمه 6 سال پیش یه همچین بحثی درباره تعرفه سخت افزار کشور در جریان بود و پایین هم اومد ولی بعد از یه هفته بیشتر شرکت‌های بزرگ وارد کننده نه تنها قیمت‌ها رو پایین نیاوردند بلکه گرونتر هم کردند.

  • امیر رضا مرزبان
    امیر رضا مرزبان | ۲۷ تیر ۱۳۹۵

    حالا هی بیان از قاچاق ناله کنن. خوب انقد تعرفه رو بالا نبرید لامصبا

  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۲۷ تیر ۱۳۹۵

    آیا در این میان کسی به فکر مردم هم هست؟
    دولتها که به فکر خودشان و جیب خودشان هستند.
    شرکتهای وارد کننده هم به فکر خودشان هستند.
    قاچاقچیان هم این وسط فقط به فکر خودشان هستند.
    مردم هم که فقط به فکر خودشان هستند.
    پس چه کسی به فکر مردم هست؟

مطالب پیشنهادی