ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنتاگون برای مبارزه با داعش ابزارهای جنگ سایبری توسعه می دهد

رییس قرارگاه فرماندهی سایبری ایالات متحده واحد جدیدی را تدارک دیده که قرار است با توسعه ی بدافزارها و سلاح های دیجیتال به جنگ نیروهای داعش بروند. پیشتر هم البته شاهد بودیم که وزارت دفاع ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

رییس قرارگاه فرماندهی سایبری ایالات متحده واحد جدیدی را تدارک دیده که قرار است با توسعه ی بدافزارها و سلاح های دیجیتال به جنگ نیروهای داعش بروند. پیشتر هم البته شاهد بودیم که وزارت دفاع این کشور موسوم به پنتاگون، دستور حمله آنلاین به مواضع گروه تروریستی داعش را صادر کرده بود و حالا، اضافه شدن این بخش جدید را نیز می توان در راستای همین موضوع به حساب آورد.

به گزارش روزنامه واشینگتن پست، Cybercom که سیستم دفاع سایبری فعلی آمریکا به حساب می آید، فاقد ابزارها و نیروهای لازم بوده و آمادگی به عهده گرفتن این نقش جدید را نداشته است، بر همین اساس برای تاسیس یک واحد مجزا در این زمینه تصمیم گرفته شده است.

این گروه جدید «Joint Task Force Ares» یا «نیروهای ویژه و مشترک آرس» نامیده می شوند و می توان مهمترین ماموریت های آنها را ایجاد اختلال در سیستم های مالی داعش و از دور خارج کردن نرم افزارهای ارتباطی این گروه تروریستی به حساب آورد.

وجود چنین گروهی علاوه بر این ممکن است تعداد تلفات غیر نظامی مبارزه با داعش را نیز کاهش دهد، چرا که برای مثال پنتاگون هنگام کشف یک مخفیگاه تازه می تواند به جای اینکه آن را با بمباران با خاک یکسان کند، تنها به قطع ارتباطات این پایگاه با بیرون بسنده نماید.

البته باید توجه داشت که هرچند این گروه ممکن است هدایت عملیات تهاجمی را نیز بر علیه داعش عهده دار باشد، اما مسئول یافتن هدف های مورد نظر برای حمله هوایی نخواهد بود و در حال حاضر وظیفه اصلی نیروهای ویژه ی آرس انجام حملات سایبری بر علیه این گروه تروریستی در سوریه و عراق به حساب می آید، هرچند به گفته یکی از مقامات پنتاگون در آینده، ماموریت این نیروها مناطق دیگر جهان را نیز شامل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۷ تیر ۱۳۹۵

    داعش محصول تفکر تقدس بخشیدن به اندیشه های 1400 سالست فرقی نمیکنه اسمش چی باشه امروز داعش دیروز طالبان مدت ها قبل اسمش چیز دیگه بوده تا زمانی که اجاز نقد ندیم به تمام اصول اساسی زندگی این گروه ها به وجود میان ساده پنداری که فکر کنیم همچین ایدیولوژی هایی توسط کشورهای بیگانه قابل ساختن این نو ایدیو لوژی باید نقد بشه تنها راهش هم دادن ازادی به کشور های دیکتاتور زده این منطقه هست
    به قول وی توی
    فیلم v for Vendetta ایده از بین نمیره ایده نمیمیره ایده زد گوله لست

  • nhgccbb
    nhgccbb | ۲۷ تیر ۱۳۹۵

    اره اروا عمش

  • abbasalim
    abbasalim | ۲۷ تیر ۱۳۹۵

    یه مشت دروغ واسه گول زدن مردم. آمریکا و اسرائیل نفت های داعش رو نخرن. اسلحه نفروشن بهشون اگه راست میگن .

مطالب پیشنهادی