ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل اینتل، صنعت خودرو را حوزه تمرکز بعدی این شرکت معرفی کرده است

شرکت اینتل پس از آنکه فرصت ورود به دنیای تلفن های هوشمند را از دست داد، ظاهراً می خواهد در مورد دنیای اتومبیل دست بجنباند و به موقع عمل کند. برایان کرزانیچ مدیرعامل اینتل، سه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۷ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

شرکت اینتل پس از آنکه فرصت ورود به دنیای تلفن های هوشمند را از دست داد، ظاهراً می خواهد در مورد دنیای اتومبیل دست بجنباند و به موقع عمل کند.

برایان کرزانیچ مدیرعامل اینتل، سه شنبه ی گذشته در کنفرانس Brainstorm Tech فورچون، بار دیگر بر عزم این تولید کننده ی چیپ های رایانه ای برای ورود به دنیای اتومبیل های هوشمند و متصل به اینترنت تأکید کرد. او همچنین اعتراف کرد برای ورود اینتل به بازار اشباع شده ی تلفن های هوشمند بیش از اندازه دیر شد.

این گفته های او بر اهمیت حوزه ی خودروهای متصل به اینترنت از جمله اتومبیل های خودران پس از تلفن های هوشمند صحه می گذارد. این خودروها برای ناوبری و پیدا کردن جایگاه خود در بستر اینترنت اشیا به حجم عظیمی از داده احتیاج خواهند داشت. بر اساس ایده ی اینترنت اشیا، تمام لوازم الکتریکی که در اطراف ما وجود دارند به اینترنت متصل خواهند شد و با یکدیگر تعامل خواهند داشت. اینتل و شرکت های دیگری نظیر گوگل و AT&T نیز در حال کار کردن روی هوشمند تر کردن اتومبیل ها هستند.

کرزانیچ گفته است: «رفتن به دنبال بازار موبایل های هوشمند مثل آن است که سایه ی هدف خود را بزنید. ما به دنبال آن هستیم که تلاش هایمان در حوزه ی موبایل را متوجه مقصد روند موجود در این حوزه کنیم».

این شرکت پس از آن قصد دارد نقطه ی تمرکز خود را تغییر دهد که فروش دستگاه های رایانه ی شخصی یعنی کسب و کار اصلی اش تا چندی پیش، با افت قابل ملاحظه ای مواجه شد. به گفته ی مدیرعامل اینتل، این شرکت قصد دارد با حرکت روزافزون دنیا به سمت فناوری های ابری، حوزه های رایانه های شخصی، دیتاسنتر، اینترنت اشیا و حافظه ها را در قالب یک استراژی واحد با یکدیگر ادغام کند.

از طرف دیگر اینتل سعی داشت مثل رایانه های شخصی، به دنیای تلفن های هوشمند نیز ورود کند. اما مصرف انرژی پردازنده های آن از پردازنده های ساخت رقبایش در حوزه ی موبایل مثل کوالکام، بیشتر بود. این شرکت پیش تر نیز در پشتیبانی از فناوری WiMax دچار اشتباه شده بود. پشتیبانی اینتل از این فناوری در حالی صورت گرفت که باقی شرکت های فعال در این صنعت به سراغ فناوری دیگری رفتند که امروزه فراگیر شده و در موبایل های هوشمند تحت عنوان LTE ظاهر می شود.

کرزانیچ می گوید شرکت اینتل امیدوار است در مورد صنعت اتومبیل دوباره دچار چنین اشتباهی نشود.

شرکت های مختلف مدتهاست که اهمیت حوزه ی اتومبیل های هوشمند را درک کرده اند، چه در زمینه ی اتومبیل های خودران و چه در زمینه ی اتصال آنها به اینترنت.

اینتل نیز اعتقاد دارد نمی توان بدون کمک بزرگان حوزه ی خودرو اتومبیل ساخت، و به گفته ی مدیرعاملش به همکاری با متخصصان این حوزه ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی