ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای تولید نسل بعدی چیپست های خود نیز TSMC را به سامسونگ ترجیح داده است [شایعه]

همانطور که می دانید، سفارشات اپل برای چیپست های A9 که در آیفون 6s و نسخه پلاس آن به کار رفته، از دو شرکت TSMC و سامسونگ تأمین شده بود. اما چندی قبل خواندیم که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

همانطور که می دانید، سفارشات اپل برای چیپست های A9 که در آیفون 6s و نسخه پلاس آن به کار رفته، از دو شرکت TSMC و سامسونگ تأمین شده بود. اما چندی قبل خواندیم که تأمین تراشه های مجتمع A10 مورد استفاده در آیفون 7 تنها بر عهده شرکت تایوانی خواهد بود. گزارش جدید بدست آمده از کره نشان می دهد همین وضعیت برای چیپست های A11 که سال بعد و در نسل جدید آیفون به کار خواهد رفت نیز برقرار است.

در گزارشی که به زبان چینی در «اکونومیک دیلی نیوز» منتشر شده و Digitimes آن را بازنشر کرده، می خوانیم:

TSMC در حال حاضر تنها تولید کننده چیپست های A10 اپل است. این چیپست ها در سری جدید آیفون که در سپتامبر 2016 عرضه می شوند، به کار گرفته شده اند. این شرکت تایوانی باز هم تنها تأمین کننده نسل بعدی این چیپست ها یعنی A11 نیز خواهد بود که با تکنولوژی 10 نانومتری FinFET تولید می گردند.

البته منبع این خبر مشخص نشده، اما کارشناسان معتقدند TSMC از نظر تکنولوژی بر رقیب کره ای خود برتری یافته و توانسته گوی سبقت را در فناوری تولید 10 نانومتری از آنها برباید.

گفتنی است نتایج بنچمارک های انجام شده بر روی آیفون 6s نشان داد مدل هایی که به چیپست های ساخت TSMC مجهز بودند، گرمای کمتری تولید کرده و از نظر میزان مصرف باتری نیز در مقایسه با چیپ های تولید سامسونگ بهتر عمل می کردند. اگرچه کوپرتینویی ها این تفاوت را بسیار ناچیز اعلام کردند، اما به نظر می رسد همین اختلاف ناچیز در تصمیم آنها برای انتخاب انحصاری شرکت تایوانی نقش بسزایی داشته.

در همین راستا، در ماه می گفته شد که TSMC طراحی اولیه چیپست های A11 را برای استفاده در آیفون سال 2017 به پایان رسانده؛ و از آنجا که شایعات نشان می دهند آیفون 7 کم و بیش مشابه نسل قبلی خود است، بنابراین انتظار می رود این شرکت بزرگ آمریکایی نقشه های بلندپروازانه ای را برای دهمین سالگرد ارائه این اسمارت فون در سر داشته باشد.

ظاهراً در مورد آیفون هفت شاهد تفاوت های زیر نسبت به مدل قبلی خواهیم بود: دوربین بهتر، طراحی جدید خطوط سیستم آنتن دهی، حافظه ذخیره سازی بیشتر، رنگ مشکی جدید، دکمه Home مجهز به فناوری فورس تاچ، و حذف جک هدفون.

اما شایعات در مورد آیفون 8 حاکی از یکپارچه شدن دکمه Home با صفحه نمایش هستند. در این صورت، حاشیه صفحه نمایش بسیار کمتر شده و می توان بدنه ای تماماً شیشه ای را در اطراف صفحه نمایش AMOLED این اسمارت فون انتظار داشت. با این تفاسیر، اگر اپل قصد داشته باشد تغییرات عمده ای در طراحی موبایل سال آینده اش ایجاد کند، احتمال می رود که نام جدیدی را نیز برای این محصول انتخاب کرده و صرفاً به ارتقای یک شماره و عدد 8 اکتفا ننماید.

لازم به ذکر است که گزارشات Digitimes را باید با دیده احتیاط بررسی کرد، زیرا این منبع خبری سابقه تغییر و دستکاری در مشخصات محصولات جدید را داشته. ضمن اینکه باید توجه داشت دسترسی به دو تأمین کننده چیپست برای شرکت اپل جایگاه مطمئن تری را رقم خواهد زد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی