ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قرارداد 1.2 میلیارد دلاری خرید اپرا توسط چینی ها به سرانجام نرسید

شرکت Opera Softwares اعلام کرد قرارداد 1.2 میلیارد دلاری تصاحب این کمپانی نروژی از سوی کنسرسیوم کمپانی های اینترنتی چینی با شکست مواجه شده. همان طور که می دانیم «اپرا» در زمینه مرورگر ها و تبلیغات ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

شرکت Opera Softwares اعلام کرد قرارداد 1.2 میلیارد دلاری تصاحب این کمپانی نروژی از سوی کنسرسیوم کمپانی های اینترنتی چینی با شکست مواجه شده. همان طور که می دانیم «اپرا» در زمینه مرورگر ها و تبلیغات آنلاین فعالیت دارد، و گفته می شود فسخ این قرارداد به دلیل عدم تأیید رگولاتوری صورت گرفته.

با فسخ قرارداد اصلی، ائتلاف چینی اقدام به جایگزینی آن کرده و بخش های خاصی از کسب و کار اپرا را به قیمت 600 میلیون دلار خریداری خواهد کرد. این کنسرسیوم از شرکت های Qihoo 360 Technology Co و Beijing Kunlun Tech Co تشکیل شده، که به ترتیب در حوزه جستجو و امنیت، و توزیع بازی های آنلاین و موبایلی فعالیت دارند.

البته کمپانی نروژی دلیل رسمی فسخ این قرارداد را اعلام نکرده و فقط به این نکته اشاره نموده که شروط نهایی شدن قرارداد برآورده نشده است. از آنجا که این قرارداد به تأیید مقامات چینی و ایالات متحده نیاز داشته، کمپانی اپرا هفته قبل اعلام کرد هنوز تأییدیه رگولاتوری به دست آنها نرسیده. البته در این بیانیه مشخص نیست که تأییدیه رگولاتوری از کدام کشور دریافت نشده.

با توجه به اینکه ضرب الاجل نهایی این پیشنهاد و همچنین مهلت نهایی تأیید کمیته سرمایه گذاری خارجی ایالات متحده، هر دو در روز جمعه به پایان رسیدند، قرارداد فوق نهایی نشد.

حال این ائتلاف چینی قصد دارد کسب و کار مرورگر اپرا در هر دو بخش تلفن های همراه و کامپیوترهای دسکتاپ، بخش اپلیکیشن های اجرایی و امنیتی این شرکت، و همچنین کسب و کار اعطای جواز فناوری آنها را به همراه سهام کمپانی نروژی در بنگاه مشارکتی nHorizon خریداری کند.

طبق اظهارات کمپانی اپرا، خرید کسب و کار تبلیغات و بازاریابی، عملیات مربوط به حوزه تلویزیون، و همچنین اپلیکیشن های مرتبط با بازی در این قرارداد جدید وجود ندارد.

در این رابطه گفته شده "نهایی شدن این قرارداد در نیمه دوم سه ماهه سوم سال 2016 صورت خواهد گرفت."

شایان توجه است که قرارداد جدید توسط هیئت مدیره شرکت اپرا به تأیید رسیده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • عليرضا
    عليرضا | ۲۹ تیر ۱۳۹۵

    حدا رو شکر ...

مطالب پیشنهادی